کد خبر: 53269 - تاریخ: دوشنبه، 16 ژوئن 2014 - 11:51

مدیرکل دفتر اطلاعات آمار سازمان ثبت احوال کشور؛

تهران و البرز مهاجر پذیرترین استانها/ کمترین تغییر و مهاجرت در استان قم

آخرین آمارهای سازمان ثبت احوال نشان می دهد که بیش از یک میلیون و 440 هزار مورد مهاجرت بین، داخل و خارج استانی انجام شده که در این میان استانهای تهران، البرز و اصفهان مهاجر پذیر ترین استانها بوده اند.

به گزارش خوبان به نقل از مهر: براساس آمارهای سازمان ثبت احوال در سال 92 یک میلیون و 440 هزار و 775 تغییر نشانی و مهاجرت در کشور انجام شده که استان های تهران، خراسان رضوی و خوزستان جابه جایی را در داخل استان به خود اختصاص داده اند.

همچنین استانهای قم با 4 هزار و 298 ، سمنان با 8 هزار و 298 و ایلام با 9 هزار و 728 مورد کمترین جابه جایی داخل استانی را طی سال گذشته داشته اند.

علی اکبر محزون مدیرکل دفتر اطلاعات آمار و جمعیتی و مهاجرت سازمان ثبت احوال کشور در مورد آمار مهاجرت به خبرنگار مهر گفت:سازمان ثبت احوال براساس وظیفه ای که دارد از سال گذشته نسبت به ثبت تغییر نشانی (مهاجرت ) و کد پستی افراد در کمترین زمان اقدام کرده است و برهمین اساس آمارهایی نیز جمع آوری شده است.

وی افزود: براساس این آمارها استان های تهران و البرز بیشترین آمار مهاجرت در ورود و خروج در میان استانهای کشور داشته اند.

وی در مورد جابجاییهای داخل استانی تاکید کرد: تعداد افرادی که تا پایان سال 92 در استان تهران جابجا شده اند297 هزار و 349 مورد بوده که در سامانه ثبت احوال به ثبت رسیده است و بعد از استان تهران، استان خراسان رضوی نیز با 111 هزار و 685 مورد و استان خوزستان با 93 هزار و 551 مورد جابجایی در داخل استان بیشترین تغییر نشانی را داشته اند.

مهاجرتهای وارد شده به استان

همچنین براساس آمارهای موجود استان های ایلام، کهکیلویه و بویراحمد و قم به ترتیب با 342 ،  417 و 532 مورد کمترین مهاجرت های وارده شده به استان را داشته اند.

مدیرکل دفتر اطلاعات آمار و جمعیتی و مهاجرت سازمان ثبت احوال کشور جستجوی کار را در میان مردان عاملی مهم برای مهاجرت دانسته و اظهار داشت: آمار در مورد مهاجرت تحصیلی متفاوت است و در این میان تعداد زنان مهاجر هم اندازه با مردان است و عامل سوم مهاجرت نیز پیروی به تبعیت از خانواده است که در این میان زنان در بیشتر مواقع دنباله رو خانواده خود برای مهاجرت به حساب می آیند.

استانهای مهاجر پذیر

به گفته محزون، استان تهران 35 هزار و 141 مورد و استان البرز نیز 9 هزار و 851 مورد و همچنین استان اصفهان با 5 هزار و 46 مورد بیشترین مهاجرپذیری را داشته اند و در مقابل 15 هزار و  27 نفر از استان تهران و 6 هزار و 799 نفر  از استان البرز مهاجرت کردند.

بیشترین مهاجرت به خارج از استان

مهاجران خارج شده از استان های تهران، البرز و خوزستان به ترتیب با 15 هزار و 27 ، 6 هزار و 799 و 5 هزار و 377 مورد بیشترین مهاجرت به خارج از استان را داشته اند و همچنین استان های خراسان جنوبی با 708، ایلام با 931 ، کهکیلویه و بویراحمد با 955 کمترین خروجی از استان را در سال گذشته داشته اند.

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads