کد خبر: 49445 - تاریخ: پنج‌شنبه، 24 آوریل 2014 - 17:30

معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان خبر داد:

۷۴ دانشجوی گمشده گیلانی در ارتفاعات ماسوله پیدا شدند

معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان از نجات گروه کوهنوردی دانشجویان دختر دانشگاه پیام نور آستانه‌اشرفیه توسط جمعیت هلال‌احمر در ماسوله خبر داد.

به گزارش خوبان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان، محمد احمدی‌پور معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به صعود گروه کوهنوردی دانشجویان دختر دانشگاه پیام نور آستانه‌اشرفیه به ارتفاعات ماسوله اظهار کرد: این گروه که روز چهارشنبه به ارتفاعات للندیز ماسوله رفته بودند به علت شدت مه گرفتگی در ارتفاعات منطقه کوه بن که منطقه ای جنگلی بوده قادر به تشخیص مسیر حرکت نبودند که با همکاری گروه امدادی هلال احمر به سلامت شب گذشته نجات یافتند.

وی خاطر نشان کرد: ساعت 20:30 دقیقه چهارشنبه شب گم شدن گروه هفتاد نفره دانشجویان دختر دانشگاه پیام نور به همراه 4 نفر مرد اعزامی هلال احمر آستانه اشرفیه به فرمانداری فومن اعلام و طی هماهنگی که فرماندار با این معاونت انجام داد عملیات جستجو و انتقال این گروه کوهنوردی آغاز شد.

به گفته وی گروه امدادی هلال احمر با تجهیز امکانات و نیازمندیهایی چون آب،خرما و بیسکویت خود را به گروه رسانده اما به دلیل خستگی و عدم دید کافی شب را در منطقه با روشن کردن آتش سپری و ساعت 5:30 بامداد روز پنج شنبه به سمت پایین حرکت کردند.

وی از آسیب‌ دیدگی گرفتگی عضله یکی از اعضای کوهنوردی خبر داد و تصریح کرد: بقیه اعضاء این گروه در سلامت کامل می باشند.

احمدی پور ضمن تقدیر از گروه های امدادی شامل نیروی انتظامی،سپاه و بسیج یادآور شد: فرماندار نیز به همراه مسئولین شهرستان در تمام طول مدت امداد رسانی در ماسوله حضور داشته و لحظه به لحظه با هماهنگی معاون سیاسی استاندار پیگیر این موضوع بوده است.

وی با اشاره به اینکه عدم هماهنگی گروه با هیئت‌های کوهنوردی و استفاده نکردن از راهنمایان زبده موجب بروز این حادثه شده است، خاطرنشان کرد: در چنین اعزام‌هایی حتماً باید از طریق مراجع ذیربط و با هماهنگی هیئت‌های کوهنوردی شهرستان اقدام شود.

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads