کد خبر: 53299 - تاریخ: سه‌شنبه، 17 ژوئن 2014 - 10:26

وجود ویروس کرونا در گیلان تکذیب شد

کارشناس مسئول مبارزه با بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان وجود ویروس کرونا در گیلان را تکذیب کرد.

به گزارش خوبان به نقل از ایسنا: ویروس کرونا جزو دسته ویروسهای سرماخوردگی است که علائم آن شبیه یک بیماری سرماخوردگی ساده است، باید توجه داشت بعضی از انواع این ویروس می تواند علائم شدیدی از بیماری را مثل گرفتاری ریه و نارسایی کلیه ایجاد کند.

مسلم است قضاوت در مورد سرعت انتشار بیماری هنوز زود است ولی از شدت و سرعت ویروس آنفلوانزا برخوردار نیست در حال حاضر دنیا در حال رصد و انجام تحقیقات روی این ویروس است.

سازمان بهداشت جهانی به تازگی اعلام کرده است که احتمالا کرونا ویروس جدید قابلیت انتقال از فردی به فرد دیگر را دارد. بر اساس گزارش جدیدی که از سوی سازمان بهداشت جهانی منتشر شده، به نظر میرسد ویروس جدیدی که از نوع کرونا ویروسهاست و منجر به مرگ چندین فرد در اروپا و خاورمیانه شده است، بر خلاف اظهاراتی که پیش از این از سوی محققان منتشر شده بود، توانایی انتقال میان انسانها در تماس نزدیک را دارد.

این ویروس متعلق به خانواده سارس یا سندرم حاد تنفسی، کرونا ویروس است و در سال ۲۰۰۲ در چین پدیدار شد و در حدود یک دهم از هشت هزار نفر مبتلا را در سراسر جهان به کام مرگ کشاند. علائم رایج این بیماری عبارتند از: بیماری شدید دستگاه تنفسی، تب، سرفه و مشکلات تنفسی.

معمولا افرادی که سامانه ایمنی ضعیف یا یک بیماری زمینه ای دارند اگر مبتلا به این ویروس شوند، علایم این بیماری برای آنها شدید تر و خطرناک تر خواهد بود.

مهندس علیرضا رسائی کارشناس مسئول مبارزه با بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان در گفتگو با ایسنا، با تکذیب خبر وجود ویروس کرونا در گیلان اظهار کرد: به هیچ وجه هیچ گونه علائمی از وجود این بیماری در استان مشاهده نشده است.

وی با بیان اینکه تب بالا همراه با سرفه یکی از علائم این بیماری است گفت: در موارد حاد نیز مشکلات گوارشی نظیر اسهال، نارسایی حاد تنفسی و نارسایی کلیه نیز مشاهده شده است.

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads