کد خبر: 5031 - تاریخ: سه‌شنبه، 24 جولای 2012 - 20:06

جبار کوچکی نژاد :

سیاست های غلط دولت باعث بحران شده است

مرز ها دست دولت است و می تواند مرزها را برای ورود کنترل کند ، وزارت جهاد کشاورزی و بازرگانی امروز محور تمام بحث ها است و وقتی کاری انجام نمی دهد ، نشان از وجود اشکالات اساسی است ؛ دولت در بخش اقتصادی هیچ اراده ای از خود نشان نمی دهد و این عدم اراده دولت باعث شده است بحران مرغ ، دامپروری ، برنج و چای داشته باشیم.

 

در بحث برنج نیز قانون داریم سه ماه قبل از برداشت محصول و سه ماه بعد از برداشت محصول دولت حق واردات و توزیع برنج در بازار را ندارد و این قانون کاملا صراحت دارد اما متاسفانه دو هفته مانده به برداشت برنج داخلی بازار کشور پر از برنج وارداتی شد و برنج داخلی با بحران مواجه شد و کشاورزان با نگرانی برنج را برداشت می کنند ؛ امسال حتی برخی شالیکاران چون صرف اقتصادی ندارد و امکان دارد محصول آنها خریداری نشود ، ممکن است برداشتی نداشته باشند

به گزارش خوبان به نقل از خبرگزاری خانه ملت؛ جبار کوچکی‌ نژاد ارم‌ ساداتی عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مجلس نیوز ، گفت:  محصولات کشاورزی همچون چای و برنج از تولیدات کشاورزی  در گیلان است که بیش از ۸۰۰ هزار تن تولید برنج و ۴۰ هزار تن  چای تولید می شود.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی افزود: مصرف چای  در سال ۴۰ تا ۵۰ هزار تن است ولی متاسفانه به علت سیاست های غلط اجرایی ،  ساختار قابل قبولی تنظیم نشد و الان نزدیک به ۶۰ میلیارد در سال یارانه چای است ،در حالیکهمقادیرزیادینیز وارد می شود.

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در بخش بازرگانی به نقش بخش کشاورزی توجه نمی شود و دقت و نظارت ندارند ،حتی در بخش فراوری ، بسته بندی و بازرگانی بیشترین اشکال در بخش بازرگانی دیده می شود ، ۴۰  هزار تن چای چیزی نیست که نتوانند خوب بازرگانی کنند و به فروش برسانند که بخش زیادی از آن در انبارها نابود شود.

وی تصریح کرد: چای داخلی کشور اگر خوب بازرگانی شود ، ما را از واردات بی نیاز می کند ،امسال هم که دولت یارانه هایاسن بخش را  پرداخت نکرده و خیلی ها برگ سبز را خریداری نمی کنند و همین امر باعث شده تا سیکل صنعت چای با مشکلات جدی رو به رو شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس٬ افزود: در بحث برنج نیز قانون داریم سه ماه قبل از برداشت محصول و سه ماه بعد از برداشت محصول دولت حق واردات و توزیع برنج در بازار را ندارد و این قانون کاملا صراحت دارد اما متاسفانه دو هفته مانده به برداشت برنج داخلی بازار کشور پر از برنج وارداتی شد و برنج داخلی با  بحران مواجه شد و کشاورزان با نگرانی برنج را برداشت می کنند ؛ امسال حتی برخی شالیکاران چون صرف اقتصادی ندارد و امکان دارد محصول آنها خریداری نشود ، ممکن است برداشتی نداشته باشند.

وی تصریح کرد: اینها نشان از سیاست های غلط دولت است؛ مرز ها دست دولت است  و می تواند مرزها را برای ورود کنترل کند ، وزارت جهاد کشاورزی و بازرگانی امروز محور تمام بحث ها است و وقتی کاری انجام نمی دهد ، نشان از وجود اشکالات اساسی است ؛ دولت در بخش اقتصادی هیچ اراده ای از خود نشان نمی دهد و این عدم اراده دولت باعث شده است بحران مرغ ، دامپروری ، برنج و چای داشته باشیم.

کوچکی نژاد در خاتمه گفت: مجلس باید دبه بحث گرانی عملی ورود پیدا کند و تکلیفی برای دولت روشن کرده تا دولت در آن چارچوب به حرکت خود ادامه دهد.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads