کد خبر: 52672 - تاریخ: یکشنبه، 8 ژوئن 2014 - 13:05

استاندار گیلان خبر داد:

ورود یک میلیون گردشگر به گیلان

استاندار گیلان از ورود بیش از یک میلیون گردشگر در تعطیلات اخیر به این استان خبر داد.

به گزارش خوبان، محمدعلی نجفی در جلسه ستاد ساماندهی سواحل دریای گیلان با بیان اینکه طرح‌های سالم‌سازی دریای موجود در استان زیبنده گیلان نیست، خواستار اجرای طرح‌های الگویی سالم‌سازی دریا در گیلان شد و اظهار داشت: برنامه‌های جدید باید برای اجرا در طر‌ح‌های سالم‌سازی ارائه شود.

وی با تأکید بر مشخص شدن نقش دستگاه‌های اجرایی در طرح‌های سالم‌سازی دریا، خاطرنشان کرد: نگران اجرایی نشدن برنامه‌های جدید در طرح‌های سالم‌سازی دریا هستم.

استاندار گیلان از ورود بیش از یک میلیون نفر گردشگر در تعطیلات اخیر به این استان خبر داد و تصریح کرد: انتظار ما فراتر از رقم مذکور بود و نیاز است کیفیت ارائه خدمات در طرح‌های سالم‌سازی دریا ارتقا پیدا کند.

* نمی‌توان انتظاری از دفتر فنی استانداری داشت

وی بر استفاده از مشاور برای اجرای طرح‌های جدید سالم‌سازی دریا در گیلان تاکید کرد و گفت: از دفتر فنی استانداری نمی‌توان انتظار بسیاری داشت، چراکه آنچه داشتند سال‌های گذشته اجرا کردند.

نجفی با بیان اینکه اجرای طرح‌های جدید سالم‌سازی دریا نیازمند اندیشه جدید است، یادآور شد: جذب گردشگر با ارائه سرویس مطلوب امکانپذیر است.

استاندار گیلان خواستار اجرای طرح‌های سالم‌سازی دریا به صورت شبانه‌روزی شد و خاطرنشان کرد: ماه مبارک رمضان فرصت خوبی برای آماده‌سازی طرح‌های سالم‌سازی دریا است.

وی از جذب مشاور خارجی برای منطقه بوجاق کیاشهر خبر داد و اظهار کرد: اجرای طرح‌های جدید نیازمند هماهنگی با محیط زیست در منطقه مذکور است.

نجفی با بیان اینکه اداره کل ورزش و جوانان باید برنامه‌های جدید ارائه دهد، تصریح کرد: دستگاه‌ها باید وارد مرحله اجرایی طرح‌های سالم‌سازی دریا شوند.

استاندار گیلان اضافه کرد: اجرای برنامه‌های فوق‌العاده باید به گردشگران اعلام شود تا بتوان هزینه اجرای برنامه‌ها را دریافت کرد.

وی خواستار نگه‌داری وضع موجود طرح‌های سالم‌سازی دریا به همراه ارتقای کیفیت شد و بیان کرد: موضوع‌ها را در قالب حرف‌های جدید به مردم اعلام کردیم و ملت از ما برنامه‌های جدید می‌خواهند.

* اجرای 7 طرح الگویی طرح سالم‌سازی دریا در گیلان

نجفی از اجرای هفت طرح الگویی سالم‌سازی دریا در گیلان خبر داد و گفت: اعتقاد دارم هزینه برای طرح‌های سالم‌سازی دریا سرمایه‌گذاری است.

استاندار گیلان با اشاره به استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در اجرای طرح‌های سالم‌سازی دریا، خاطرنشان کرد: مناطق آزاد فرصت خوبی برای استفاده از طرح‌های مذکور است.

*جایگاه بانوان از شن داغ خارج شود

وی بر ارتقای جایگاه بانوان در طرح‌های سالم‌سازی دریا تأکید کرد و یادآور شد: فضای رفت و آمد بانوان باید از شن‌های داغ بیرون آورده شود.

نجفی با بیان اینکه طرح‌های سالم‌سازی باید برای گردشگران آرامش‌بخش باشد، اظهار کرد: زیباسازی طرح‌های سالم‌سازی دریا حائز اهمیت است.

*راه‌اندازی 11 طرح سالم‌سازی دریا در بندر انزلی

فرماندار بندر انزلی نیز در جلسه مذکور از راه‌اندازی 11 طرح سالم‌سازی دریا امسال در این شهرستان خبر داد و گفت: تعداد هفت طرح از سال‌های گذشته بوده و سه طرح برای نخستین بار در سال جاری راه‌اندازی می‌شود.

قاسم روحانی‌فر با بیان اینکه آلاچیق و سرویس‌های بهداشتی در طرح‌های سالم‌سازی دریا احداث شده است، افزود: ارتقای خدمات عمومی در طرح‌های سالم‌سازی دریا ارتقا می‌یابد.

به گفته وی، راه‌اندازی هر طرح سالم‌سازی دریا مبلغ 250 میلیون تومان هزینه دارد.

*راه‌اندازی 2 طرح جدید سالم‌سازی دریا در لنگرود

فرماندار لنگرود نیز در جلسه ستاد ساماندهی سواحل دریای گیلان با اشاره به راه‌اندازی دو طرح جدید در این شهرستان اظهار کرد: ارائه خدمات مطلوب به گردشگران مد نظر است.

به گفته سیدرضا جوادپور 10 هزار خودرو در تعطیلات اخیر وارد لنگرود شد.

 

منبع: فارس

انتهای پیام/

 


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads