کد خبر: 5108 - تاریخ: یکشنبه، 29 جولای 2012 - 00:07

اعتراض نمایندگان رشت به عملکرد فرماندار شهرستان

سه نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی در نامه ای خطاب به استاندار گیلان نسبت به رفتارهای فرماندار رشت اعتراض نمودند.

سه نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی در نامه ای خطاب به استاندار گیلان نسبت به رفتارهای فرماندار رشت اعتراض نمودند.

به گزارش خوبان، نمایندگان مردم رشت در مجلس در نامه ای به مهندس سعادتی استاندار گیلان ، نسبت به برنامه ریزی بدون هماهنگی عظمتی فرماندار رشت در برگزاری جلسات و مراسمات افتتاحیه و … در زمانی که در تهران و در جلسات مجلس حضور دارند ، اعتراض نمودند.

مهندس جعفرزاده ، مهندس کوچکی نژاد و دکتر تامینی در این نامه اشاره کردند حضور نمایندگان در جلسات فوق می تواند راهگشا بوده و به حسب انجام وظیفه نظارتی خواستار برنامه ریزی صحیح در جهت حضور نمایندگان مردم در برنامه های شهرستان شدند.

این اقدام در حالی صورت گرفته که علی رغم تاکید قانون بر نقش نظارتی مجلس شورای اسلامی که می تواند از طریق اقداماتی چون رای اعتماد به نمایندگان، سوال و استیضاح وزرا و رئیس جمهور و و یا مجرای کمیسیون اصل 90  صورت گیرد، “حضور در مراسمات افتتاحیه” در جائی از قوانین عادی و اساسی به عنوان اعمال وظیفه نظارتی ذکر نشده است. در عین حال طبق آیین‌نامه اجرایی شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان به شماره134880/ت47221هـ ۱۳۹۰/۷/۶ که توسط معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شده ، به عضویت نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی در این شورا اشاره ای نشده است.

فارغ از موارد قانونی، به نظر می رسد هماهنگی بین مسئولان اجرائی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی می تواند در کمک به فرایند توسعه استان و شهرستان اثر مثبتی داشته باشد.

نظرات بینندگان

انتشار یافته:۲

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads