کد خبر: 5337 - تاریخ: چهارشنبه، 8 آگوست 2012 - 23:13

حجت الاسلام مهدوی در انتقاد به وضعیت فرهنگی استان؛

اگر مدیران خجالت نمی کشیدند در سیرک شرکت می کردند

حجت الاسلام مهدوی در خصوص سیرک آذربایجان که در ماه مبارک رمضان در رشت اجرای نمایش دارد گفت: اگر بعضی از مدیران خجالت نمی‌کشیدند خود در این سیرک شرکت می‌کردند.

به گزارش خوبان، حجت الاسلام مهدوی درباره گسترش برنامه‌های به ظاهر نشاط افزای جامعه بیان داشت: ترویج این نوع برنامه‌ها ناشی از انفعال مسئولین فرهنگی ما نسبت به مغوله تهاجم است و این نوع نگرش روزی در قالب کنسرت موسیقی در شهر به نام میلاد امام زمان ظهور می‌کند و گاهی به شکل نمایش سیرک .

ما در این جنگ کاملاً شاهد نفوذیهایی در سنگر خودی هستیم که بعلت نداشتن تعریف درست از نشاط دینی و فرهنگ خودی با کپی برداری از فرهنگ دشمن به فرهنگ خودی ضربه می‌زنند.نباید تعجب کنیم که در آینده نزدیک شاهد مساجدی باشیم که برای جذب از کنسرت موسیقی در مسجد استفاده کنند. حکایت کارگزاران ما حکایت آن کلاغی است که برای یاد گرفتن راه رفتن کبک راه رفتن خود را نیز فراموش کرد.

و اینچنین است که در شب ضربت خوردن امام علی علیه السلام به بهانه نشاط مردم می‌بینیم که با نام علی (علیه السلام) کف می‌زنند.

و این انحراف مسیر به دو دلیل در جامعه پدید آمده است:

۱- انفعال فرهنگی مدیران فرهنگی جامعه

۲- بی توجهی به اسلام فقاهتی و مراجعه به اسلام تصوفی .

فعلیت دینی صدا و سیما فقط در  شور آفرینی  جامعه مختصر می‌شود و هیچ وقت حاضر نبوده فقه را در مسایل کاربردی جامعه به تصویر کشد.

حجت الاسلام مهدوی در مورد سیرک آذربایجان که در ماه مبارک رمضان در رشت اجرای نمایش دارد گفت:اگر بعضی از مدیران خجالت نمی‌کشیدند خود در این سیرک شرکت می‌کردند.

منبع: 8 دی نیوز

 

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

یک نظر ثبت شده است

  1. نام شما...
     | 2012/08/13 - 18:16
    پاسخ

    اگر بخواهیم واقع بینانه به این موضوع نگاه کنیم یکی از مهمترین دلایل گسترش این برنامه ها نبود برنامه های پرنشاط که منطبق بر قواعد اسلامی باشند میباشد و حالا باید از مسئولین فرهنگی نظام جمهوری اسلامی سوال پرسید که چرا بعد از گذشت سی و چهار سال از انقلاب اسلامی هنوز در ارائه چنین برنامه هایی آن هم در سطح ابتدایی اش مانده اند و بعد از این همه سال مهمترین دستاوردشان برگزاری همایش ها و سمینارهای غالبا بی فایده میباشد
    چه بسیارند عبرتها و چه کمند عبرت گیران.

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads