کد خبر: 50033 - تاریخ: شنبه، 3 می 2014 - 11:26

صادرات ۲۶ ميليون دلار كالاي غير نفتي از گمركات گيلان

ناظر گمركات گيلان و مديركل گمرك انزلي گفت: در فروردين ماه سالجاري ۲۶ ميليون دلار كالاي غيرنفتي با وزن ۹۰ هزارتن از گمركات گيلان (انزلي، آستارا و حسن رود) صادر شده است كه اين مقدار از نظر وزني ۱۵درصد افزايش داشته است.

به گزارش خوبان، پرویز تقوی در گفتگو با ایسنا، اظهار كرد: ۱۴هزار و ۲۹۳ تن از كالاهاي فوق از گمرك انزلي، ۷۵ هزار ۵۰۰ تن از گمرك آستارا و مابقي از گمرك حسن رود صادر شده است.

وي عمده کالاهای صادر شده از گمركات گيلان را محصولات نباتی، محصولات معدنی و مصنوعات از آن، محصولات صنايع شيميايي عنوان كرده و افزود: اين كالاها به بيش از ۳۰ كشور دنيا صادر شده است.

ناظرگمركات گيلان تصريح كرد: صادرات گمرکات استان عمدتاً به کشور روسيه، آذربايجان، عراق انجام می شود .

تقوي ادامه داد: ما همچنین با کشورهای گرجستان، قزاقستان، هند، اکراین، آلمان، بلوروس، ارمنستان، فرانسه، تركيه، جمهوري مولداوي، انگلستان، امارات متحده عربي، مالزي، اندونزي، عراق، افغانستان، كنيا و …  مبادلات تجاري داشته ايم و كشورهايي همچون آفريقاي جنوبي، اندونزي، مالزي، استوني، جمهوري چك، كنيا و جزيره استوك از جمله كشورهايي هستند كه به مقصد كالاهاي صادراتي ما افزوده شده اند.

ناظر گمركات گيلان يادآور شد: در فروردين سالجاري  بالغ بر ۱۱۰ هزار و ۱۱۳ تن كالا به ارزش ۶۰ ميليون دلار از طریق گمرکات استان گیلان به کشور واردات قطعی شده است .

تقوي تصريح كرد: ۷۵ درصد وزنی و ۷۰ درصد ارزشی کالاهای وارداتی از استان گيلان را فلزات معمولی و مصنوعات از آن تشکیل می دهد .

وي ادامه داد: عمده واردات گمرکات گيلان از کشور فدراسیون روسیه، قبرس، امارات متحده عربی، اتریش و …. است.

ناظرگمركات گيلان و مديركل گمرك انزلي با اشاره به اجرايي شدن مصوبه دولت در بخش مسافري منطقه آزاد انزلي تصريح كرد: گمرك منطقه آزاد انزلي در نيمه نخست فروردين ماه امسال (تعطيلات نوروزي) و در طول سه شيفت كاري به ۳۵۰ هزار نفر مسافر نوروزي خدمات ارائه داده است.

تقوي، عمده كالاهاي مسافري صادره از گمرك منطقه آزاد انزلي را گل، پاستيل، لباس كار صيادي، لوازم خانگي، پوشاك، كيف، كفش و ظروف سراميكي عنوان کرد.

انتهاي پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads