کد خبر: 51113 - تاریخ: یکشنبه، 18 می 2014 - 21:18

در اردوی تدارکاتی اتریش رقم خورد؛

تساوی تیم ملی فوتبال ایران برابر بلاروس

تیم ملی فوتبال ایران که خود را برای حضور در بیستمین دوره مسابقات جام جهانی آماده می کند در دومین دیدار رسمی تدارکاتی اش برابر تیم ملی بلاروس به تساوی رسید.

به گزارش خوبان، تیم ملی فوتبال ایران که از چند روز پیش دومین مرحله از اردوی آماده سازی خود برای حضور در جام جهانی برزیل را در اتریش آغاز کرده است، عصر امروز یکشنبه در نخستین دیدار تدارکاتی خود در این اردو به مصاف تیم ملی بلاروس رفت و در پایان دو تیم به نتیجه تساوی بدون گل رضایت دادند.

ایران در نخستین دیدار تدارکاتی رسمی خود اسفندماه سال گذشته در تهران برابر تیم ملی گینه شکست خورده بود.

کارلوس کی روش که در اردوی اتریش سه بازی تدارکاتی را برای شاگردانش در نظر گرفته بود برای اولین دیدار علیرضا حقیقی، پژمان منتظری، مهرداد پولادی، مهدی شریفی، کریم انصاریفرد، حسین ماهینی، محمدرضا خلعتبری، امیر حسین صادقی، آندرانیک تیموریان، رضا حقیقی و قاسم حدادی فر را در ترکیب اصلی تیم ملی قرار داد.

مردان سفیدپوش ایران در شروع این دیدار تلاش کردند خود را به دروازه حریف نزدیک کنند و دل به سرعت خلعتبری در خط حمله داشتند و از همین طریق به موقعیت هایی هم دست پیدا کردند که مهمترین آن در دقیقه 27 رقم خورد که ضربه برگشتی کریم انصاریفرد به خلعتبری رسید که او در موقعیتی عالی داخل محوطه شش قدم توپ را به آغوش دروازه بان بلاروس کوبید.

در ادامه بلاروسی ها هم حملاتی را روی دروازه ایران انجام دادند که خیلی زهردار نبود اما تا حدودی خط دفاعی ایران را تحت فشار گذاشت. با این حال تیم ایران سعی داشت با گرفتن مرکز میدان به دنبال ایجاد موقعیت روی دروازه حریف باشد اما ناهماهنگی بین ملی پوشان کاملا مشهود بود و تا دقیقه 45 تنها یکی دو موقعیت روی دروازه بلاروس بوجود آمد که ثمری را هم به دنبال نداشت و نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان رسید.

در شروع نیمه دوم دو تیم بازهم نمایش متعادلی را ارائه کردند و شاهد فوتبال جذابی نبودیم. با این حال تیم ایران با دستپاچگی خاصی به دنبال رسیدن به محوطه جریمه حریف بود اما ناهماهنگی بازیکنان اجازه رسیدن به دروازه حریف را کمتر داد. در دقایقی میانی دو تیم بیشتر در میانه میدان توپ را به گردش درآوردند و موقعیت خاصی را شاهد نبودیم. آندرانیک تیموریان که در این بازی بازوبند کاپیتانی ایران را بربازو بسته بود دوندگی زیادی در میانه میدان داشت.

در دقیقه 65 این دیدار کی روش دست به تغییراتی در ترکیب تیم مل فوتبال ایران زد و چند بازیکن را به میدان فرستاد. علیرضا جهانبخش، خسرو حیدری، محمدرضا خانزاده، بختیار رحمانی وارد میدان شدند و دقایقی بعد ایران یک فرصت ایده آل را از دست داد تا شاگردان کی روش همچنان بدون گل به کار خود ادامه دهند.

در ادامه بازی و در دقیقه 76 دیدار تدارکاتی امروز میان دو تیم ایران و بلاروس، سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان دست به تعویض دیگری زد که طی آن آندرانیک تیموریان جای خود را همراه با بازوبند کاپیتانی به جواد نکونام داد. البته این آخرین تعویض کی روش نبود چون چند دقیقه بعد از آن هم احسان حاج صفی به جای کریم انصاری فر وارد زمین شد.

پیش از این تعویض و در 10 دقیقه پایانی بازی، بعد از اینکه بازیکنان کشورمان از توپ ارسالی جواد نکونام به محوطه جریمه حریف نتوانستند استفاده کنند، بازیکنان تیم بلاروس هم موقعیت مشابهی را از دست دادند تا همچنان این دیدار بدون آنکه گلی داشته باشد، پیگیری شود. دقایقی بعد از آن هم بازیکنان بلاروس در دقیقه 83 موقعیتی را برای گلزنی به دست آوردند که البته نتیجه ای در بر نداشت.

دقایق پایانی دیدار ایران و بلاروس نیز در شرایطی پیگیری شد که دو تیم برای رسیدن به گل تلاش نصف و نیمه‌ای داشتند. در دقیقه 88 کار گروهی میان نکونام و خانزاده موقعیتی را گلزنی ایران ایجاد کرد اما در محوطه جریمه بلاروس بازیکنی نبود که از این موقعیت استفاده کند.

2 دقیقه، وقت اضافه ای بود که داور دیدار دو تیم ایران و بلاروس برای این بازی در نظر گرفت اما در این زمان هم هیچ یک از دو تیم موفق به گلزنی نشدند تا این بازی با نتیجه تساوی بدون گل به پایان برسد.

گفتنی است، تیم ملی فوتبال ایران دومین و سومین در ادامه دیدارهای تدارکاتی خود در اتریش به مصاف تیم های مونته نگرو و آنگولا می رود. این دو دیدار به ترتیب طی روزهای پنجم و نهم خردادماه انجام خواهد شد.

منبع: مهر

انتهای پیام/ع


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads