کد خبر: 52117 - تاریخ: یکشنبه، 1 ژوئن 2014 - 20:13

ضرب و شتم یک دانشجو توسط رئیس دانشگاه علامه + توضیحات رئیس دانشگاه

رسانه‌ها از ضرب و جرح یکی از دانشجویان دانشگاه علامه به دست رئیس دانشگاه خبر می‌دهند که تصاویری در تأیید این ادعا نیز از سوی این رسانه ها منتشر شده است.

به گزارش خوبان: یکى از دانشجویانى که شاهد ضرب و جرح تکان‌دهنده‌ یک استاد حوزه و دانشگاه توسط رئیس دانشگاه علامه طباطبایى بوده، عکسهایى از صورت خونین سیدحسین علوى را در اختیار ما قرار داده است.

این دانشجو با ارسال این عکس‌ها به خبرنگار ما اظهار داشت: من همیشه از هواداران سرسخت اصلاح طلبان و از منتقدان امثال آقاى علوى بوده‌ام. اما با دیدن این اقدامات غیرانسانى قلبم جریحه‌دار شده است.

 

596688_327

این دانشجو افزود: من این عکس‌ها را ابتدا به چند رسانه اصلاح‌طلب ارسال کردم تا این دوستان حساب خودشان را از افرادى چون حسین سلیمى (رئیس اصلاح‌طلب دانشگاه علامه طباطبایى) جدا کنند. کسانى که به خاطر تسویه حساب‌هاى جناحى حاضرند نه تنها در کارنامه دانشجویان دستکارى کنند بلکه در پاسخ به اعتراض مظلومانه یک مدرس دانشگاه از مشت و لگد استفاده مى‌کنند، جایشان زندان است نه ریاست دانشگاه!

دانا نوشت: در همین راستا طى تماسى با علوى از وی خواستیم تا در این خصوص توضیح دهد. وی با تاکید بر این نکته که نمرات دو درس اینجانب که توسط اساتید گروه فلسفه داده شده و مدیر محترم گروه نیز پاى برگه اساتید را امضا کرده و در کارنامه اینجانب ثبت شده بوده به سرقت رفته، تاکید کرد: با دستور رئیس دانشگاه نمرات بنده در یک سرقت آکادمیک از کارنامه اینجانب کسر گردیده است! دستوری که اکنون به عنوان یکی از ضمائم و مستندات پرونده در اختیار دادگاه قرار گرفته است.

علوى ضمن انتشار سند گواهى پزشکى قانونى مبنى بر تأیید ضرب و جرح وی در شب میلاد امیرالمومنین(ع) [شب سیزده رجب] گفت: این عاقبت یک نویسنده است! این عاقبت یک دگر اندیش است!

این سند پس از شکایت علوی از حسین سلیمی به اتهام ایراد ضرب و جرح، به دستور بازپرس محترم دادسراى ناحیه ٥ صادقیه خطاب به پزشکى قانونى تهران و نهایتا پس از معاینات رسمى از بدن مضروب و مجروح این استاد حوزه و دانشگاه صادر شده است.

در این سند تاکید شده؛ “آثار خونریزى از ناحیه بینى کاملا مشهود است که در اثر اصابت جسم سخت به محل جارى گشته است.” در ادامه این سند دیه این جراحت تاثربرانگیز؛ نیم درصدِ دیه کامل مرد مسلمان تعیین گشته که على القاعده چون این حادثه در ماه حرام رخ داده دوبرابر مى گردد.

 

596698_246

 

 

بر اساس این گزارش سه شاهد در دادسرا شهادت رسمى داده اند که با چشم خود دیده اند که شخص حسین سلیمى رئیس دانشگاه علامه طباطبایى(ره) این استاد دانشگاه را که همزمان دانشجوى سال آخر دوره دکتراى فلسفه است، با مشت از ناحیه صورت مضروب و مجروح کرده است. اشاره به این نکته نیز ضرورى است که سیدحسین علوى تاکنون شش شکایت با اتهامات “جعل اسناد دولتى”، “خیانت در امانت”، “ضرب و جرح”، افترا” و “نشر اکاذیب” را علیه حسین سلیمى در دادسراى کارکنان دولت طرح کرده است.

توضیحات رئیس دانشگاه علامه طباطبایی درباره حادثه

خبرگزاری دولت درباره این ادعا گزارش داد: در روزهای گذشته یکی از رسانه ها خبری در باره درگیری سلیمی با یکی از دانشجویان در دفتر کار وی منتشر کرد. حسین سلیمی برای صحت ادعای خود و اینکه این خبر غیرواقعی است، فیلم حضور دانشجو در دفتر خود را برای خبرنگاران پخش کرد.

 

حسین سلیمی

 

 

سلیمی گفت: بابت اتفاقی که افتاد ابراز تاسف می کنم، البته تاسف من به خاطر دروغی که این دانشجو می گوید نیست بلکه به خاطر فعالیت تربیتی است که دانشگاه در آن موفق نبوده است تا یک دانشجو به خود اجازه دهد که این گونه علیه من دروغ بگوید.

وی تأکید کرد: مخالفین خود را محترم می دانم اما اسنادی دارم که ثابت می کند این دانشجو دروغ می گوید البته دلم نمی خواست به صورت ریز وارد این مساله شوم.

سلیمی اعلام کرد: فیلم ورود و خروج این دانشجو به دفتر من از طریق دوربین ها گرفته شده است که او چگونه با داد و بیداد و فحاشی وارد دفتر می شود و من مقابل وی تنها سکوت می کنم.

سلیمی ادامه داد: 10 نفر از استادان اعلام کردند که این دانشجو نتوانسته نمره لازم را سپری کردن ترم تحصیلی خود کسب کند ، جالب است بدانید در دوره مدیریت قبل برای تصحیح اوراق امتحانی این دانشجو از بیرون استاد می آوردند و جالب تر است بدانید این دانشجو به همراه همسرش بدون کنکور وارد دانشگاه علامه شده است.
همچنین ایسنا گزارش داد: در ادامه این سخنان رئیس دانشگاه علامه درباره موضوع ضرب و شتم یک دانشجو، “رضا مرادصحرایی” معاون دانشجویی این دانشگاه هم تصریح کرد: در دهم تیرماه سال گذشته اعضای گروه مربوطه با 14 امضا از توهین و هتاکی این دانشجو به کمیته انضباطی شکایت کردند.
وی افزود: این دانشجو سه ترم پیاپی مشروط بوده و علیرغم آن در امتحان جامع شرکت می‌کند که این خلاف قانون است. با پیگیری‌هایی که انجام شد و ادعای دانشجو گفته شد که استادی از بیرون دانشگاه می‌آمده و برگه او را صحیح می‌کرده است.
صحرایی با بیان اینکه استادی که این دانشجو به او توهین کرده بود در ششم بهمن ماه سال گذشته به رئیس دانشگاه مراجعه کرده و تقاضای برخورد با این دانشجو را می‌کند گفت: اما دکتر سلیمی در نامه‌ای به من گفت که تعجیلی در طرح این شکایت در کمیته انضباطی نیست و اگر این موضوع حاد شد به او تذکر دهید چرا که استاد باید دلش دریا باشد و از این موضوعات بگذرد.
معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی با بیان اینکه من این دانشجو را صدا کردم تا با او صحبت کنم تصریح کرد: این دانشجو از لحاظ بیانی اصلا حرمت را نگه نمی‌دارد و دانشگاه نیز طبق ضوابط موجود موضوع را هم در کمیته انضباطی و هم در آموزش پیگیری کرده و اقدام خواهد کرد.

 

منبع: دانا

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads