کد خبر: 53445 - تاریخ: چهارشنبه، 18 ژوئن 2014 - 13:24

مصاحبه های عجیب والیبالیست های ایتالیایی علیه ایران/ پیام بازیکنان ایتالیا برای بانوان ایرانی!

شماری از بازیکنان مطرح تیم والیبال ایتالیا علیه ایران مصاحبه کرده اند و برای بانوان ایرانی پیام مقاومت فرستاده اند!

به گزارش خوبان به نقل از دانا، فدراسیون والیبال پیش از شروع مسابقات لیگ جهانی صراحتا اعلام کرد که بانوان حق ورود به سالن ۱۲ هزار نفری را ندارند و پیش فروش اینترنتی بلیت نیز فقط مختص آقایان است. فدراسیون والیبال به موقع در این زمینه اطلاع رسانی کرد و مشکلی در این زمینه پیش نیامد تا اینکه بازی اول ایران و برزیل در سالن ۱۲ هزار نفری برگزار شد و پس از آن حاشیه‌سازی‌های رسانه‌های بیگانه آغاز شد.

کاسه‌های داغ‌ تر از آش مدام از تبعیض بین زنان و مردان در ورزش ایران سخن گفتند و بر تنور این حاشیه‌سازی‌ها دمیدند.البته جالب است که شهیندخت مولاوردی، معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور در یادداشتی در صفحه فیس‌بوک خود این عمل فدراسیون والیبال را نقد کرد و نوشت: «امروز در هیئت دولت به ممنوعیت ورود زنان به سالن مسابقات والیبال اشاره کردم و مراتب اعتراض و ناامیدی نسل جوان را از این موضوع اعلام کردم.به ویژه آنکه تماشای این مسابقات ظاهراً در دوره‌های قبلی برای دختران و زنان محدودیتی نداشته است و ایجاد محدودیت در دوره دولت تدبیر و امید مایه تعجب شده است.»

به گزارش دانا، این تمام اتفاقات رخ داده در مورد ممنوعیت ورود بانوان به سالن ۱۲ هزار نفری نبود. حتی برخی از مثلا فعالان حوزه زنان در فیس بوک ویدئویی منتشر کردند که در آن بازیکنان مشهور والیبال ایتالیا این عمل فدراسیون والیبال ایران را تقبیح کرده بودند. بازیکنان مطرح تیم والیبال ایتالیا از جمله زایتسف، تراویکا پاسور ایتالیا، پیانو، روسینی لیبرو و کادر فنی و .. در این ویدئو برای بانوان ایرانی آرزوی موفقیت کرده‌اند و صراحتا از بانوان ایرانی می‌خواهند مقابل این شرایط مقاومت کنند! حتی برخی از بازیکنان والیبال ایتالیا از بانوان می‌خواهند که شرایط را تغییر بدهند زیرا ورزش متعلق به همه است و نباید بین زنان و مردان تبعیض قائل شد.

ظاهرا بازیکنان تیم والیبال ایتالیا در این ویدئو در نقش اپوزیسیون نظام جمهوری اسلامی عمل کرده اند و فراموش کرده‌اند که یک ورزشکار نباید به مسایل سیاسی آن هم مسایل دیگر کشورها کاری داشته باشد و هر کشوری قوانین خاص خودش را دارد. امیدواریم فدراسیون والیبال نسبت به انتشار این ویدئو و این پیام هنجار شکن در محافل بین المللی واکنش نشان بدهد. البته در صورتیکه مسایل فرهنگی و شرعی برای حضور بانوان در ورزشگاه به ویژه سالن های والیبال و بسکتبال حل شود قطعا مسئولان ورزش و کشور این مسئله را عملی خواهند کرد اما اینکه ورزشکاران یک کشور بیگانه بخواهند برای ایران تعیین تکلیف کنند پسندیده نیست. جالب است که برخی از این والیبالیست های مثلا مشهور ایتالیایی خودشان همراه تیم این کشور به ایران هم سفر نکرده انداما از آن سوی دنیا مصاحبه های تحریک آمیز انجام می دهند.

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads