کد خبر: 51325 - تاریخ: پنج‌شنبه، 22 می 2014 - 11:33

بخشدار خکشبیجار با اشاره به مشکل کم آبی های اخیر :

باید غم خوار کشاورزان باشیم

شاددوست با تشکر از کشاورزانی که با صبر و حوصله همکاری لازم را با بخشداری داشتند گفت: ما هم باید غمخوار کشاورز باشیم. از اداره آبیاری نیز انتظار داریم تا زمان بندی تحویل آب را رعایت نمایند و سر موعد مقرر آب را به کشاورزان برسانند.

به گزارش خوبان: علی شاددوست بخشدار خشکبیجار در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص آخرین وضعیت نشاء در خشکبیجار گفت: تا الان 98 درصد شخم اولیه، 93 درصد شخم دوم، خزانه 100 درصد و نشاء نیز 83 درصد در خشکبیجار انجام شده است.

وی در خصوص وضعیت کم آبی در روستای شهرستان اظهار داشت: به دلیل لایروبی نکردن انهار، با مشکل مواجه بودیم که با لایه روبی توسط دستگاه و با کمک مردم شهرستان، تا حدود زیادی این مشکل برطرف شد.

بخشدار ابراز امیدواری نمود تا با رسیدن آب رهاسازی شده به روستای شهرستان مشکل کم آبی در بخش پایان یابد.

شاددوست با بیان این که آب رهاسازی شده تا روستای آجی بوزایه از روستاهای مرزی لشت نشاء رسیده است، اظهار داشت: پیش بینی می کنیم که تا امروز آب به همه نقاط خواهد رسید.

 

علی شاددوست

 

بخشدار خشکبیجار با اشاره به این که روستاهای امین آباد، تالش محله و حاجی بکنده از زهکش یا استخر استفاده می کنند اظهار داشت: در این روستاها کشاورزان از آب ذخیره شده خود استفاده می کنند و از آب سد استفاده نمی کنند.

نماینده عالی دولت در بخش خشکبیجار عمده مشکل کم آبی را در روستاهای چپرپرد زمان، چپرپرد پایین، شهرستان و باغ امیرکنده برشمرد و اظهار داشت: پمپاژ آب در مسیر روستاهایی که به سمت دریا می روند، با کم شدن آب سد، به سختی صورت می گیرد.

شاددوست با تشکر از کشاورزانی که با صبر و حوصله همکاری لازم را با بخشداری داشتند گفت: ما هم باید غمخوار کشاورز باشیم. از اداره آبیاری نیز انتظار داریم تا زمان بندی تحویل آب را رعایت نمایند و سر موعد مقرر آب را به کشاورزان برسانند.

وی در پایان با انتقاد از قطع پیش از موعد آب در تاریخ 25 اردیبهشت به جای 27 اردیبهشت از سوی اداره آبیاری گفت: این عدم هماهنگی موجب شد تا کشاورزان از ما گلایه نمایند.

 

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

یک نظر ثبت شده است

  1. م.ع
     | 2014/05/25 - 17:14
    پاسخ

    باسلام خدمت بخشدار محترم باید از اینجا از شما تقدیر و تشکر نمود که دلسوزانه دنبال رو کشاورزان هستید.

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads