کد خبر: 49601 - تاریخ: یکشنبه، 27 آوریل 2014 - 11:06

سردار دهقان:

تهدید دشمنان علیه کشورمان توهم نیست/ باید با تمام توان در این عرصه وارد شویم

وزیر دفاع با تاکید بر اینکه دشمن با همه ابزارش علیه نظام جمهوری اسلامی ایران توطئه می‌کند، گفت: فضای تهدیدی که امروز علیه کشورمان وجود دارد توهم نیست بنابر‌این باید با تمام توان در این عرصه وارد شویم.

به گزارش خوبان: سردار حسین دهقان وزیر‌ دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در همایش اساتید و مربیان سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع با بر‌شمردن برنامه‌ها و اهداف دشمنان علیه نظام و انقلاب اسلامی ایران گفت: باید باور کنیم که امروز دشمن با تمام توان ‌قوا در حال توطئه علیه ایران است و استکبار از بدو پیروزی انقلاب تا کنون علیه ایران به دشمنی پرداخته و برنامه‌های آنان ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه دشمنان نظام اسلامی ایران متناسب با واقعیت‌های نظام، برنامه‌های خود را تغییر داده‌اند، اظهار داشت: دشمنی استکبار و غرب علیه ایران یک دشمنی هویتی است و آنان همیشه در این صحنه حاضرند.

وزیر دفاع با بیان اینکه دشمنان در دایره نفوذ اسلام در جغرافیایی جهانی اقدامات و توطئه‌های خودشان را تغییر داده‌اند، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران، ‌پس از سه دهه کارنامه درخشانی در جنبه‌های ایجابی دارد و به عنوان یک الگو در جهان شناخته شده و به همین دلیل ‌دشمنان به مخالفت برخاسته‌اند.

وی در ادامه با بیان اینکه در جنگ و نبرد فرهنگی چگونه عمل کنیم، اضافه کرد: به میزان پیچیدگی‌های برنامه دشمن علیه ایران، بر قدرت کشورمان نیز افزوده می‌شود، اما باید مراقبت کنیم و اقدامات ما به سمت و سویی باشد که دشمنان نظام اسلامی را مایوس کند.

دهقان تاکید کرد: باید قدرت درونی نظام را در ابعاد مختلف به گونه‌ای توسعه دهیم تا به نقطه یاس دشمن تبدیل شود.

وی با بیان اینکه دشمن با تمام تفکرات‌، دسیسه‌ها و نظریه‌پردازی‌ها در قبال جمهوری اسلامی ایران فاقد کارائی است، خاطرنشان کرد: با این حال نباید لحظه‌ای فکر کنیم که دشمن ساکت نشسته، چرا که استکبار همیشه در پی نهادسازی علیه جمهوری اسلامی ایران است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه ایران هیچگاه به دنبال جنگ‌افروزی نبوده است، تاکید کرد: در حوزه نظامی وضعیت همیشه به همین صورت بوده، اما در حوزه فرهنگی باید با موضع تهاجمی وارد شویم و در مباحث‌ اقتصادی نیز به گونه‌ای رفتار کنیم که دشمن بفهمد نمی‌تواند هر چیزی را که می‌خواهد به ما تحمیل کند.

دهقان با بیان اینکه ما باب ارتباط با دنیا را به دلیل وجود دشمنی ماهیتی با انقلاب به هیچ عنوان نمی‌توانیم ببندیم، گفت: اگر در هر تعاملی بر مواضع ارزشی و انقلابی خود پایبند باشیم قادر خواهیم بود که پیام ارزشمند انقلاب را به دنیا انتقال دهیم و این خود مسیر را به نفع ایران تغییر می‌دهد.

وی در ادامه با اشاره به تصرف اموال ایران توسط دشمنان اظهار داشت: دشمنان اموال ما را ظالمانه گرفته‌اند، آنان به چه حقی ما را از تصرف در اموال و دارایی‌های خودمان محروم می‌کنند، لذا باید فریاد کشید و گفت که این اقدام‌ها، ظالمانه و ضد‌حقوق بشری است و با شعارهای آنها در منافات است.

دهقان تاکید کرد: در این خصوص به هیچ و‌جه از مواضع به حق خود عقب‌نشینی نخواهیم کرد و پیگیر حقوق خود خواهیم بود.

وی با بیان اینکه ایران هیمنه استکبار را در بعد سیاسی در زمان پیروزی انقلاب و در جنگ در بعد نظامی شکست، خاطر‌نشان کرد: امروز نظام سلطه با فریب و دروغ سعی دارد خودش را به عنوان یک نظام متعالی جلوه بدهد.

وزیر دفاع با تاکید بر اینکه دشمن با همه ابزارش علیه نظام جمهوری اسلامی ایران توطئه می‌کند، گفت: فضای تهدیدی که امروز علیه کشورمان وجود دارد توهم نیست بنابر‌این باید با تمام توان در این عرصه وارد شویم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در این مقطع زمان باید سازمان‌های ما یک سازمان مربی‌گرا شوند، گفت: مربیان باید در تمام آموزش‌های خود، دشمن‌شناسی را در اولویت تدریس قرار دهند تا این موضوع برای تمام کارکنان به یک باور تبدیل شود.

وی با اشاره به اینکه هویت‌یابی یکی از وظایف اصلی مربیان است، خاطرنشان کرد: وقتی که نمونه کامل بهترین زن عالم حضرت فاطمه زهرا (س) ‌است چگونه می‌توان تصور کرد که در جامعه اسلامی الگویی به غیر از حضرت زهرا (س) بتواند الگوی زن مسلمان باشد و اگر غیر از این است ‌در این زمینه کوتاهی‌هایی صورت گرفته است.

دهقان با بیان اینکه مربیان باید ارزیابی دقیقی از جامعه هدف داشته باشد، افزود: مربیان و اساتید باید در بین کارکنان ایجاد انگیزه کنند تا فرد به سمت تعالی هدایت شود.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در جهت مفهوم‌سازی بر مبنای آرمان‌ها، ارزش‌ها و واقعیت‌های ملی، تاریخی و دینی تاکید می‌کنند، گفت: اگر مفهوم‌سازی و بازآفرینی مفاهیم به صورت متمرکز انجام شود هیچ چالشی در جامعه اسلامی نخواهیم داشت.

 

 

منبع: روابط عمومی وزارت دفاع

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads