کد خبر: 53208 - تاریخ: یکشنبه، 15 ژوئن 2014 - 20:26

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان خبر داد:

کاهش سطح آب چاه ها و چشمه هاي روستاهاي گيلان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان گفت: کاهش نزولات جوی و افزایش تقاضای آب شرب ما را در تامین آب شرب روستاها با چالش روبرو کرده است.

به گزارش خوبان، محمدعلي فراميني امروز در جلسه آبفار گيلان گفت: بی شک با توجه به شرایط آب و هوایی در سال 93، در بحث تامین آب شرب با مشکلات عدیده ای مواجه ایم.

محمدعلی فرّامینی اظهار کرد: چاه ها و چشمه ها دو منبع مهم تامین آب شرب روستاییان گیلان هستند که با توجه به کاهش بارش برف و باران در سال های اخیر، شاهد کاهش سطح آب این منابع هستیم.

وی ادامه داد: حدود 40 درصد از آب آشامیدنی روستاییان استان از طریق چشمه ها تامین می شود که کاهش نزولات جوی و افزایش تقاضای آب شرب ما را در تامین آب شرب روستاها با چالش روبرو کرده است.

وی با بیان اینکه شبکه های آبرسانی موجود پاسخگوی نیاز آب شرب روستاییان نیست، گفت: با تغییر سطح و سبک زندگی در روستاها، نیاز آنان به امکانات زیرساختی از جمله آب آشامیدنی تغییر و بلکه افزایش یافته در حالیکه شبکه های آبرسانی علاوه بر فرسوده و مستهلک بودن، نمی تواند این افزایش نیاز را تامین کند.

فرّ امینی خاطرنشان کرد: هم اکنون بحث تامین آب آشامیدنی سالم و بهداشتی در سطح روستاها به یکی از مهم ترین مسائل در بدنه دولت و نمایندگان مجلس تبدیل شده و باید برنامه هایی برای تامین نیاز روزافزون روستاییان به آب شرب تدوین و اجرایی شود.

وی، رفع مشکلات آب آشامیدنی روستاییان را در گرو تخصیص اعتبارات مناسب دانست و گفت: در صورتی که اختصاص اعتبارات به شرکت های آب و فاضلاب متناسب با نیاز آن ها نباشد، شاهد بروز مشکلات بیشتری در تامین و تقویت آب شرب روستاییان خواهیم بود.

 

منبع: ایسنا

انتهاي پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads