کد خبر: 50287 - تاریخ: سه‌شنبه، 6 می 2014 - 17:58

ظریف در صحن علنی مجلس:

دوستداران انقلاب امروز از سیاست خارجی ایران بسیار خوشحالند

وزیر امور خارجه با بیان اینکه گفتمان انقلاب اسلامی، گفتمان صلح‌طلبی همراه با عزت است، گفت: دوستداران انقلاب، امروز به خاطر سربلندی در سیاست خارجی، تنگ شدن عرصه بر دشمنان و نقش بر آب شدن سرمایه‌گذاری‌های کلان و رؤیاهای باطل آنها خوشحال هستند.

به گزارش خوبان، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان صبح امروز (سه‌شنبه)در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی، در پاسخ به سؤال برخی از نمایندگان مجلس اظهار داشت: سؤال و نظارت حق نمایندگان است و پاسخ به آنها در چارچوب مصالح و منافع ملی وظیفه سایر مسئولان در هیأت دولت است.

وی افزود: حساسیت نمایندگان نسبت به وزارت خارجه نشان‌دهنده اهمیت به سیاست خارجی و امنیت ملی است و بسیار خوشحالم که در طول 8 ماه گذشته، بیش از وزرای دیگر، در تاریخ انقلاب اسلامی در مجلس، در کمیسیون امنیت ملی و دوبار در صحن مجلس حضور پیدا کردم و درباره مسائل مختلف به نمایندگان پاسخ دادم.

وزیر امور خارجه خاطرنشان کرد: خداوند بزرگ را سپاسگزارم که به برکت هوشمندی و پایمردی مردم دلاور ایران و در سایه حمایت و هدایت مقام معظم رهبری و به تدبیر و درایت ریاست جمهوری، امروز سیاست خارجی ایران با ارائه منطقی گفتمان اصیل انقلاب اسلامی که همان گفتمان مقام معظم رهبری و امام خمینی (ره) و تمام مواضع ما عین مواضع مقام معظم رهبری است.

ظریف تصریح کرد: گفتمان انقلاب اسلامی گفتمان صلح‌طلبی و گفتمان سازنده همراه عزت، هویت‌مداری و گفتمان حکمت و همراه با عدالت است که این گفتمان امروز با موفقیت مسیر پیشرفت و روشنگری را دنبال می‌کند.

وی ادامه داد: دوستداران ایران امروز خوشحال هستند که به دلیل سربلندی سیاست خارجی ایران، عرصه بر دشمنان تنگ شده و سرمایه‌گذاری‌های کلان و رویاهای باطل آنها نقش بر آب شده است.

ظریف در ادامه اضافه کرد: در این مسیر بیش از هر چیز به دعای معصومین، همدلی مردم و همراهی آنها دل بستیم و با همین رویکرد حاضر شدم که به سؤالاتی که پیش‌تر در کمیسیون امنیت ملی پاسخ دادم، در صورت لزوم مجددا پاسخ دهم.

منبع: فارس

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads