کد خبر: 52096 - تاریخ: یکشنبه، 1 ژوئن 2014 - 17:14

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان خبر داد:

افزایش ظرفیت 400 هزار تنی سردخانه‌های گیلان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: ظرفیت سردخانه‌های گیلان از 72 هزار تن به 400 هزار تن افزایش می‌یابد.

به گزارش خوبان، علیرضا شعبان‌ نژاد پیش از ظهر امروز در جلسه سازمان منطقه آزاد انزلی ویژگی گیلان در امکان تولید و صادرات محصولات کشاورزی مختلف در طول چهار فصل را کم‌نظیر خواند و اظهار کرد: به صادرکنندگان و سرمایه‌گذاران محصولات کشاورزی تسهیلات پرداخت می‌شود.

وی از توسعه ظرفیت‌ سردخانه‌های گیلان خبر داد و افزود: در صدد افزایش ظرفیت سردخانه‌های گیلان از 72 هزار تن به 400 هزار تن هستیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان منطقه آزاد انزلی را ظرفیت بسیار مناسبی برای ایجاد سردخانه‌های صادراتی محصولات کشاورزی اعلام کرد.

وی با اشاره به اینکه گیلان قطب کشاورزی کشور است، خاطرنشان کرد: این سازمان توجه به صادرات را از مهم‌ترین اولویت‌های خود قرار داده است.

شعبان‌ نژاد یادآور شد: در صدد هستیم تا با بهره‌گیری از مزایای قانونی منطقه آزاد انزلی، کاهش هزینه‌ها و افزایش کیفیت کشاورزی، گیلان به یکی از قطب‌های صادرات محصولات کشاورزی کشور تبدیل شود.

وی آمادگی سازمان جهاد کشاورزی برای نوسازی ماشین‌آلات کشاورزی و انتقال تکنولوژی تولید این ماشین‌آلات از طریق منطقه آزاد انزلی را اعلام کرد.

این مسئول خواستار استقرار اداره جهاد کشاورزی در منطقه آزاد انزلی شد و خاطرنشان کرد: با احداث کارخانه ترکیب کود شیمیایی در منطقه آزاد انزلی می‌توان علاوه بر برطرف شدن نیاز کشور، زمینه صادرات و درآمد ارزی را نیز فراهم کرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان نیز در نشست مذکور آمادگی خود را برای همکاری با منطقه آزاد انزلی در زمینه تغییر و تحول قانونی اراضی منابع ملی در محدوده جدید الحاقی به منطقه اعلام کرد.

رحمت‌الله رحمانی اظهار کرد: مالکیت منطقه آزاد بر اراضی محدوده خود نقش مهمی در جذب سرمایه‌گذار دارد و همکاری این اداره کل با سازمان منطقه آزاد انزلی در راستای توسعه استان صورت می‌گیرد.

منبع: فارس

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads