کد خبر: 4991 - تاریخ: سه‌شنبه، 24 جولای 2012 - 11:09

دیدار اشميد و باقري در استانبول

نمايندگان ايران و 1+5 امروز در استانبول با يكديگر ملاقات مي‌كنند تا مبناي مشتركي را براي دور جديدي از مذاكرات بين‌المللي درباره موضوع هسته‌يي جمهوري اسلامي ايران برقرار كنند.

به گزارش خوبان به نقل از ایسنا، دفتر كاترين اشتون، رييس سياست خارجي اتحاديه اروپا در بيانيه‌اي اعلام كرد كه اين ديدار بين هلگا اشميد، معاون اشتون و علي باقري معاون مذاكره‌كننده هسته‌يي ايران برگزار خواهد شد.

به گزارش شبكه تلويزيوني بلومبرگ، در اين بيانيه آمده است كه پس از آن اشتون و سعيد جليلي مذاكره‌كننده هسته‌يي ارشد ايران با يكديگر تماس مي‌گيرند تا درباره “احتمال ديداري در آينده در سطح سياسي” با يكديگر صحبت كنند.

مذاكرات قبلي نتيجه‌اي به همراه نداشت و به همين دليل دور قبلي مذاكرات اوايل ماه ميلادي جاري در “سطح فني” در استانبول برگزار شد.

مذاكره‌كنندگان عضو گروه 1+5 مي‌گويند كه خواستار اين هستند ايران غني‌سازي اورانيوم تا 20 درصد را متوقف كند و سوختي را كه تاكنون غني‌سازي كرده از كشور خارج كند. آنها علاوه بر آن خواستار بسته شدن تاسيسات فردو هستند.

ايران كه يكي از امضاكنندگان معاهده منع گسترش تسليحات هسته‌يي (ان.‌پي.‌تي) است، تاكيد دارد كه كشورهاي بين‌المللي بايد حق تهران براي غني‌سازي اورانيوم را به رسميت بشناسند، تحريم‌هاي اعمال شده را بردارند و يك توافقنامه امنيت منطقه‌اي امضا كنند.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads