کد خبر: 52191 - تاریخ: دوشنبه، 2 ژوئن 2014 - 11:07

آیت الله موحدی کرمانی در مسجد سلیمانداراب رشت تاکید نمود:

لزوم توجه به آموزه‌های اسلامی برای حل مشکلات اقتصادی

امام جمعه موقت تهران با تأکید بر رفع مشکلات اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی با پیدا کردن راهکار، گفت: توجه به برنامه‌ها و آموزه‌های اقتصادی اسلام گامی مؤثر جهت حل مشکلات اقتصادی است لذا باید فکرها به حرکت درآیند و برنامه‌های جدید و جذاب فرهنگی ایجاد شوند.

به گزارش خوبان به نقل از ایسنا: آیت‌الله محمدعلی موحدی‌کرمانی، امام جمعه موقت تهران، شامگاه گذشته، 11 خردادماه، در مراسم میلاد امام حسین(ع) که در مسجد سلیمان داراب رشت برگزار شد، تبعیت مردم ایران از امام خمینی(ره) را آگاهانه و از روی بصیرت دانست و گفت: مردم فهمیدند که نهضت امام(ره) نهضت حسینی است و با این درک دنبال امام راه افتادند و به ایشان اقتدا کردند.

وی با تأکید بر لزوم شناخت امام، افزود: امام کسی است که در زندگی از وی تبعیت عملی می کنیم و هرکسی امام و پیشوایی دارد و در زندگی به وی اقتدا می کند؛ در عالم برزخ و پس از مرگ نیز از امام سؤال می شود؛ مردم ایران امامت سیدالشهدا(ع) را درک کردند و لذت شهادت در راه خدا را با جان و دل پذیرفتند و راه امام(ره)، یعنی راه امام حسین(ع) را رفتند.

امام جمعه موقت رشت ولی‌فقیه را نماینده امام زمان(عج) خواند و تصریح کرد: مقام معظم رهبری در رأس حکومت اسلامی قرار دارند؛ لذا باید مطیع و فرمان بردار ایشان باشیم، زیرا ولایت ولی‌فقیه بنا به تعبیر امام خمینی(ره) ادامه ولایت رسول الله(ص) است و اگر آگاه شدیم، اگر حکومت اسلامی تشکیل دادیم، اگر شاه را ساقط کردیم، اگر بینی آمریکا را به خاک مالیدیم و اگر دشمنان را بیرون راندیم به برکت تمسک به ولایت و پیروی از امام حسین(ع) بوده است.

امامان معصوم(ع)، جانشین به حق پس از رسول الله(ص) هستند

 این کارشناس دینی با بیان اینکه قرآن کریم، پیامبر(ص) را اسوه معرفی می کند، گفت: امامان معصوم(ع)، جانشین به حق پس از پیامبر(ص) هستند؛ لذا این تمسک و این الگو قراردادن، ابعاد زیادی دارد.

آیت‌الله موحدی‌کرمانی ادامه داد: امام حسین(ع) در مقابل قدرت عظیم حکومت به ظاهر اسلامی یزید و سلطه شیطانی و خطرناک او قرار داشت و لذا اطرافیان امام حسین(ع) قیام علیه این سلطه را صلاح نمی‌دیدند، اما امام حسین(ع) باور داشت که می توان کاری کرد؛ امام خمینی(ره) این باور را به جامعه ما تزریق کرد، زیرا برخی می گفتند «قدرت های بزرگ جهان، پشتوانه شاه هستند و تجهیزش می کنند و مگر می توان شاه را بیرون کرد»، اما امام راحل فرمودند «ما می توانیم» و بالاخره مشخص شد که مردم می توانند با دست خالی شاه را از کشور بیرون کنند.

وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری به دولت در رابطه با مشکلات اقتصادی، اظهار کرد: رهبری فرمودند؛ «شما می توانید با استفاده از برنامه ای که اسلام برای اقتصاد دارد مشکلات اقتصادی را در درون خودتان حل و اقتصاد را تقویت کنید، نیازی به خارج نداشته باشید و دل به بیگانه نبندید، زیرا بیگانگان به نفع خودشان عمل می کنند؛ در واقع اگر حکومتی مشکلی داشته باشد می تواند آن مشکل را حل کند».

آیت الله موحدی کرمانی حادثه کربلا را مصیبتی بزرگ برای جهان اسلام دانست و عنوان کرد: در ورای این مصیبت این است که امام حسین(ع) از فرصت روی کار آمدن یزید استفاده کرد، زیرا فردی احمق، شراب خوار، فاسد و مفسد در رأس حکومت اسلامی قرار گرفته بود و ادعای خلافت می کرد؛ لذا زمان آن رسیده بود که ساقط شود؛ اگر از این فرصت در زمان خلافت معاویه استفاده می شد، نتیجه حاصل نمی‌شد.

امام جمعه موقت تهران با تأکید بر رفع مشکلات اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و با پیدا کردن راهکار، بیان کرد: امام حسین(ع) با مظلومیت خود عواطف انسانی را تحریک و قلب‌ها را قبضه کرد و مردم را علیه یزید شوراند؛ در واقع مظلومیت یکی از ابزار موفقیت امام حسین(ع) در حادثه کربلا بود؛ انسان وقتی هدف را مشخص می کند، باید راهش را پیدا کند؛ اگر در جامعه بدحجابی وجود دارد و افراد فریب خورده بدون حجاب در جامعه ظاهر می شوند، راهکارش نهادینه سازی فرهنگ عفاف و حجاب است؛ مقام معظم رهبری روی مسئله فرهنگ تاکید دارند؛ لذا باید فکرها به حرکت درآیند و برنامه‌های جدید و جذاب فرهنگی ایجاد شوند.

وی انتخاب امام حسین(ع) در کربلا را سخت خواند و ادامه داد: گاهی انسان برای غلبه بر دشمن و کوباندن کفر و شرک باید راه سختی را انتخاب کند؛ امام حسین(ع) می دانست راهش سخت است و طفل شیرخوارش شهید و خواهر گرامیش اسیر می شود، اما دست از انتخابش نکشید و حضرت زینب(س) را به عنوان مبلّغ کربلا به دل شام فرستاد و یزید را رسوا کرد؛ لذا نباید به بهانه سختی راه از آن دست کشید.

امام(ره) به هدفش، به راهش، به مردم و به خدا ایمان داشت

آیت الله موحدی کرمانی با بیان اینکه ملت ایران با تبعیت از امام خمینی(ره) از امتحان سخت سربلند و موفق بیرون آمدند، اضافه کرد: امام خمینی(ره) با قلبی آرام به سوی خدا رفت، زیرا امام به هدفش، به راهش، به مردم و به خدا ایمان داشت و می دانست امتی تربیت کرده که این امت راه ولایت را ادامه خواهند داد و این عزت و افتخار ما است؛ لذا باید مراقب باشیم این مؤلفه ها آسیب نبیند و این الگوها لطمه نخورد.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه مسلمانان نباید ضعف نشان دهند، به مسائل اقتصادی اشاره کرد و گفت: رونق و توسعه اقتصادی در گرو حمایت دولت از فقرا و ضعفا است؛ توده مردم باید راضی باشند و خواص و دانه درشت‌ها مهم نیستند؛ دولت باید حقوق دانه درشت ها را به نفع توده مردم تنزل بدهد و این از مسائلی است که نیاز به جراحی دارد.

وی جلوگیری از اسراف را راهکار حل مشکلات اقتصادی دانست و بیان کرد: تشریفات و اسراف هایی که امروز در جشن‌های عروسی صورت می گیرد، حرام و گناه اقتصادی است؛ باید تشریفات را از زندگی مردم ساقط کرد تا جوانان به راحتی ازدواج کنند، زیرا اگر جوان ازدواج کند نصف دینش حفظ می شود؛ همه گرفتاری های امروز به‌واسطه تشریفات و اسراف ایجاد شده است؛ تأکید اسلام بر ازدواج ساده و آسان است و این کار روحیه انقلابی می خواهد.

 

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads