کد خبر: 49758 - تاریخ: سه‌شنبه، 29 آوریل 2014 - 23:14

در گفتگوی خوبان خبر با محسن مقدم نائب رئیس شورای شهر خشکبیجار مطرح شد؛

نمره قبولی عضو شورای شهر خشکبیجار به فعالیت های شورای چهارم / 116 کوچه خاکی در خشکبیجار وجود دارد

عضو شورای شهر خشکبیجار با اشاره به نامگذاری امسال به سال « اقتصاد و فرهنگ؛ با عزم ملی و مدیریت جهادی »از اختصاص بخشی از بودجه شورا، به امور فرهنگی خبر داد.

به گزارش خوبان: سه شنبه نهم اردیبهشت ماه، روز شوراها نامگذاری شده است. به همین جهت مصاحبه ای را با محسن مقدم نائب رئیس شورای اسلامی شهر خشکبیجار ترتیب دادیم.

خوبان خبر: تعامل اعضای شورای شهر خشکبیجار تا کنون به چه شکل بوده است؟

اساس تشکیل شوراها بر پایه همفکری و تعامل است و ما این اصل را اولویت کار خود قرار داده ایم. دغدغه ما درد مردم است. خرد جمعی اصول کار ماست و ما منافع مردم را بر منافع خود ترجیح می دهیم.

خوبان خبر: آیا عملکرد شورای شهر از ابتدای دوران فعالیت خود تا کنون قابل دفاع بوده است؟ چه نمره ای به عملکرد خود می دهید؟

ما دنبال کار بیشتر هستیم. چرا که شناخت ما از کمبودها و نواقص شهرمان کامل است. نمره را باید مردم به ما بدهند، اما به خاطر تعامل و همدلی اعضا با همدیگر – با توجه به این که 4 ماه از عمر شورا را بدون شهردار گذراندیم و بحران سیل و  برف را نیز پشت سر گذاشتیم- من حیث المجموع نمره قبولی را گرفته ایم.

به عقیده بنده، در بین شهرهای شهرستان رشت، شورای شهر خشکبیجار عملکرد مطلوبی داشته و سخت مشغول فعالیت است. خصوصا از بهمن سال 92 این موضوع پررنگ تر شده است.

خوبان خبر: با توجه به این که امروز به نام شوراها نامگذاری شده، وجود شوراها در جامعه امروز تا چه اندازه ضروری است و می تواند در حل مشکلات مردم موثر واقع شود؟

رسول گرامی اسلام در مبارزه با کفار با دوستان به مشورت می پرداختند و آیه « و شاورهم فی الامر» متضمن این امر است.

نتیجه مشورت، رسیدن به بهترین نقطه است. امیدوارم دوستان شورا درک کنند که اساس شورا بر همدلی است و برای رسیدن به مقصدی که منافع مردم در آن تامین شود، باید همدلی نمود.

خوبان خبر: مهم ترین برنامه شورای شهر خشکبیجار برای سال 93 چیست؟

از آنجایی که شهر خشکبیجار یک شهر توریستی است و از 7  کیلومتر نوار ساحلی برخوردار است، یکی از برنامه های مهم شورا، آسفالت کوچه ها و معابر است. 116 کوچه خاکی داریم که مردم از آن رنج می برند.

 

1

 

بخش اعظمی از کار شورا، آزادسازی بخش های وروردی و خروجی شهر است. در ورودی و خروجی شهر باغات و مزارعی وجود دارد که تلاش داریم با تغییر کاربری آن به مسکونی، امکان ساخت و ساز را در آن مهیا نماییم.

تعریض خیابان ساحل به طول 9 کیلومتر از دیگر برنامه های شورای شهر برای سال جدید است. در طی 10 سال گذشته تنها یک کیلومتر از این خیابان تعریض شده است و با شروع کار شورای شهر چهارم، این طرح مجددا به جریان افتاده است.

کار دیگر شورا، پیاده رو سازی در سطح وسیع و اصلاح هندسی برخی از میادین شهر می باشد.

با توجه به نامگذاری امسال به سال « اقتصاد و فرهنگ؛ با عزم ملی و مدیریت جهادی» بخشی از بودجه و فعالیت شورا، مصروف امور فرهنگی خواهد شد.

خوبان خبر: تا چه اندازه معتقد به استفاده از نخبگان در مدیریت امور شهری هستید؟

از آنجایی که تخصص امری اجتناب ناپذیر است، بهتر است تمامی مسائل را به دست متخصصان بسپاریم.

همین جا از همه فرهیختگانی که در زمینه های عمرانی ، فرهنگی، اجتماعی و بهداشت تخصص دارند، تقاضا داریم تا برای ارتقای سطح کیفی شورا، یاری گر ما باشند.

زیرا واگذاری بخشی از فعالیت های شورا به دست نخبگانی که در زمینه های گوناگون تخصص دارند ، معنای شورا را عملی تر می کند.

هم اکنون و در بخش فرهنگی، از دوستانی که در روزنامه ها و مجلات مشغول هستند در خواست همکاری نموده ایم. هر چند در دید مردم، کار عمرانی بیشتر به چشم می آید.

 

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

انتشار یافته:۱۱

  1. ازطرف ساكنين محل
     | 2014/04/30 - 10:21
    پاسخ
    +3
    -1

    سلام آقامحسن گل، از شما وشوراي محترم شهر و همچنين شهردار محترم و كاردان كه وجداناً نسبت به شوراهاي گذشته داريد خوب كار مي كنيد انتظار داريم در آسفالته كردن جاده هاي حريم شهر مانند جاده بلسكله و جاده صاحب الزمان واقع در چهارراه رضايي نگاه مردم دوستانه داشته باشيد

  2. ازطرف ساكنين
     | 2014/04/30 - 10:28
    پاسخ
    +3
    -1

    سلام آقا محسن گل ، از شما و اعضاي محترم شوراي شهر و شهردارمحترم وكاردان شهرمون كه الحق و الانصاف داريد خوب كار مي كنيد ، انتظار داريم جاده هاي حريم شهر واقع در چهارراه رضايي (جاده بلسكله و خيابان صاحب الزمان به سمت روستاي مريدان )كه حدوداً نيم كيلومتر است آسفالته نماييد .

  3. همشهری
     | 2014/04/30 - 17:15
    پاسخ
    +3
    -1

    سلام آقا محسن گل ، ضمن تقدیر از زحمات شما در شورای شهر که الحق والانصاف دارید خوب کار می کنید انتظار داریم در آسفالته کردن جاده های حریم شهر که برعهده شهرداری است و اغلب آسفالته شدن به استثنای کیلومتر 1 جاده لشت نشا (چهارراه رضایی ) جاده بلسکله و خیابان صاحب الزمان که از هرطرف نیم کیلومتر بیشتر نیست و از لحاظ تعریضی نیز کاملاً آماده است مساعدت فرمایید . باتشکر

  4. حسین
     | 2014/04/30 - 20:22
    پاسخ
    +1
    -1

    ممنون از آقای مقدم و اعضای شورای شهر خشکبیجار ان شاالله که در خدمت گذاری به مردم موفق و موید باشید.

  5. محمد.ع.
     | 2014/05/5 - 09:20
    پاسخ
    +1
    0

    باسلام خدمت برادر محسن امیدوارم که همچنان روند موفقیت در کارهای شهرداری ادامه دار باشد. یه نیم نگاهی به بحث فرهنگی شهر هم داشته باشید اخه نخبه های خوبی در بحث فرهنگی در این شهر هستند التماس دعا

  6. خشکبیجاری
     | 2014/05/6 - 17:12
    پاسخ

    باسلام خدمت همه اونایی که اینجا نظر گذاشتن. یه سوالی داشتم که بگم بهتر نیست به جای شیرین کردن خودتون برای شورای شهر کمی با چشم بازتر به مسایل خشکبیجار نگاه کنید!
    این شورا که فقط یه کار ما ازش دیدیم اونم بستن وسط بلوارها، که باعث شده رد شدن از یه خیابون با طی کردن یک کیلومتر مسیر ممکن باشه. البته این حق این مردمه که در روز انتخابات حاضر شدن رای به افرادی بدن که اصلا هیچ سررشته در امور شهرسازی ندارن. و الان افسوس بخورن!!!!

  7. علی
     | 2014/05/8 - 22:38
    پاسخ
    +1
    0

    سلام خشکبیجاری گرامی ، اتفاقا بسته شدن وسط بلوار داخل شهر باعث کاهش تصادف و ترافیک شده و یکی از کارهای خوبیست که شهرداری انجام داده ، در جمع شورای فعلی فقط یکیشون به فکر ظاهر و سرو وضع و پوز دادنشه و خدا هدایتش کنه سایرین دارند کار می کنند و به نظرم با کمی تغییر در احوالشون می توانند مدیران خوبی برای آبادانی شهر خشکبیجار باشند.

  8. محمد .د
     | 2014/05/10 - 16:17
    پاسخ

    باسلام مردم نیاز به افسوس خوردن ندارند چون بعضی ها حقشون رو روز انتخابات گرفتند حالا باید بشینند تماشا کنند تا حقشان ضایع نشه اگر هم نشد میشه گفت انتخاب پرسودی داشتند واینده روشنی را برای شهر خشکبیجار رقم زدنند، باش تاصبح دولتت بدمد نه توهین بود نه بی احترامی میدانم حرف حق تلخه و شما صاحب سایت میترسی ثبت کنی حق میدم به شما ولی یه جوری ویرایش کن تا حق مطلب ادا بشه سعی کنید در کار خبری و فرهنگی ازاد و تابع هیچ سیاستی نباشید تا مخاطبان واقعی زیادی داشته باشید من الله توفیق.

  9. خشکبیجاری
     | 2014/05/14 - 23:18
    پاسخ

    “”محمد د “” راس میگه. اگه میتونستید کل متن نظری رو که من گذاشته بودمو ثبت میکردین!!از چی ترسیدین که بعضی قسمتاشو حذف کردین!!

  10. ز.ش
     | 2014/05/14 - 23:21
    پاسخ
    +1
    0

    خشکبیجاری راس میگه!!!این شهر و مردماش حقشونه که همیشه پایین باشن . وقتی رای خودشون رو با ده هزار تومن میفروشن. واقعا جای تاسف داره. هم برای مردم . و هم برای خود شوراها …

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads