کد خبر: 51026 - تاریخ: شنبه، 17 می 2014 - 13:27

قائم مقام وزیر مسکن و شهرسازی:

18 هزار واحد مسکن مهر در گیلان تا پایان سالجاری به اتمام می‌رسد

احمد اصغری ‌مهرآبادی با بیان اینکه 18 هزار واحد مسکن مهر در گیلان تا پایان سالجاری به اتمام می‌رسد،گفت: در استان های گیلان، هرمزگان و بخشی از البرز، تسهیلات بانکی 30 میلیون تومانی پرداخت می‌شود.

به گزارش خوبان، احمد اصغری ‌مهرآبادی در جلسه شورای مسکن استان گیلان در استانداری،اظهار کرد: اعتبارات مسکن مهر از دو کانال تسهیلات بانکی و آورده خود متقاضیان تامین می‌شود.

وی افزود: تاکنون بر اساس مصوباتی که بانک مرکزی و دولت داشته است مبلغ 50 هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی تصویب شده است که حدود 47 هزار میلیارد تومان قرار داد منعقد شده است و تاکنون نیز 44 هزار میلیارد تومان پرداخت شده است و مابقی نیز طی سالجاری و سال آینده پرداخت می‌شود.

قائم مقام وزیر مسکن و شهرسازی در مسکن مهر با اشاره به اینکه تاکنون در گیلان هزار و 200 میلیارد تومان تسهیلات بانکی پرداخت شده است، گفت: خوشبختانه گیلان از استان‌های پیشرو است و بخش عمده‌ای از پروژه‌ها امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

اصغری‌ مهرآبادی با اشاره به اینکه در گیلان و هرمزگان و بخشی از البرز، تسهیلات بانکی 30 میلیون تومانی پرداخت می‌شود، بیان کرد:در سایر استان‌ها تسهیلات بانکی همان 25 میلیون تومان پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: در مجموع 2 میلیون و 300 هزار واحد قرارداد مسکن‌ مهر در کشور منعقد شده است که از این تعداد تاکنون یک میلیون و 920 هزار واحد به مرحله سفت‌کاری رسیده و یک میلیون و 520 هزار واحد هم مرحله نازک‌کاری‌‌ آن به اتمام رسیده ولی در مجموع حدود 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

قائم مقام وزیر مسکن و شهرسازی در مسکن مهر ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا پایان امسال با همکاری دستگاه‌های زیربط نظیر آب، برق، گاز، مخابرات و فاضلاب حدود 700 هزار واحد مسکن مهر خود مالک تحویل داده می شود البته برنامه‌ریزی کلی 2 ساله است به عبارتی مقرر شده تا آخر سال 94 کل پروژه‌های مسکن‌مهر تمام شود.

اصغری ‌مهرآبادی با بیان اینکه 18 هزار واحد مسکن مهر در گیلان تا پایان سالجاری به اتمام می‌رسد، گفت: در گیلان از 75 هزار واحد مسکن‌ مهر حدود 40 هزار واحد در گیلان تحویل داده شده است و بخشی از واحدها که به تازگی آغاز شده‌اند و در مرحله پی‌سازی و اسکلت‌بندی قرار دارند در سال 94 به اتمام می‌رسند.

در ادامه محمدعلی نجفی، استاندار گیلان اظهار کرد: طی بازدیدی که از سایت‌های مسکن مهر در برخی از شهرهای استان انجام گرفت با توجه به مشکلات موجود در برخی تعاونی‌های ما به مردم متعهد شدیم تا پایان 93 واحدهای مسکونی تحویل داده می‌شود.

وی افزود: از همکاران در مجموعه برق، گاز، آب، مخابرات و فاضلاب درخواست داریم که به جد در تامین اعتبارات زیربط و بر اساس آنچه که قانون مشخص کرده، تلاش کنند تا بخش‌هایی را که امکان بهره‌برداری دارد به اجرا برسد و منتظر اعتبار نباشد.

استاندار گیلان ادامه داد: دولت یازدهم نیز با اهتمام ویژه پذیرفت این بخش را اجرایی کند که البته اعتبار خوبی را هم تخصیص داده است.

نجفی بیان کرد: 150همچنین میلیارد تومان اعتبار برای ساخت چهار مدرسه در سایت‌های مسکن مهر استان اختصاص یافته است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads