کد خبر: 5302 - تاریخ: یکشنبه، 5 آگوست 2012 - 23:52

سوریان اولین طلای المپیک را برای ایران دشت کرد

‘حمید سوریان’ در این مسابقه كه امشب (یكشنبه) و لحظاتی پیش در ورزشگاه ‘اكسل’ شهر لندن برگزار شد، در دو وقت متوالی و با نتایج 2 بر صفر و یك بر صفر مقابل ‘روشن بایرام ‌اف’ از جمهوری آذربایجان قهرمان اسبق جهان و المپیك 2008 پكن به برتری رسید و قهرمان بازی های المپیك لندن شد.

‘حمید سوریان’ كشتی گیر وزن 55 كیلوگرم تیم ملی كشتی فرنگی ایران در بازی های المپیك 2012 لندن، با برتری مقابل كشتی گیر جمهوری آذربایجان، نخستین مدال طلای تاریخ كشتی فرنگی ایران را در بازی های المپیك برای كشورمان به ارمغان آورد.

‘حمید سوریان’ در این مسابقه كه امشب (یكشنبه) و لحظاتی پیش در ورزشگاه ‘اكسل’ شهر لندن برگزار شد، در دو وقت متوالی و با نتایج 2 بر صفر و یك بر صفر مقابل ‘روشن بایرام ‌اف’ از جمهوری آذربایجان قهرمان اسبق جهان و المپیك 2008 پكن به برتری رسید و قهرمان بازی های المپیك لندن شد.

این مدال، نخستین مدال طلای كاروان ورزش جمهوری اسلامی ایران در بازی های المپیك 2012 لندن نیز محسوب می شود.

‘حمید سوریان’ كشتی گیر وزن 55 كیلوگرم تیم ملی كشتی فرنگی ایران و دارنده پنج مدال طلای جهان در سال های 2005 تا 2010 كه در دور نخست بازی های المپیك لندن با قرعه استراحت روبرو شده بود، بعدازظهر امروز (یكشنبه) در دور دوم مقابل ‘آرسن آرالی یف’ از قرقیزستان قرار گرفت و این كشتی گیر را در سه وقت و با نتیجه 2 بر یك شكست داد و به دور سوم رفت.

‘حمید سوریان’ در دور سوم مقابل ‘پیتر مودوس’ از مجارستان قرار گرفت و در دو وقت متوالی و با حساب 2 بر صفر و یك بر صفر حریف خود را شكست داد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. سوریان در مرحله نیمه نهایی نیز مقابل ‘هاكان اریك نیبلوم’ از دانمارك به برتری رسید و به دیدار نهایی صعود كرد.

‘حمید سوریان’ متولد دوم شهریور ماه سال 1364 در شهرری و دارنده پنج مدال طلای جهان در سال های 2005 تا 2010 است. نابغه کشتی فرنگی ایران و دارنده 5 مدال طلای جهان با مدال طلای المپیک کلکسیون افتخاراتش را که تنها مدال المپیک را کم داشت کامل کرد.
این مدال طلا نخستین مدال طلای تاریخ کشتی فرنگی ایران است. پیش از این محمد پذیرایی مدال برنز المپیک 1960 رم و محمد علی‌آبادی آخرین مدال تاریخ ایران را در بازی‌های المپیک در المپیک 1972 مونیخ مدال نقره را برای ایران به ارمغان آورده بود.
وی پس از کسب نشان طلای المپیک گفت: همیشه منتظر این لحظه بودم. نه تنها بعد از شکست و ناکامی در پکن بلکه از 10 سال قبل منتظر چنین لحظه‌‌ای و کسب این مدال بودم.

وی در پاسخ به این سؤال که در کشتی‌های نخست عملکرد مطلوبی نداشت، گفت: ‌با توجه به وزنی که کشتی‌گیران کم می‌کنند دورهای اول رقابت سخت است اما رفته رفته وضعیتم بهتر شد و کشتی‌‌های قابل قبولی گرفتم. از تمام مربیانم بخصوص ناصر نوربخش که به صورت تخصصی من را در اردوها همراهی می‌کرد، تشکر می‌کنم.

دارنده 5 مدال طلای جهان و طلای المپیک در پاسخ به این سؤال که آیا از کشتی خداحافظی خواهد کرد، گفت:‌ برای آینده هنوز تصمیمی نگرفتم چون به تنهایی نمی‌توانم در این باره تصمیم‌گیری کنم. باید با عزیزانی که در این سال‌ها همواره حمایتم کرده‌اند مشورت کنم.
سوریان تصریح کرد: به احتمال زیاد اگر قرار باشد به کشتی ادامه دهم در یک وزن بالاتر کشتی خواهم گرفت.
وی افزود: فشار و استرس همواره وجود دارد اما امیدوارم فرنگی‌کاران کشورمان این روند را ادامه دهند و باز هم برای ایران افتخار‌آفرینی کنند.
سوریان در پاسخ به این سؤال که با طلای المپیک هدیه خوبی در شب محمد بنا به او دادی، گفت:‌امیدوارم این مدال، هدیه خوبی برای محمد بنا باشد. قبل از اعزام به مسابقات هم‌قسم شده بودیم کار بزرگی در لندن انجام دهیم.
وی خاطرنشان کرد: از طرفی امشب سالروز تولد مادر عزیزم هم نیز است که این مدال را تقدیم مادرم می‌کنم و امیدوارم جبران گوشه‌ای از زحمات بی‌دریغش باشد.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads