کد خبر: 51010 - تاریخ: شنبه، 17 می 2014 - 11:38

روحانی در چهارمین جشنواره فناوری اطلاعات:

ماهواره اثری بر هویت و ایمان مردم نداشته است

رئیس جمهور با بیان اینکه بعد از ویدئو غصه دیگری به نام ماهواره شروع شد، بیان کرد: در این زمان گفتیم با ماهواره ها چه کنیم چگونه با ماهواره هویت ایرانی- اسلامی می ماند. دیدیم آمد. مبارزه در پشت بام و بالکن ها هم اثرگذار نبود نه ایمان مردم رفت و نه هویت آنان.

به گزارش خوبان: حسن روحانی در چهارمین جشنواره ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن تبریک این روز به خانواده بزرگ این صنعت و فناوری گفت: امروز دنیای اطلاعات، دنیای عجیب و غریبی است و اینکه در هر دقیقه یک میلیون و 800 هزار لایک در فیس بوک شاهد هستیم، اینکه ما تنها در گوگل در هر دقیقه دو میلیون نفر از این سرویس استفاده می کنند و اینکه در هر دقیقه 70 ساعت فیلم وارد یوتیوب می شود و در همان زمان یک میلیون و 300 هزار نفر این فیلم ها را می بینند و دانلود می کنند، این به معنای یک تحول در دنیای امروز است.

وی با اشاره به ویژگی دنیای مجازی ادامه داد: گرچه ما با افراد به عینه در این شبکه های اجتماعی برخورد نمی‌کنیم، اما آثار آن بر جامعه ما و کشور کاملا ملموس است و حتی بر سبک زندگی مردم نیز تاثیر می گذارد.

دوران منبرها و تریبون های یکطرفه بسر آمده است

روحانی با بیان اینکه ما کم کم به نقطه ای می رسیم که جایی برای استبداد پیام نباشد، تصریح کرد: دیگر دوران پیام از طریق بلندگوها، منبرها و تریبون های یک طرفه به سر آمده و امروز هر پیامی در دنیا بازتاب وسیعی دارد و پیام ها قوی تر و تاثیرگذارتر است.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه ما باید دنیای سایبری را یک فرصت تلقی کنیم گفت: ما نباید دنیای سایبری را به عنوان دنیایی بدانیم که به اضطرار و ناچار وارد دنیای آن شده ایم. ما باید بدانیم که حافظ، سعدی، فردوسی و مولانا  فرهنگ ایرانی- اسلامی را قرن ها پاس داشتند و آن را به نسل های بعد منتقل کردند در حالی که هیچ ابزار مدرنی در اختیار آنها نبود و امروز نیز جوانان تحصیلکرده و علاقه مند به کشور نیز فضای بزرگی در اختیار دارند تا بتوانند از طریق آن هویت ایرانی- اسلامی را پاس بدارند.

وی ادمه داد: چرا ما در برابر فضای مجازی این همه دچار تزلزل هستیم، چرا به جوانان اعتماد نمی کنیم.

روحانی افزود: یک زمانی فکر می کردیم اگر ویدئو وارد کشور شد، ایمان جوانان پر می زند و سال های اولیه انقلاب دغدغه ما این بود که مبادا یک دستگاه ویدئویی وارد کشور شود و اگر وارد کشور شود و به خانه ها رخنه کند، چگونه ایمان و هویت را حفظ کنیم،ا ما دیدیم آمد، فراگیر شد و نه تنها در ایمان جوانان اثری نگذاشت، بلکه حضورشان در مساجد و مظاهر و راهپیمایی های انقلابی بیشتر هم شد و در جبهه های دفاع افتخار آفریدند.

رئیس جمهور با بیان اینکه بعد از ویدئو غصه دیگری به نام ماهواره شروع شد، بیان کرد: در این زمان گفتیم با ماهواره ها چه کنیم چگونه با ماهواره هویت ایرانی- اسلامی می ماند. دیدیم آمد. مبارزه در پشت بام و بالکن ها هم اثرگذار نبود نه ایمان مردم رفت و نه هویت آنان.

وی اضافه کرد: امروز ظاهرا غصه دیگری بپا شده و آن اینترنت، جوانان کاربر، ایمیل، موبایل و نسل سه و چهار است و می گوییم اینها را چه کنیم. به همه عرض می کنم به جوانان اعتماد کنید.

روحانی با بیان اینکه فطرت جوانان ما پاک است و ایرانشان را دوست دارند، توضیح داد: همه جوانان ما به اسلامشان و خاندان ائمه(ع) عشق می ورند و فطرتشان پاک است، حالا به گونه ای، روزی روزگاری و ساعتی یک خطا می شود می توان آن را برگرداند؛ چراکه خداوند تواب رحیم است.

رئیس جمهور با بیان اینکه این جملات من به این معنا نیست که به امنیت ملی فکر نکنیم، اظهار داشت: حتی کشورهای پیشرفته هم به مسائل امنیتی دغدغه های خاص خود را دارند. در زمینه سیاسی، مصلحت، حفظ امنیت ملی و اسرار ملی است و نه چیز دیگر و در مسائل اجتماعی نیز آنچه برای ما اهمیت دارد اخلاق عمومی و ارزش ها است و مصلحت دیگری را نمی شناسیم.

ضمن اینکه حق ارتباط با شبکه جهانی به عنوان حق شهروندی را به رسمیت می شناسیم.

منبع: مهر

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads