کد خبر: 5207 - تاریخ: جمعه، 3 آگوست 2012 - 11:26

گیلان ۴۰۰۰ پروژه نیمه‌تمام دارد

محمد اکبرزاده پیش از ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی گیلان با اشاره به بودجه ۲۲۲ میلیارد تومانی عمرانی استان در سال جاری اظهار کرد: امسال دولت برای بودجه نظام اولویت‌بندی تعریف کرده است.

معاون امور عمرانی استاندار گیلان گفت: گیلان بالغ بر ۴ هزار پروژه نیمه‌تمام با برآورد برنامه‌ای موافقتنامه‌ای به طور متوسط ۵۰۰ میلیارد تومان دارد.

محمد اکبرزاده پیش از ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی گیلان با اشاره به بودجه ۲۲۲ میلیارد تومانی عمرانی استان در سال جاری اظهار کرد: امسال دولت برای بودجه نظام اولویت‌بندی تعریف کرده است.

وی ادامه داد: دولت بهره‌برداری از پروژه‌ها تا خرداد ۹۲ را در اولویت بودجه‌ریزی قرار داده ضمن اینکه دیگر پروژه‌ها را فراموش نکرده است.

اکبرزاده از وجود بالغ بر ۴ هزار پروژه نیمه‌تمام در گیلان خبر داد و افزود: بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان برآورد برنامه‌ای موافقتنامه‌ای پروژه‌های مذکور است.

معاون استاندار گیلان خواستار اولویت‌بندی بودجه‌ریزی استان در شهرستان‌ها و اداره‌های دولتی برای افتتاح پروژه‌ها در هفته دولت و دهه فجر سال جاری شد و ابراز کرد: مردم از مسئولان انتظار دارند و پروژه‌های نیمه‌تمام را از ما نمی‌پذیرند.

وی با تاکید بر اینکه پروژه‌های افتتاحی در بودجه سال ۹۱ باید مشخص شوند خاطر نشان کرد: پروژه‌های سفر هیئت دولت به گیلان در اولویت قرار دارند و باید به بهره‌برداری برسند.

اکبرزاده تعهدات خانواده وزارتخانه‌های راه و شهرسازی، نیرو و جهاد سازندگی در گیلان را سنگین خواند و بیان کرد: دستگاه‌های مذکور باید تکالیف خود برای انجام پروژه‌ها را اولویت‌بندی کرده و به بهره‌برداری برسانند.

* اختصاص ۸ میلیارد تومان جرایم رانندگی به گیلان

ابوالقاسم نوری مدیرکل امور اقتصاد و دارایی گیلان نیز در جلسه مذکور از اختصاص ۸ میلیارد تومان از محل جرایم راهنمایی و رانندگی به این استان خبر داد و گفت: مبلغ مذکور با استعلام از دیوان محاسبات گیلان با مبادله موافقتنامه پرداخت شده است.

* گیلان از سال ۱۳۴۷ پروژه کددار دارد

مدیرکل دیوان محاسبات گیلان نیز در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان گفت: تفریغ بودجه سال ۸۹ گیلان تهیه شده است.

اسد معانی به تمدید مهلت اعتبارات پروژه‌های عمرانی گیلان تا پایان شهریور سال جاری از بودجه سال ۹۰ اشاره کرد و افزود: دستگاه‌های اجرایی تا دهم مهر سال جاری فرصت دارند بودجه عمرانی سال گذشته را هزینه کنند.

وی با بیان اینکه دیوان محاسبات گیلان سال گذشته مبلغ ۹۲ میلیارد ریال سیاست پیشگیرانه انجام داده است، تصریح کرد: سال گذشته گیلان حدود یک هزار و ۷۷ طرح و ۴ هزار و ۳۸۹ پروژه با اعتبار ۵۶۸ میلیارد تومان داشته و در اولویت کاری دیوان محاسبات است.

مدیرکل دیوان محاسبات گیلان بر نظارت عملیاتی فعال از پروژه‌ها تاکید کرد و یادآور شد: بازدید میدانی از پروژه‌های استان با همراهی کارشناسان سازمان مدیریت در تمام شهرستان‌ها انجام می‌شود.

وی با اشاره به بازدید استاندار گیلان از پروژه‌های آسیب‌پذیر اذعان کرد: ۵۸۸ پروژه ویژه شهرستان رشت است.

معانی از وجود پروژه‌های کددار از سال ۱۳۴۷ در گیلان خبر داد و بیان کرد: سالانه به پروژه‌های مذکور اعتبار اختصاص می‌یابد و در تفریغ بودجه سال ۹۰ به آن پرداخته شده است.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads