کد خبر: 49418 - تاریخ: پنج‌شنبه، 24 آوریل 2014 - 11:33

استاندار گیلان:

بانک اطلاعاتی بانوان شاغل گیلان تهیه می‌شود

استاندار گیلان، با بیان اینکه دریافت اطلاعات کامل از جامعه زنان شاغل در شناخت نیازها و توانمندی ها آنان موثر است، گفت: بانک اطلاعاتی زنان شاغل استان باید به طور کامل تهیه می‌شود.

به گزارش خوبان: محمد علی نجفی عصر دیروز در نشست  با بانوان شاغل استان با اشاره با اشاره به صبر و استقامت مادران شهید در دفاع از آرمان های انقلاب اظهار کرد: زنان ایران اسلامی در طول تاریخ و در بزنگاه های سیاسی و اجتماعی همواره حضور فعال و موثری داشتند.

وی با اشاره به اینکه بانوان با انس و الفت ارزش و آرمان های  های اسلامی را از طریق تربیت فرزندان خود به آیندگان می‌سپارند، افزود: زنان می توانمند با هوشیاری و آگاهی در بخش های مختلف سیاسی و اجتماعی حضوراثرگذار باشند.

استاندار گیلان جامعه‌ای را که در آن زنان از رشد اجتماعی وفکری محروم شوند جامعه‌ای رو به زوال دانست و گفت: جامعه سالم و پویا نیازمند مادران سالم و پویا است.

وی با تاکید بر اینکه زن جایگاه والایی در اسلام دارد ،خاطرنشان کرد: زن جامعه را به سمت رشد و تعالی سوق می دهد.

نجفی، خدشه وارد شدن به جایگاه زن در جامعه را آسیب بزرگی دانست و اظهار کرد: ما در زمینه مسئولیت پذیری زنان در بخش های سیاسی و اجتماعی و مشارکت آنان در دفاع از ارزش ای اصیل اسلامی اعتقاد داریم.

وی با بیان اینکه اگر زنان نقش تربیتی خود را به خوبی ایفا کنند، نسل آینده ما نسلی مومن و متعهد می شود،تصریح کرد: رعایت عفت و پاکدامنی سرلوحه فعالیت های بانوان است.

استاندار گیلان نقش زنان در اقتصاد و اشتغال را حائز اهمیت عنوان کرد و گفت: امروز زنان جامعه ما نقش کلیدی در استفاده از منابع را برعهده دارند.

نجفی نقش زنان در رشد بهره وری و تولید ناخالص ملی را مورد تاکید قرارد و بیان کرد: در بخش استفاده از توان مدیریتی بانوان در گیلان غفلت شده است.

وی با تاکید بر اینکه این غفلت در مجوعه مدیریتی گیلان باید بررسی شود،اظهار کرد: حضور بانوان درجایگاه فرماندارو مدیران کل در استان درخواست به حقی است که بانوان باید طلب کنند.

استاندارگیلان  با اشاره به اینکه توان بانوان در برخی از حرفه ها از مردان بیشتر است،گفت: باید فضا از لحاظ اجتماعی برای تحقق هرچه بیشتر این امر میسر شود.

نجفی با اشاره به اینکه در بخش صنایع دستی، مشاغل خانگی و فرش دستبافت که سهم عظیمی در اشتغال استان دارد ما از توان بانوان بهره مند نشدیم گفت: بانک اطلاعاتی زنان شاغل استان باید به طور کامل تهیه شود.

وی تصریح کرد: دریافت  اطلاعات کامل از جامعه زنان شاغل در شناخت نیازها و توانمندی ها آنان  موثر است.

 

منبع: تسنیم

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads