کد خبر: 50383 - تاریخ: پنج‌شنبه، 8 می 2014 - 12:15

اشتون:ایران به وعده هایش عمل کرد/ بانک مرکزی ایران:اقساط چهارم و پنجم واریز شده است

دور چهارم مذاکرات جامع هسته ای از هفته آینده در وین برگزار می شود.

به گزارش خوبان: موضوع مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 در این دور از مذاکرات رسیدن به یک توافق جامع پیرامون مسئله هسته ای ایران است.

در آستانه این دور از مذاکرات کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در چهارشنبه شب در نشستی در شورای شیکاگو، گفت ایران به تعهدات خود بر اساس توافق ژنو عمل کرده است.

اشتون که در نشست موسسه «شورای امور جهانی شیکاگو» صحبت می‌کرد، با بیان اینکه به دنبال رسیدن به راهکاری جامع برای مناقشه هسته‌ای ایران است، گفت: «ایران به هرآنچه در توافق موقت وعده داده بود، عمل کرده است.»

در همین حال روابط عمومی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که با مشخص شدن بانک و حساب مورد نظر ایران، مبلغ یک میلیارد دلار مربوط به اقساط چهارم و پنجم از پول های کشورمان به حساب بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران نزد بانک مرکزی امارات متحده عربی واریز شد و اکنون قابل استفاده است.

در همین حال مذاکرات مقدماتی میان کارشناسان ایرانی و نمایندگان 5+1 در نیویورک برگزار شد که ریاست گروه ایرانی را حمید بعیدی نژاد بر عهده داشت.

به دلیل سفر هیات کارشناسی ایران به نیویورک برای شرکت در نشست مقدماتی بازنگری در معاهده منع گسترش سلاح های اتمی (ان.پی.تی) این دور از مذاکرات کارشناسی به میزبانی نیویورک آمریکا برگزار شد.

 

منبع: خبرآنلاین

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads