کد خبر: 51063 - تاریخ: شنبه، 17 می 2014 - 23:47

رئیس پلیس فتای گیلان خبر داد:

دستگیری 68 مجرم سایبری در گیلان

رئیس پلیس فتای گیلان با بیان اینکه سال گذشته 51 درصد جرایم سایبری مربوط به برداشت اینترنتی غیر مجاز از حساب‌های بانکی بود، از دستگیری 68 مجرم سایبری در این راستا خبر داد.

به گزارش خوبان، ایرج محمدخانی بعد از ظهر امروز در نشست انتظامی استان با اشاره به ارائه گزارشی از جراین سایبری استان اظهار کرد: برداشت اینترنتی غیر مجاز از حساب‌های بانکی با 51 درصد بالاترین نسبت وقوع در بین جرایم سایبری در سال 92 را به خود اختصاص داده است.

به گفته وی، مجرمان در سال گذشته موفق شدند با سوء‌استفاده از غفلت صاحبان کارت بانکی، حدود 7 میلیارد و 500 میلیون ریال به صورت غیر مجاز از حساب شهروندان گیلانی برداشت کنند.

رئیس پلیس فتای گیلان افزود: با پیگیری‌های فنی کارآگاهان پلیس فتا، 34 مجرم برداشت اینترنتی غیر مجاز از حساب‌های بانکی که 28 مرد و 6 زن بوده‌اند، شناسایی و برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضایی معرفی شدند.

وی با بیان اینکه حدود 4 میلیارد و 500 میلیون ریال به مالباختگان در رشت و شهرستان‌های تابعه گیلان مسترد شده است، تصریح کرد: مهم‌ترین جرایم حوزه سایبری، جرایم علیه عفت و اخلاق عمومی با 25 درصد، سرقت و کلاهبرداری با 8 درصد است.

محمدخانی در ادامه یاد آور شد: سال گذشته  77 درصد جرایمی که در حوزه فضای تولید و تبادل اطلاعات استان به وقوع پیوسته بود کشف شد.

وی شناسایی و دستگیری 68 مجرم سایبر که 56 نفر مرد و 12 زن بودند را از دیگر اقدام‌های پلیس فتا در سال گذشته عنوان کرد.

رئیس پلیس فتای گیلان خاطرنشان کرد: مجرمان فضای سایبر همواره به دنبال فرصتی هستند تا با سواستفاده از غفلت صاحبان کارت بانکی و به دست آوردن اطلاعات مهم آنها به صورت غیر مجاز از حساب مردم برداشت کنند.

وی از شهروندان گیلان خواست تا در حفظ و نگهداری کارت بانکی نهایت دقت و جدیت را داشته باشند و از الصاق رمز روی کارت بانکی جداً پرهیز کنند.

منبع: فارس

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads