کد خبر: 49967 - تاریخ: جمعه، 2 می 2014 - 11:47

ادعای یک موسسه آمریکایی؛

ایرانی‌ها به رایانه‌های یک سازمان دولتی آمریکا نفوذ کردند+ دانلود

بررسی ها بر روی شبکه های رایانه ای یک سازمان دولتی آمریکا که هدف حملات سایبری ایران قرار گرفته اند، نشان می دهد که تقریبا یک چهارم سیستم های رایانه ای این سازمان از طریق بدافزارهای ارسالی از سوی هکرهای ایرانی، آلوده شده اند. متعاقبا هکرهای ایرانی توانسته اند به بیش از 150 گیگابایت از اطلاعات داخلی این سازمان شامل کلمات عبور و آمارهای آن دسترسی پیدا کنند.

به گزارش خوبان، یک موسسه تحقیقاتی آمریکایی ادعا کرد توان حملات سایبری ایران در طی یک سال گذشته به شدت افزایش یافته است به طوری که هکرهای ایرانی توانسته اند به یک چهارم اطلاعات یک سازمان دولتی آمریکا دسترسی پیدا کنند.

موسسهMandiant در گزارشی مدعی شده که ایران یک تهدید سایبری رو به رشد علیه دولت آمریکا است به طوری که در یک سال گذشته حملات هکری ایران به شرکت های انرژی و سازمان های دولتی آمریکا افزایش یافته است.

طبق این گزارش، روسیه و چین همچنان مهمترین تهدیدهای سایبری علیه آمریکا هستند، اما ایران با سرعت بالایی در حال نزدیک شدن به این دو کشور است.

موسسه Mandiant ادعا کرده تعداد زیادی از حملات سایبری را که احتمالا ایران عامل آن بوده، مورد بررسی قرار داده و اعلام کرده که اکثر این حملات، علیه شرکت های انرژی آمریکا و سازمان های دولتی این کشور صورت گرفته است.

در این گزارش همچنین این ادعا مطرح شده که بررسی ها بر روی شبکه های رایانه ای یک سازمان دولتی آمریکا که هدف حملات سایبری ایران قرار گرفته اند، نشان می دهد که تقریبا یک چهارم سیستم های رایانه ای این سازمان از طریق بدافزارهای ارسالی از سوی هکرهای ایرانی، آلوده شده اند. متعاقبا هکرهای ایرانی توانسته اند به بیش از 150 گیگابایت از اطلاعات داخلی این سازمان شامل کلمات عبور و آمارهای آن دسترسی پیدا کنند.

 

559758_399

 

در این گزارش با اشاره به این که بدافزارهای ارسالی از سوی هکرهای ایرانی، خیلی پیشرفته هم نبوده است، اذعان شده که هکرهای ایرانی به سرعت در حال تقویت و پیشرفت هستند.

گزارش موسسه Mandiant اذعان دارد که توانایی سایبری ایران با استفاده از کمک های دولتی و دسترسی به تجهیزات و فناوری های روسی، چینی و بازار سیاه، به سرعت در حال افزایش است.

این گزارش می افزاید: با وجودی که قدرت سایبری ایران از روسیه و چین کمتر است، اما به علت دشمنی ایران نسبت به آمریکا، هکرهای ایرانی خطرهای بیشتری برای آمریکا دارند.

برای دانلود گزارش اینجا کلیک کنید.

منبع: مشرق

 

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads