کد خبر: 49950 - تاریخ: پنج‌شنبه، 1 می 2014 - 19:57

صبح امروز در دبیرستان امام حسین (ع) خمام؛

مسابقات استانی قرائت، حفظ و مفاهیم قرآن در خمام افتتاح شد/ گزارش تصویری

مسابقات استانی قرائت، حفظ و مفاهیم قرآن کریم، با حضور جمعی از مسئولین صبح امروز در دبیرستان امام حسین (ع) افتتاح گردید.

به گزارش خوبان: مسابقات استانی قرائت، حفظ و مفاهیم قرآن کریم، با حضور جمعی از مسئولین صبح امروز در دبیرستان امام حسین (ع) افتتاح گردید.

حجت الاسلام عاشوری امام جمعه خمام در این مراسم با بیان این که بهترین مهمان حاضر در این جلسه قرآن نازل از سوی خداوند یکتاست گفت: به احترام قرآن باید تلاش نماییم تا خود را به محتوای این کتاب عظیم الشان نزدیک کنیم.

امام جمعه خمام با اشاره به سالروز میلاد قرآن ناطق امام محمد باقر (ع) اظهار داشت: ما این روز را به فال نیک می گیریم. ان شاالله که همه دانش آموزان که امروز به همین منظور در اینجا جمع شده اند با آشنایی محتوای قرآن، تربیت صحیح را بیاموزند.

حجت الاسلام عاشوری با بیان این که ما نسبت به قرآن کریم تاکنون خیلی کم کاری کرده ایم خاطرنشان کرد: همه رشته های درسی ما باید منشعب از قرآن کریم باشد. این طور نباشد که ما تجربیات خود را اساس و محور قرار دهیم و موضوعات علمی مان را بر اساس تجربیات مان استخراج بکنیم و قرآن جدا باشد.

 

7

 

وی با انتقاد از جایگاه قرآن در سیستم آموزشی ما گفت: متاسفانه از قرآن کریم تجلیل می کنیم، می خوانیم، در مسابقات قرارش می دهیم و در مدارس به عنوان یک درس جدا از دروس رسمی ماست. در حالی که نباید یک درس جنبی و فوق برنامه باشد. قرآن منبع و ماخذ همه ی علوم ماست.

امام جمعه خمام، صحیح ترین تربیت دانش آموزان و دانشجویان ما را زمانی دانست که تعلیمات ما ناشی از قرآن کریم باشد.

حجت الاسلام عاشوری ادامه داد: در این صورت ایشان هر چه بیشتر تحصیل بکنند و علم بیاموزند فاصله آنها از احکام دینی بیشتر نخواهد شد که متاسفانه امروز این چنین است. دانش آموزان ابتدایی ما بیشتر به این معنویت ها گرایش دارند در راهنمایی یک مقدار از این گرایش کاسته می شود در دبیرستان ها بیشتر و در دانشگاه ها که اصلا فاصله گرفته می شود از احکام دینی و این نشان دهنده این است که ما قرآن را نمی آموزیم تکالیف شرعی مان را یاد نمی گیریم و در عمل پایبند به آن نیستیم. اساس کار ما باید یادگیری قرآن کریم در جهت عمل به دستورات آن باشد که اگر این گونه باشد ما موفقیم.

وی با بیان این که تمام انبیا آمده اند تا مطالب وحیانی را به بشر برسانند اظهار داشت: نبی مکرم اسلام این معارف وحیانی را تکمیل نمودند.

امام جمعه خمام با اشاره به لزوم تفاسیر متعدد قرآن در موضوعات مختلف همچون فیزیک، شیمی، ریاضیات، علوم انسانی و اجتماعی و … اظهار داشت: آن چه را که خداوند می خواسته به بشر برساند در قالب این قرآن کریم رسیده و باید همین شرح و تفسیر داده شود. این طور نباشد که فقط مفسرین ما در کتاب های تفسیرشان آیات را به طرق متعدد تفسیر کنند. شاید میلیون ها تفسیر از یک آیه قرآن صادر شده باشد و فقط در تفاسیر موجود باشد در حالی که این تفاسیر باید در رشته های مختلف و در موضوعات مختلف علوم متعدد ما هم باشد تا از آن بهره مند شویم. این وظیفه سنگین هنوز بر زمین مانده است و باید روزی حاکم شود

حجت الاسلام دکتر عاشوری با اشاره به سالروز شهادت آیت الله مرتضی مطهری به خدمات این مرد بزرگ برای حفظ و حراست از دین اسلام در مقابل تهاجم دنیای کفر اشاره نموده و اظهار داشت: در آن دوره انواع مکاتب بشری و فکری همچون اومانیسم، ماتریالیسم و … در مملکت رواج یافته بود و اشکالاتی از قبیل عدم تساوی حقوق زنان و مردان، مسئله حجاب و … را بر دین می گرفتند تا جوانان ما را از اسلام دور کنند.

وی ادامه داد: در آنجا یک سرباز رشیدی چون شهید مطهری قد علم می کند و به اقتضای زمان کتاب های تالیف می نماید و یک تنه به مبارزه با همه این مکاتب منحرف  می رود و با استفاده از علومی که از قرآن کریم آموخته بود به دفاع از اسلام می پردازد. ما باید از این شخصیت بزرگ درس گرفته و در زندگی مان به کار ببریم تا تکلیف مان را انجام داده باشیم و فردای قیامت بتوانیم همنشین با انبیاء شویم .

امام جمعه خمام در انتهای سخنانش با اشاره به حلول ماه رجب گفت: در این ماه که رحمت خداوند متعال همه عالم را فرا گرفته دعا می کنیم که خدا دل های ما را با نور قرآن منور بگرداند.

 

1 2 3 4 5 6 8 9 10 11 12 13 14

 

انتهای پیام/

 

اخبار مرتبط:

بازدید رئیس آموزش و پرورش خمام از محل برگزاری مسابقات استانی قرآن کریم در دبیرستان امام حسین (ع) + تصاویر

 


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads