کد خبر: 53454 - تاریخ: چهارشنبه، 18 ژوئن 2014 - 18:44

روحانی در جمع مردم خرم‌آباد:

ملت ایران برای حراست از عظمت عتبات مقدسه از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد

رئیس‌جمهور با اشاره به مسائل اخیر عراق و تهاجم گروه تروریستی داعش به شهرهای این کشور گفت: به همه ابرقدرت‌ها و مزدورانشان و آدم‌کشان و تروریست‌ها اعلام می‌کنیم که ملت بزرگ ایران برای حراست از عظمت عتبات مقدسه از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

به گزارش خوبان، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس‌جمهور صبح امروز (چهارشنبه) در جریان پنجمین سفر استانی خود به استان لرستان و در جمع مردم خرم‌آباد که در استادیوم تختی این شهر حاضر بودند، گفت:‌ مردم عزیز لرستان، مردان و زنان لر، مردان و زنانی هستند که در مسیر ایستادگی و دفاع از کشور و برای آبادانی این سرزمین و برای حمایت از فرهنگ دینی و اسلام عزیز و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) هر آن چه داشتند در کف اخلاص گذاشته‌اند.

وی افزود: لرستان سرزمین علما، بزرگان، مراجع ، اندیشمندان و صاحب‌نظران است، آیت‌الله العظمی بروجردی بزرگترین فقیه دوران معاصر و مرجع دنیای تشیع شخصیتی کم نظیر و بی‌نظیر از لحاظ علم و دانش و هوش و استعداد و بنیان‌گذار وحدت دنیای اسلام است، شخصیت سیاسی و عالم بزرگی همچون مرحوم کمالوند، شخصیت عالم و فرهیخته‌ای هم‌چون مرحوم آیت‌الله سلطانی و صدها استاد عالم و بزرگ، نویسنده، شاعر، اندیشمند و هنرمند از این سرزمینی که سرزمین کوه‌های سربه فلک کشیده زاگرس و سرزمین دلاوری‌ها قهرمانی‌ها ایستادگی‌هاست، متولد شده‌اند.

روحانی ادامه داد: این سرزمین، سرزمینی نیست که در استادیوم ورزشی‌اش از بیکاری در رنج باشند، در مسیر خیابان و استقبال مردم پرشور و مهربان این سرزمین هم شعارهای زیادی را شنیدم که نشان داد مردم از بیکاری در رنجند، نباید جوانان عزیز ما پسران عزیز ما دختران عزیز ما همه در رنج بیکاری باشند.

دولت در مسیری حرکت می‌کند که شرایط را برای زندگی مردم بهبود بخشد

رئیس قوه مجریه اضافه کرد:‌ در شرایط فعلی دولت مصمم است در زمینه کنترل و مهار تورم راه خود را ادامه دهد، دولت به وعده‌ای که از روز اول به مردم داده است در زمینه مهار تورم، قدم به قدم در مسیری حرکت می‌کند که شرایط را برای زندگی مردم بهبود بخشد.

روحانی اظهارداشت: در آغاز این دولت تورم 43 درصد بوده و امروز تورم نقطه به نقطه 16 درصد است، بنابراین قدم بسیار مهمی دولت در این زمینه برداشته است، اما در عین حال هنوز برای رسیدن به نقطه مطلوب و زندگی راحت مردم راه فراوانی را در پیش داریم که ان شاءالله دولت در کنار مجلس شورای اسلامی، سایر قوا و رهنمودهای مقام معظم رهبری این راه را تا رسیدن به نقطه مطلوب ادامه خواهد داد.

رئیس‌جمهور همچنین گفت:‌ امسال قدم دیگری که برداشته شده در جهت کاهش رنج و بار مردم در زمینه سلامت است، در راستای بهبود شرایط بیمارستان‌های دولتی، معالجه مردم، وضع بیمه بیماران صعب‌العلاج و مردمی که در رنج بیماری‌های خاص هستند دولت قدم برداشته و قدم برخواهد داشت.

وی تصریح کرد:‌ شما ان‌شاءالله ظرف امسال، روز به روز در مراجعه به بیمارستان‌ها و مراجعه به داروخانه‌ها برای تهیه دارو و کمک بیمه خواهید دید که شرایط برای مردم سهل‌تر خواهد شد، این یکی از تصمیمات مهم دولت تدبیر و امید برای رفاه حال مردم در نظام سلامت است.

روحانی ادامه داد: ما همه مردم را تحت پوشش بیمه قرار دادیم و ارزش دفترچه‌های بیمه را بالابردیم و در ماه‌های آینده و سال‌های آینده این راه را ادامه خواهیم داد.

رئیس قوه مجریه بیان کرد: در زمینه تولید اولین قدم‌ها را برداشته‌ایم، در همین استان لرستان در طول 10 ماه گذشته 2 هزار و 600 میلیارد تومان چه بودجه دولتی چه بخش خصوصی برای رونق مصرف شده است.

وی اضافه کرد: در بخش‌های مختلف ما به سمت رونق حرکت خواهیم کرد و تا زمانی که کسب و کار رونق پیدا نکند و شغل برای جوان‌ها ایجاد نشود مسئله بیکاری حل نخواهد شد لذا ما در این زمینه در مسیر اشتغال جوانان و رونق بیشتر کسب و کار قدم برخواهیم داشت.

تلاش برای حل مشکلات زیست‌محیطی زاگرس

روحانی اضافه کرد:‌ مسئله سوم، مسئله محیط زیست است، در محیط زیست یکی از مشکلات، جنگل‌های بلوط همه ارتفاعات زاگرس است البته مشکل لرستان کمتر و در ایلام بیشتر است، من در ارتفاعات ایلام با مسئولین مربوطه به جنگل‌ها سرزدیم و از نزدیک دیدیم چه مشکلاتی برای درختان بلوط پیش آمده و در این راه برنامه‌ریزی کردیم و ان شاءالله این معضل و مشکل زیست محیطی را نیز حل خواهیم کرد.

وی گفت: جنگل‌های بلوط، سرمایه بزرگ زاگرس، استان‌های کناری زاگرس و کل ملت ایران است و ان شاءالله در این راه قدم‌های فراوانی برخواهیم داشت، البته تنها بحث جنگل‌های بلوط نیست، مشکلات فراوانی از نظر زیست محیطی وجود دارد که برای برخی ما باید برنامه‌ریزی کنیم و برای برخی دیگر با کمک کشورهای همسایه اقداماتی انجام دهیم.

دولت در مسیر تعامل صحیح و سازنده با دیگر کشورها به ویژه همسایگان حرکت می‌کند

به گزارش باشگاه خبرنگاران روحانی در بخش دیگری از اظهاراتش در خصوص مسائل سیاست خارجی اظهارداشت: این دولت در مسیر تعامل صحیح و درست و سازنده با دیگر کشورها به ویژه همسایگان در چارچوب منافع ملی و حقوق ملت ایران قدم برداشته و قدم برخواهد داشت.

رئیس قوه مجریه افزود: من به ملت ایران قول می‌دهم همان طور که تا امروز برای رفع تحریم‌ها و احقاق حقوق مردم در زمینه هسته‌ای قدم‌های اولیه را برداشته‌ایم قدم‌های بعدی را هم برخواهیم داشت.

وی همچنین بیان کرد: سربازان دیپلماسی شما امروز در خط مقدم در مذاکرات وین مشغول تلاش هستند و اگر دنیا قدر ملت ایران، بزرگواری و عظمت این ملت و حقوق ملت ایران را بداند ما به راحتی می‌توانیم در زمینه حقوق هسته‌ای ملت ایران و رفع تحریم‌ها قدم‌های اصلی و نهایی را برداریم.

ملت ایران برای حراست از عظمت عتبات مقدسه از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد

وی در ادامه با اشاره به مسائل اخیر عراق و تهاجم گروه تروریستی داعش به شهرهای این کشور گفت: به همه ابرقدرت‌ها و مزدورانشان و آدم‌کشان و تروریست‌ها اعلام می‌کنیم که ملت بزرگ ایران برای حراست از عظمت عتبات مقدسه از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

رئیس قوه مجریه افزود: مردم طومارهای فراوانی نوشته‌اند که بروند و از حرم ائمه اطهار(ع) دفاع کنند و تروریست‌ها را سر جای خود بنشانند، من به مردم ایران عرض می‌کنم به حمدالله ایثارگران و فداکاران از شیعه و سنی و کرد در سراسر عراق فراوانند و آماده ایثار و فداکاری هستند، این گروهک‌های تروریست و پشتیبانان آن‌ها چه در منطقه و چه در سطح جهان در برابر اراده ملت بزرگ عراق و ملت مسلمان این سرزمین چیزی نیستند و ان شاءالله آنها را سر جای خودشان خواهند نشاند.

اولین تصمیم دولت برای استان لرستان، آبادانی و توسعه استان و اشتغال برای جوانان خواهد بود

روحانی گفت: اولین تصمیم دولت برای استان لرستان آبادانی و توسعه استان و در کنارش اشتغال برای جوانان عزیز خواهد بود که اولین قدم در زمینه تکمیل سدهایی است که در سال 93 به بهره‌برداری خواهد رسید، سدهایی از قبیل اولیجان، مروک و حوضیان که ان‌شاءالله این سدها در سال 93 و اوایل سال 94 به بهره‌برداری خواهند رسید، همچنین سد کمندان تا اوایل سال 94 به بهره‌برداری خواهد رسید.

رئیس قوه مجریه اظهارداشت: نیروگاه برق‌آبی رودبار لرستان هم در سال 94 به بهره ‌برداری خواهد رسید، نسبت به سد معشور هم که قبلا تصمیم گرفته شده بود این سد ادامه پیدا نکند با بحث‌هایی که ما در تهران داشتیم ان شاءالله کار این سد هم ادامه خواهد یافت.

وی افزود: همچنین برای مناطق شیب‌دار که مسئله باغبانی و مسئله کشاورزی مطرح است و نیاز به پمپاژ آب دارد، در تهران با وزارت جهاد کشاورزی در این زمینه بحث و بررسی شد و در زمینه اقداماتی که برای امسال جزء برنامه است اعتبار لازم برایش منطور خواهد شد، همچنین برای مسئله آبرسانی استان که باید اصلاح شود و ما بتوانیم از هدر رفت آب جلوگیری کنیم، هم طرح و برنامه آماده شده و امسال و سال آینده این طرح ادامه خواهد یافت.

آغاز عملیات احداث آزادراه بین خرم‌آباد و اراک

روحانی تصریح کرد: چندین جاده مهم در استان در دست برنامه‌ریزی است؛ از جمله آزادراهی که بین خرم‌آباد و اراک خواهد بود که کار آن آغاز شده و ادامه خواهد یافت تا تکمیل این راه برای مردم در رفت و آمد و هم برای جذب گردشگر و توریست مفید واقع شود.

رئیس قوه مجریه اظهارداشت: همچنین برای احداث مجتمع‌های شیلاتی با وزارت جهاد کشاورزی در تهران ما بحث کردیم و طرح‌هایش‌آمده است که اجرایی و عملیاتی خواهد شد.

روحانی افزود: طرح بسیار مهمی که در دست بررسی است، بحث پتروشیمی بوده که در حال تکمیل است البته برنامه بر این شد که یک شهرک صنعتی پتروشیمی در کنار پتروشمی خرم آباد احداث شود که این شهرک پتروشیمی تمام سرمایه‌گذاری اولیه‌اش را وزارت نفت و همچنین صنعت، معدن و تجارت انجام خواهند داد و بعد از این که زیربنای این صنعت آماده شد بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری دعوت خواهد شد، این شهرک برای اشتغال‌زایی قدم بسیار مهمی برای رفع بیکاری برای استان لرستان خواهد بود.

روحانی اضافه کرد: البته وزارت صنعت، معدن و تجارت برای دو طرح قول دادند که در این استان کار را آغاز کنند و دولت هم با همه وجود از آن حمایت خواهد کرد که یکی احداث کارخانه لاستیک خودرو و یکی کارخانه سنگبری مدرن است.

روحانی بیان کرد: مسئله بعدی مسئله گردشگری است، ما در این استان نیاز به یک هتل 4 ستاره داریم هم برای جذب گردشگر هم برای جذب اساتید و متخصصین به این استان و قرار بر این شد که ساخت یک هتل 4 ستاره توسط بنیاد مستضعفان آغاز شود، البته تامین بخشی از تسهیلات را سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به عهده گرفته و همچنین این سازمان به عهده گرفته برای توسعه صنایع دستی اقدام مجدانه‌ای را در این استان آغاز کند که این امر برای اشتغال جوان‌های ما مخصوصا بانوان ما بسیار مهم خواهد بود.

رئیس قوه مجریه همچنین افزود: ما امروز از دانشگاه‌ها فارغ‌التحصیلانی داریم که به دوره‌ای برای کسب مهارتهای شغلی توسط هنرستان‌ها و مراکز فنی و حرفه‌ای نیاز دارند که بر همین اساس قرار شد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این زمینه سرمایه‌گذاری کند و مدرک لازم را برای مهارت‌های حرفه‌ای در اختیار آن‌ها قرار دهد تا زمینه اشتغال را برای آن‌ها فراهم کند.

وی بیان کرد: تمام اعتباراتی که در بودجه امسال برای طرح‌های عمرانی این استان در قانون بودجه آمده، دولت صددرصد قول برای تخصیص آن‌ها می‌دهد و این هم قدم بسیار مهمی برای توسعه استان خواهد بود.

روحانی ادامه داد: طرح‌های دیگری هم هست که در بودجه امسال پیش‌بینی نشده است، شامل 79 طرح به ارزش 610 میلیارد تومان که در شورای اداری استان مطرح خواهد شد.

حدود 11- 12 درصد از ظرفیت صنایع استان فعال است

به گزارش باشگاه خبرنگاران رئیس قوه مجریه گفت: نکته‌ای دیگری که می‌خواهم قول دهم که برای اشتغال مهم است، واحدهای تولیدی این استان است که الان تقریبا یا کل این واحدها فعال نیست یا درصد کمی از این واحدها فعال است، مجموعا گزارشی که به من دادند حدود 11- 12 درصد از ظرفیت صنایع استان فعال است که اگر بتوانیم ظرفیت‌ها را کامل کنیم شرایط بسیار خوبی را برای اشتغال جوان‌ها به وجود خواهد آمد که برای این کار حدود 1.8 دهم میلیارد دلار قرار دادیم تا بتوانیم از امکانات صندوق به عنوان وام، تسهیلات لازم را در اختیار این واحدها قرار دهیم.

رئیس‌جمهور همچنین گفت: صندوق توسعه ملی برای تسهیلات در این استان تحفیف ویژه‌ای را برای تسهیلات مد نظر قرار داده تا برای بنگاه‌های کشاورزی تسهیلات با نرخ بهره 11 درصد برای بنگاه‌های صنعتی، تسهیلات با نرخ 16 درصد و برای گردشگری 12 درصد که این تسهیلات می‌تواند زمینه اشتغال را برای این استان فراهم کند.

رئیس قوه مجریه افزود: استان لرستان دارای آثار تاریخی بسیار ارزشمند و همچنین طبیعت بسیار جذابی است که سازمان گردشگری موظف شده تسهیلات لازم را برای گردشگران داخلی و گردشگران خارجی در این استان فراهم کند.

تصمیمات مهم دولت برای توسعه اشتغال استان

روحانی ادامه داد:‌ در این سفر تصمیمات مهمی را برای توسعه استان و برای اشتغال این استان اتخاذ خواهد شد و ان شاءالله شما در سال 93 و 94 شاهد تحولات مثبت در این استان در زمینه مسائل زیربنایی، جاده‌ای، رفاهی، بیمارستان، هتل، راه‌اندازی صنایع و همچنین احداث شهرک مهمی برای پتروشیمی که موجب اشتغال فراوان برای جوانان این استان است، خواهید بود.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد:‌ این دولت همان طور که قول داده است به عنوان خادمان مردم و از جمله خادمان مردم خوب و عزیز لرستان به خدمت خود ادامه خواهد داد و کشور شاهد رونق توسعه و بهبود در زندگی مادی و معنوی مردم خواهد بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads