کد خبر: 49612 - تاریخ: یکشنبه، 27 آوریل 2014 - 11:36

آیت‌الله مکارم‌شیرازی:

باید کشور را از باتلاق یارانه‌ها بیرون آورد

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با باتلاق توصیف کردن وضعیت یارانه‌ها بر ضرورت حل آن تاکید کرد و گفت: کشور ایران با امکانات وسیع بدون نفت هم اداره می‌شود.

به گزارش خوبان: این مرجع تقلید در دیدار رئیس و اعضای هیئت رئیسه اتاق بازرگانی کشور، با بیان این‌که «صدای اتاق بازرگانی به قدر کافی بلند نیست و حضور آنها در صحنه دیده نمی‌شود» گفت: اتاق بازرگانی به عنوان نماینده بخش خصوصی باید بیش از این در صحنه حضور داشته باشد، در این راستا شما باید با مجلس هماهنگ باشید تا بتوانید صدای خود را به گوش همه برسانید.

 

این مرجع تقلید با تاکید بر این‌که «مشکلات اقتصادی کشور علل بسیار زیادی دارد» افزود: متاسفانه هنوز فرهنگی بر دولت حاکم است که چیزی را نباید از دست داد و تصور می‌شود که عظمت دولت در این است که مهار همه چیز را در دست داشته باشند؛ در حالی که در دنیا واگذاری امور به بخش خصوصی یک نگاه راهبردی است و این فرهنگ نادرست باید در کشور ما اصلاح شود.

 

مکارم شیرازی با تاکید بر این‌که «صاحبنظران اقتصادی غیر دولتی در کشور بسیارند و شما باید با آنها هماهنگ باشید» یادآور شد: یکی دیگر از مشکلاتی که وجود دارد این است که برای سرمایه‌گذاری موانع ایجاد می‌کنند و مثل این است که دولت بخش خصوصی را از خودشان نمی‌داند و چوب لای چرخ‌شان می‌گذارند.

00-262

وی با تاکید بر هماهنگی و تعامل دولت با بخش خصوصی، خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مواردی که باید به آن توجه شود اصلاح فرهنگ مصرف پول است که اگر در مسیر تولید قرار گیرد به شکوفایی اقتصادی منجر می‌شود.

 

این استاد درس خارج حوزه علمیه قم با تاکید بر این‌که «فرهنگ جامعه باید به هر شکل ممکن اصلاح شود و در این راستا رسانه‌ها نقش تاثیرگذاری دارند» گفت: مراجع تقلید نیز به نوبه خود تذکرات لازم را می‌دهند و ما حتی در این عرصه خط‌شکن هستیم.

 

این مفسر قرآن بیان کرد: عقیده من این است که کشور ما منابع و استعدادهای فراوان دارد و می‌توان بدون نفت کشور را اداره کرد و تحقق این مهم در صورتی است که مدیریت درست داشته باشیم.

 

مکارم شیرازی اضافه کرد: الان باتلاقی به نام یارانه‌ها درست کرده‌اند که معلوم نیست چه بر سر کشور بیاورد و باید کشور را از این باتلاق بیرون آورد. باید آستین همت را بالا زد.

 

این مرجع تقلید تاکید کرد: من معتقدم اگر مشکل اقتصادی کشور حل نشود ممکن است مشکلاتی برای کشور و نظام ایجاد شود و اگر کسی عقیده به نظام و مذهب هم نداشته باشد برای حفظ مملکت هم که شده باید این مسائل حل شود.

 

منبع: ایسنا

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads