کد خبر: 52386 - تاریخ: سه‌شنبه، 3 ژوئن 2014 - 20:21

امام خمینی؛ مسیحای زمان خویش

محمد علیدخت

چهاردهم خرداد اگر چه از يك سو آيينه بندان جشن بزرگ ملكوتي كروبيان براي استقبال از روح پاك خميني كبير بود كه آمده بود تا در كنار خوبان و ابرار در جوار لطف و رحمت بي انتهاي پروردگارش ماوا گزيند اما از سوي ديگر روز عزاي جانسوز ملتي بود كه زبان حالشان اين بود: «من با دو چشم خويشتن ديدم كه جانم مي رود».

در تاريخ پر ماجراي انقلاب هيچ روزي مانند دوازدهم بهمن نبود كه در آن مردي از دودمان پيامبران و بر شيوه آنان با دستي پر معجزه و دلي به وسعت دريا، در ميان مردمي شايسته و چشم به راه، چون آيه رحمت فرود آمد و آنان را بر بال فرشتگان قدرت نشانيد تا عرش عزت و عظمت بركشيد هيچ روزي چون چهاردهم خرداد نبود كه در آن توفان مصيبت و عزا بر اين مردم تازيانه غم و اندوه فرود آورد. ايران يك دل شد و آن دل حسرتي گدازنده سوخت و يك چشم شد و آن چشم در مصيبتي عظيم گريست.

در آن روز خورشيدي غروب كرد كه با طلوع آن  هزاران چشمه نور در زندگي ملت ايران جوشيده بود، روحي عروج كرد كه با نفس روح الهي پيكر ملت را جان بخشيده بود؛ حنجره اي خاموش شد كه نفس گرمش سردي و افسردگي را از جهان اسلام زدوده بود؛ لباني بسته شد كه آيات الهي عزت و كرامت را بر مسلمين فرو خوانده و افسوس ياس و ذلت را در روح آنان باطل ساخته بود.

امام خمینی رحمت الله علیه

چهاردهم خرداد اگر چه از يك سو آيينه بندان جشن بزرگ ملكوتي كروبيان براي استقبال از روح پاك خميني كبير بود كه آمده بود تا در كنار خوبان و ابرار در جوار لطف و رحمت بي انتهاي پروردگارش ماوا گزيند اما از سوي ديگر روز عزاي جانسوز ملتي بود كه زبان حالشان اين بود: «من با دو چشم خويشتن ديدم كه جانم مي رود».

آري خميني كبير جان ملتي بود كه سالها در فراق روح بلند و عظمت يافته الهي خود برگشته و حيران بودند و در سايه وجود اين مرد الهي آرميدن را آموخته بودند و توفان روزگار سايه سار وجود او را بر عرشيان رقم زد و غم اندوه او را بر دل خاكيان گذاشت.

ما امروز در فراق اين مرد خدا و انسان بزرگ به سوگ نشسته ايم. عطشي دوباره بر دلمان مي بارد كه شانه هاي زخميان را به مرهم دستهاي مهرباني بسپاريم كه چشمهايش آسماني بود و زمين در برابر نقطه اي حقير محكوم به ماندن و دستهايش سايباني كه از وحشت شبهاي بي ستاره در امانمان مي داشت و شانه هايش تكيه گاهي براي بي پناهان كه تنها مانده است.

اين همه سوگ فراق اوست كه زخمهايش دلهاي ما را به درد مي آورد و درمان آن سخت آمده است اما امروز خورشيد ولايت كه در آسمان وجود او تلالو عشق و اميد را پرتو افشاني مي كند و انوار هدايت خود را بر سرزمين وجود ما مي تاباند، ضيافت ما را مي طلبد و قلبهاي سرد ما را گرماي ديگري مي بخشد.

در پايان به ياد فرمايشات مقام معظم رهبري (مد ظله العالي) مي نگرم كه فرمودند: زمان يگانه خود را از دست داد و زمين گوهري يكدانه را در خود گرفت؛ پرچمدار بزرگ اسلام پس از عمري مبارك كه در راه اعتلاي اسلام سپرده شده بود دنيا را وداع كرد و قطبيت عالم امكان و ولي الله الاعظم ارواحنا فداه در مصيبت خليفه خود سوگوار شد.

گفتم غزلي بگويم از رفتنتان         ديدم قلمم نشست و صد بار گريست

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

انتشار یافته:۴

  1. یامهدی
     | 2014/06/4 - 00:40
    پاسخ

    در وصف یار شفیق ملت ایران مطلبی در خور شایسته بود.التماس دعا یا علی

  2. حامیان
     | 2014/06/5 - 12:18
    پاسخ

    باسلام میشود افزود که امام خمینی (ره) حقیقتی همیشه جاودان و خاموش نشدنی است که با هدایتهای داهیانه خود در نهضت الهی اش پایه گذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و معمار کبیر انقلاب اسلامی شد.آقای محمد علیدخت ممنون از مطالب بسیار زیبایتان… باز منتظر یادداشتهای بسیار آگاهانه و زیبایتان هستیم.

  3. مدافعان حرم
     | 2014/06/6 - 00:25
    پاسخ

    خداوند انشاا… روح ملکوتی حضرت امام را با اولیاء ا… محشور بکند
    تشکر از یادداشت زیباتون آقای علیدخت

  4. دانشجو
     | 2014/06/23 - 11:33
    پاسخ

    باسلام ممنون از مطلب شما ……….. منتظر یادداشتهای بسیار زیبایتان در روزهای آینده هستیم.التماس دعا برادر محمد علیدخت

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads