کد خبر: 51040 - تاریخ: دوشنبه، 19 می 2014 - 15:17

رئیس آموزش و پرورش خمام در گفتگوی اختصاصی با خوبان خبر عنوان نمود:

به مشارکت همه دلسوزان نیازمندیم / تحصیل دانش آموزان مدرسه پاسداران روستای میان محل شیجان در کانکس زیبنده خمام نیست

محمود کنعانی با اشاره به نام گذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری افزود: وقتی که از فرهنگ سخن می گوییم، تیر پیکان به سمت اداره آموزش و پرورش هدف گرفته می شود، منتها این اصلاح فرهنگ نیاز به یک عزم ملی و مدیریت جهادی دارد. امیدواریم که این عزم ملی و مدیریت جهادی نهادینه شود.

به گزارش خوبان: محمود کنعانی رئیس جدید اداره آموزش و پرورش خمام از 24 فروردین ماه جاری، سکان هدایت اداره آموزش و پرورش خمام را در دست گرفت و جایگزین عباس پیرخندان شد.

رئیس ۴۵ ساله  اداره آموزش و پرورش خمام سابقه ۲۴ سال فعالیت در آموزش و پرورش را دارد.

معاون اجرایی دبیرستان الغدیر خمام، مسئول کارگزینی اداره آموزش و پرورش خمام و مدیریت مدرسه راهنمایی قدس شیجان از جمله مهم ترین مسئولیت های رئیس جدید آموزش و پرورش خمام است.

خواننده گفتگوی ما با رئیس جدید آموزش و پرورش خمام باشید.

گستره کار اداره آموزش و پرورش بسیار زیاد است

محمود کنعانی با اشاره به گستردگی و وسعت کار اداره آموزش و پرورش گفت: وسعت کار ما در آموزش و پرورش بسیار زیاد است. چون اگر بتوانیم یک دانش آموز را از مسیر انحراف خارج کنیم به گفته قرآن کریم، یک جامعه را اصلاح کرده ایم.

خصوصاً در سالی که توسط مقام معظم رهبری به نام سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری شده، رسالت بسیار خطیری را برعهده داریم.

وقتی که از فرهنگ سخن می گوییم، تیر پیکان به سمت اداره آموزش و پرورش هدف گرفته می شود، منتها این اصلاح فرهنگ نیاز به یک عزم ملی و مدیریت جهادی دارد. امیدواریم که این عزم ملی و مدیریت جهادی نهادینه شود.

وجود این عزم ملی و مدیریت جهادی، اثرات خود را در دوران 8 سال دفاع مقدس به جا گذاشته است.

اهداف اداره آموزش و پرورش خمام

رئیس آموزش و پرورش خمام در خصوص اهداف خود در آموزش و پرورش بخش خمام اظهار نمود: از زمان پذیرش مسئولیت از طرف این جانب، آموزش و پرورش یک سری اهداف همسو با منویات مقام معظم رهبری دارد که از این قرار می باشند:

1- تقویت جایگاه و مصالح آموزش و پرورش در راستای منویات مقام معظم رهبری و سیاست های رئیس جمهور و تعامل موثر و اثر بخش با امام جمعه و بخشدار محترم و سایر مسئولین و نهادهای منطقه

2- تلاش در جهت ارتقای جایگاه آموزش و پرورش خمام در استان با بهره گیری از افعال و اندیشه های همه دلسوزان منطقه

3- ارتقای معرفت دینی و انقلابی دانش آموزان و تقویت جایگاه و منزلت فرهنگی و اجتماعی معلمان

 

کنعانی

 

4- ارتقای آگاهی و دانش مدیران و کارکنان نسبت به وظایف سازمانی آنان به عنوان محور تحولات و توسعه آموزش و پرورش

5- دعوت از مجمع خیرین برای مشارکت در ساخت و تکمیل فضاهای آموزشی و فرهنگی منطقه

به مشارکت همه دلسوزان در هر قشری نیازمندیم

وی گفت: ما به مشارکت همه دلسوزان از هر قشر سیاسی نیازمندیم.

در حال حاضر با مشکلات زیادی در اداره آموزش و پرورش خمام مواجه هستیم که از جمله آن ها می توان به کمبود فضای آموزشی اشاره نمود.

ما در مقطع ابتدایی خمام با مشکل فضایی آموزشی مواجه هستیم. در مقطع ابتدایی تنها دو مدرسه شهید صادقی و مولوی در خمام داریم. در حالی که بالای 40 سال از عمر مدرسه مولوی گذشته است. در واقع این مدارس زمانی ساخته شده بود که خمام 5 هزار نفر جمعیت داشت. اما الان 18 هزار نفر جمعیت دارد و این مدارس جوابگوی این تعداد دانش آموز نیست.

مهاجرت از روستا به شهر هم منجر به افزایش حضور روستاییان در شهر شده است. درحالی که همین دانش آموز در روستای محل سکونت خود مدارسی با دبیران با سابقه دارد.

رئیس آموزش و پرورش خمام با تاکید بر تغییر نگرش ها در خصوص تحصیل دانش آموزان در مناطق شهری اظهار داشت: در داخل شهر و برای مثال در مدرسه مولوی 40 دانش آموز در یک کلاس تحصیل می کنند. اما در روستا، کلاس ها به صورت چند پایه برگزار می شود و جمعیت کل دانش آموزان یک مدرسه شاید به 30 نفر هم نرسد. اما باز هم اولیای دانش آموز ترجیح می  دهند تا دانش آموز خود را به داخل شهر بیاورند. تفکر مهاجرت از روستاها به شهر باید اصلاح شود.

محدوده بندی وجود دارد اما قانون دور زده می شود

کنعانی در خصوص محدوده بندی تحصیل دانش آموزان گفت: محدوده بندی تحصیل دانش آموزان در حوزه محل سکونت خود همچنان وجود دارد اما بنا به دلایلی، قانون دور زده می شود و با یک اجاره نامه دانش آموز در حوزه مدارس شهری تحصیل می کند و اداره ناچار است موافقت نماید.

وقتی نماز خانه و آزمایشگاه به کلاس درس تبدیل می شود!

در سال گذشته که نظام جدید ایجاد شد، مدارس چون با کمبود فضای آموزش روبه رو بودند، مجبور شدند بخشی از انباری، فضای نماز خانه و آزمایشگاه  را به کلاس ششم اختصاص دهند.

پیگیری همه مسئولین بخش برای رفع کمبود فضای آموزشی

وی با تشکر از تلاش ها و پیگیری های ذاکر استقامتی بخشدار خمام گفت: آقای بخشدار قوت قلب ماست و مسائل و مشکلات را به جد پیگیری می نماید.

کنعانی با اشاره به پیگیری های انجام شده در خصوص رفع کمبود فضای آموزشی، افزود: قصد داریم برای رفع این مشکل به مدیر کل مدارس نوساری استان گیلان و نمایندگان رشت در مجلس شورای اسلامی مراجعه نماییم.

عدم پیش بینی فضای آموزشی در مسکن مهر خمام

رئیس آموزش و پرورش خمام با اشاره به عدم پیش بینی فضای آموزشی در مسکن مهر خمام گفت: همان طور که مستحضرید در هر شهرک باید فضای آموزشی پیش بینی شود در حالی که در پروژه مسکن مهر خمام فضای آموزشی پیش بینی نشده است.

وی افزود: برای تهیه زمین مدرسه، شورای شهر خمام قول مساعد همکاری داده و برای فضای آموزشی نیز روی کمک اداره نوسازی مدارس و همچنین خیرین مدرسه ساز حساب نموده ایم.

چندین پروژه نیمه تمام داریم

کنعانی در خصوص مدارس نیمه کاره بخش خمام گفت: در خمام چندین پروژه نیمه تمام داریم که یکی از این پروژه های نیمه تمام دبیرستان استقلال خمام واقع در جنب تعاونی فرهنگیان است که تاکنون 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و امیدواریم هر چه سریعتر آماده بهره برداری گردد.

همچنین ساختمان مدرسه ایثار که در سه راه خشکبیجار واقع است آماده بوده و تنها محوطه سازی و فضای اداری این مدرسه هنوز ساخته نشده و امیدورایم تا مهر ماه امسال آماده بهره برداری شود.

تحصیل دانش آموزان مدرسه پاسداران روستای میان محل شیجان در کانکس زیبنده خمام نیست

رئیس آموزش و پرورش خمام در خصوص تحصیل دانش آموزان مدرسه پاسداران روستای میان محله شیجان در داخل کانکس، گفت: در روستای میان محله شیجان دانش آموزان مدرسه پاسداران سال گذشته در کانکس مشغول به تحصیل بودند که این موضوع زیبنده ما نیست. خصوصا برای خمام که با مرکز استان کم تر از 10 کیلومتر فاصله دارد.

وی با اشاره به خاطره ای از دوران تدریس خود گفت: در سال اول استخدامم در رودبار که همزمان با زلزله رودبار بود، تجربه تدریس در کانکس را داشتم. تدریس در داخل کانکس، هم گرمای تابستان و هم سرمای زمستان را دارد. ضمن این که خطر برق گرفتگی جان دانش آموزان را تهدید می کند. بنابراین باید یک فکر اساسی برای این موضوع شود.

آماری در خصوص فضای آموزشی موجود در خمام

کنعانی ضمن ارائه آماری در خصوص فضای آموزشی موجود در بخش خمام، اظهار داشت: مدارس در خمام به دو بخش مجتمع های آموزشی و پرورشی روستایی و مدارس مستقیم شهری تقسیم می شوند. در روستاهای بخش، ما 9 مجتمع آموزشی با 51 واحد آموزشی داریم.

مدارس مستقیم شهری هم به دولتی، غیر دولتی واستثنایی تقسیم می شوند که در بخش دولتی ما 15 واحد آموزشی داریم که از این آمار 4 واحد مربوط به مقطع ابتدایی 2 واحد آموزشی متوسطه اول، 5 واحد آموزشی متوسطه دوم و 4  واحد هنرستان مشغول به فعالیت می باشند.

وی افزود: همچنین در بخش غیردولتی 7 واحد آموزشی داریم که در مقطع ابتدایی 4 واحد آموزشی، در متوسطه اول 2 واحد، متوسطه دوم 1 واحد، همچنین 1 واحد آموزشی مربوط به دانش آموزان استثنایی مقطع ابتدایی در حوزه شهری خمام مشغول به فعالیت می باشند.

در حوزه آموزش و پرورش خمام 7230 دانش آموز مشغول به تحصیل می باشند و مجموعاً در بخش های اداری و آموزشی آموزش و پرورش خمام تعداد 682 همکار مشغول به فعالیت می باشند.

تعداد دانش آموزان در خمام با تعداد دانش آموزان در برخی از شهرستان های استان برابری می کند

وی با اشاره به جمعیت شهری خمام افزود: جمعیت شهری خمام برابری می کند با جمعیت شهری رودبار یا رودسر که مطابق با این جمعیت شهری تعداد دانش آموزان در خمام با تعداد دانش آموزان در برخی از شهرستان های استان برابری می کند.

کنعانی در پایان از زحمات همه دلسوزان برای ارتقای آموزش و پرورش خمام قدردانی نمود.

 

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads