کد خبر: 50201 - تاریخ: دوشنبه، 5 می 2014 - 14:51

در پاسخ به ادعاهای یونسی؛

امام خمینی: از همۀ ادارات، باید این “شیر و خورشید” منحوس قطع بشود

اگرچه مشاور ارشد رییس جمهور در اظهاراتی مبهم و کنایه‌دار خلاف اصول انقلابی صحبت کرد و سخن از بازگشت نمادهای سلطنتی به میان آورد، اما امام خمینی (ره) بدون هیچ کنایه‌ای “شیر و خورشید” را نماد منحوس طاغوت و سلطنت می‌دانستند.

به گزارش خوبان، متأسفانه دستیار ارشد رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی و در جمع یهودیان شیراز نسبت به بازگشت نشان شیر و خورشید ابراز علاقه کرد و با توجیهات خاص خود ادعاهایی را مطرح کرده است که با سکوت مسوولان دولتی و انتقاد مردم انقلابی همراه بوده است.
یونسی درباره نماد شیر خورشید گفت: عده‌ای خیال می‌کردند نماد شیر و خورشید در میان پرچم ایران یک نماد سلطنتی است اما اینگونه نیست.

یونسی در ادامه اظهارات عجیبش ادامه داد: شیر نماد حضرت علی(ع) و خورشید نماد حضرت محمد(ص) است و تنها تاجش مربوط به شاه بود.

وزیر سابق اطلاعات اضافه کرد که “اگر به من باشد، هلال احمر را تغییر می‌دهم و شیر و خورشید را جایگزین آن می‌کنم؛ البته برای هلال احمر هم احترام قائلم.”

اگرچه هیچ یک از مقام‌های مسوول دولتی درباره این اظهارات شاذ و غیر مربوط توضیحی ارائه نداده‌اند و عملا با سکوت خود به دنبال گذشتن از کنار این تناقض آشکار با اصول انقلابی هستند، اما مردم انقلابی نسبت به ان واکنش نشان داده و خواهند دادند.

از سوی دیگر، امام خمینی (ره) نیز به زعم یونسی جزو آن عده‌ای بوده‌اند که نماد شیر و خورشید را یک نماد سلطنتی می‌دانستند و بر اساس همین ایشان 36 سال پیش در تاریخ 57/12/10 در مدرسه فیضیه قم و در جواب به افرادی که خواهان ماندگاری نمادهای سلطنتی در کشور هستند، می‌فرمایند: ما مبارزۀ با فساد را با دایرۀ امر به معروف و نهی از منکر که یک وزارتخانۀ مستقل بدون پیوستگی به دولت، با یک همچو وزارتخانه‏‌ای که تأسیس خواهد شد ان‏شاءاللّه‏ مبارزۀ با فساد می‏‌کنیم؛ فحشا را قطع می‏‌کنیم؛ مطبوعات را اصلاح می‏‌کنیم؛ رادیو را اصلاح می‏‌کنیم؛ تلویزیون را اصلاح می‌کنیم؛ سینماها را اصلاح می‏‌کنیم. تمام اینها به فرم اسلام باید باشد. تبلیغات، تبلیغات اسلامی، وزارتخانه‌‏ها، وزارتخانه‏‌های اسلامی، احکام، احکام اسلام. حدود اسلام را جاری می‏‌کنیم؛ خوف از اینکه غرب نمی‌‏پسندد نمی‏‌کنیم.

غرب ما را خوار کرد؛ غرب روحیات ما را از بین برد. ما را غربزده کردند؛ ما این غربزدگی را می‏‌زداییم. ما با ملت ایران، با همراهی ملت ایران، با پشتیبانی ملت ایران، تمام آثار غرب را ـ تمام آثار فاسده، نه آثاری که تمدن است ـ تمام اخلاق فاسدۀ غربی را، تمام نَغَمات باطلۀ غربی را خواهیم زدایید. ما یک «مملکتِ محمدی» ایجاد می‏‌کنیم. بیرق ایران نباید بیرق شاهنشاهی باشد، آرم‌های ایران نباید آرم‌های شاهنشاهی باشد؛ باید آرم‌های اسلامی باشد. از همۀ وزارتخانه‌‏ها، از همۀ ادارات، باید این “شیر و خورشید” منحوس قطع بشود؛ عَلَم اسلام باید باشد. آثار طاغوت باید برود. اینها آثار طاغوت است؛ این تاج آثار طاغوت است؛ آثار اسلام باید باشد.

منبع: مشرق

انتهای پیام/

 

اخبار مرتبط:

اظهارات شگفت‌آور دستیار ارشد روحانی درباره پرچم پهلوی!


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads