کد خبر: 49925 - تاریخ: پنج‌شنبه، 1 می 2014 - 18:53

سازمان بهداشت جهانی ابراز نگرانی کرد؛

بحران آنتی بیوتیک بزرگ تر از اپیدمی ایدز/ جهان در عصر پسا آنتی بیونیک

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد: مقاومت به آنتی بیوتیک ها اکنون بحران بزرگ تری نسبت به اپیدمی ایدز در دهه 1980 است.

به گزارش خوبان به نقل از مهر، مقامات سازمان ملل تایید کرده اند: شیوع ابر ویروس های کشنده که حتی به قدرتمندترین آنتی بیوتیک ها یورش می برند در سراسر جهان در حال روی دادن است.

این مقاومت دارویی ویرانگر خواهد بود یعنی حتی یک خراش ساده یا عفونت دستگاه ادراری می تواند کشنده باشد.

بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی ، مقاومت در برابر آنتی بیوتیک قابلیت آن را دارد تا هر کسی را در هر سنی و در هر کشوری تحت تاثیر قرار دهند. این اکنون تهدید بزرگی برای سلامت عمومی است که تاثیرات آن می تواند نابود کننده باشد.

“کی جی فوکودا” معاون دبیرکل سازمان بهداشت جهانی در امور امنیت سلامت می گوید: جهان در آستانه عصر پسا – آنتی بیوتیک قرار دارد که در آن عفونت های رایج و آسیب دیدگی های بسیار جزئی که دهه ها قابل درمان بودند، اکنون کشنده می شوند.

سازمان بهداشت جهانی در نخستین گزارش خود با بررسی 114 کشور جهان در مورد مقاومت آنتی بیوتیک اعلام کرد ابرویروس ها قادرند حتی قدرتمندترین آنتی بیوتیک ها – طبقه ای موسوم به carbapenems – را که در تمامی مناطق جهان یافت می شوند نیز هدف حمله قرار دهند.

مقاومت دارویی ناشی از مصرف بیش از اندازه و بی مورد آنتی بیوتیک است که باکتری ها را به ایجاد روش های جدید برای غلبه بر این داروها تشویق می کند.

سازمان بهداشت جهانی می گوید در برخی از کشورها به خاطر این مقاومت، carbapenems ها اکنون بر روی بیش از نیمی از مبتلایان به عفونت های رایج بیمارستانی ناشی از باکتری موسوم به K. pneumoniae عمل نمی کند.

باکتری K. pneumoniae موجب بروز بیماری هایی مانند ذات الریه ، عفونت خونی ، عفونت در نوزادان و بیماران تحت مراقبت های ویژه می شود.

فوکودا می گوید اگر اقدامات لازم برای به منظور پیشگیری از بروز عفونت ها صورت نگیرد و اگر شیوه تولید، تجویز و استفاده از آنتی بیونتیک ها تغییر نکند، بهداشت عمومی جهان بیش از پیش آسیب پذیر می شود.

انتی بیوتیک

 

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads