کد خبر: 50130 - تاریخ: یکشنبه، 4 می 2014 - 21:35

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبرداد

آغاز رایگان زایمان طبیعی در گیلان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان ٰگفت: با توجه به آمار بالای سزارین و برای افزایش تمایل به زایمان طبیعی، این نوع زایمان در بیمارستان‌های گیلان همزمان با روز جهانی ماما به صورت رایگان انجام می‌شود.

به گزارش خوبان: پروفسور انوش برزیگر ظهر امروز در مراسم روز جهانی ماما در دانشگاه الزهرا(س) این شهر، با بیان اینکه ماماها مادران معنوی جامعه هستندٰ، اظهار کرد: نباید تقدیر از این زحمتکشان محدود به یک روز شود.

وی با اشاره به گلایه جامعه مامایی از ندیده شدن جایگاه این حرفه،افزود: اعتقاد من این بوده که در این مدت حقوق ماما ضایع شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تأکید بر اینکه برنامه‌های جدید وزارت بهداشت و علوم پزشکی تا حدی در رفتن حق ماماها موثر است،گفت:ارزش پنهان عمل ماماها باید کشف شود.

برزیگر نقش ماماها در کاهش مرگ و میر مادران و کودکان را موثر دانست و تصریح کرد: براساس نرم جهانی به ازای هر هزار زایمان باید 30تا 50 ماما داشته باشیم.

وی استرس بالای ماماها در هنگام زایمان را مورد تأکید قرار داد و گفت: این استرس‌ها بر سلامت ماماها اثر گذار است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان توجه به زحمات ماماها را لازم و ضروری دانست و افزود: باید قدردان این قشر زحمتکش باشیم.

برزیگر با بیان اینکه ماما فردی است که علاوه بر هدایت دوران بارداری زایمان و تولد را به عنوان روندی کاملاٌ طبیعی ارزیابی موارد خطر و تشخیص مشکلات را برعهده دارد، خاطرنشان کرد: با توجه به آمار بالای سزارین در گیلان وبرای افزایش تمایل به زایمان طبیعی این نوع زایمان در بیمارستان‌های گیلان از عصر امروز رایگان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه هیچ بیمارستانی حق ندارد نسخه خرید تجهیزات پزشکی به بیمار بدهد، افزود: تجهیزات پزشکی باید از طریق بیمارستان تهیه شود و من این را به بیمارستانها امروز بعداز ظهر برای اقدام اعلام می‌کنم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: ماماهایی که در مطب در دوران بارداری فردی را زیر نظر دارند ٰدر ادامه کار و ارجاع بیمار به بیمارستان می‌توانند همراه بیمار باشند و حق و حقوق آنها پرداخت می‌شود.

 

منبع: تسنیم

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads