کد خبر: 49289 - تاریخ: سه‌شنبه، 22 آوریل 2014 - 12:44

مدیرکل ورزش گیلان:

دولت وظیفه‌ای در قبال کمک به فوتبال ندارد

مدیرکل سازمان ورزش و جوانان گیلان با تأکید بر اینکه ما به دنبال حل مشکل داماش نیستیم بلکه هدف ما حل مشکلات ورزش است، گفت: دولت وظیفه‌ای در قبال کمک به فوتبال ندارد و به داماش گیلان کمک نمی‌کنیم.

به گزارش خوبان مسعود رهنما در گفت‌وگو با تسنیم در حاشیه نشست با اصحاب رسانه گیلان، با اشاره به دلایل حذف داماش از لیگ برتر فوتبال ایران، اظهار کرد:علت حذف داماش را من نباید توضیح دهم، بلکه مدیریت این تیم باید پاسخگو باشد.

وی با بیان اینکه مطالعات اداره کل ورزش و جوانان فقط در حوزه پشتیبانی و نظارت است، افزود: مسئولان این تیم باید نظر بدهند.

مدیرکل سازمان ورزش و جوانان گیلان در ارتباط با کمک به دو تیم داماش و ملوان گفت: تنها یکی از دغدغه‌های من دو تیم لیگ برتری گیلان است در مقابل صد تیمی که در فوتبال فعالیت می‌کنند و مدیرعامل‌های آنها در یک حد برابر از 33 مدیرعامل باشگاه‌هایی هستند که در گیلان به فعالیت مشغول هستند.

رهنما خاطرنشان کرد: بحث مدیریتی در خصوص داماش زیاد است و زمانی که در حوزه فوتبال مشکل مالی نبود غیر بومی‌ها بودند و بعد از مشکلات مالی بومی‌ها آمدند.

وی افزود: استعفاهای مدیران داماش، بحران اقتصادی و فروش بازیکنان به دلیل مالی موثرترین دلیل سقوط داماش بود و باید بگویم که دلایل مالی بزرگترین دلیل در این امر بود.

مدیرکل سازمان ورزش و جوانان گیلان با بیان اینکه در این سقوط تماشاگران بی تقصریند، تصریح کرد: آنها همه گونه حمایتی کردند و در بخش دولتی مسئولان استان فراتر از حدشان کمک کردندو 460 میلیون تومان به داماش پرداخت .

رهنما با بیان اینکه ورزشگاه سردارجنگل را بیش از دو جلسه در اختیار باشگاه داماش قرار دادیم، گفت: اما بحران مالی و نبودن یک مدیریت بحران موجب شکست این تیم شد و در شرایط عادی هم می‌توان مدیریت کرد اما در بحران است که مشخص می‌شود که چه کسی مدیر است.

وی با بیان اینکه وقتی شهردار رشت 100 میلیون می‌دهد باید تا آخر از او تشکر کرد، افزود: نیازمند باید زبان تشکر داشته باشد نه توهین آمیز و طلبکارانه، مگر ما ناموس مان را از سر راه آورده‌ایم که هرکسی بیاید و به آن توهین کند.

مدیرکل سازمان ورزش و جوانان گیلان با تصریح بر اینکه هر نوع حمایتی در این بخش صورت بگیرد باید تا ابد ممنون باشند نه اینکه بیایند با توهین به مسئولان هنجار شکنی کنند، اظهار کرد: در این شرایط کمک صد در صدی به داماش خیانت است، چرا که پرخاشگری هوادارانش بالاترین میزان است و حوزه نفوذش در بین ورزشکاران کمترین بخش است.

رهنما افزود: مدیران و مسئولان استانی در کلام های مدیریت داماش و هوادارانش مظلوم واقع شده اند.

وی با بیان اینکه دولت وظیفه‌ای ندارد که به فوتبال کمک کند، گفت: فوتبال تمام ورزش جامعه ما نیست و ما باید به ورزش‌های مخاطب در کل جامعه کمک کنیم و این نامش فوتبال ستیزی نیست، مثلا مازندران در لیگ برتر تیم ندارد اما 33 درصدمدال های کشور را می آورد و جز 3 استان برتر کشور هست.

مدیرکل سازمان ورزش و جوانان گیلان تصریح کرد: وقتی از باشگاه داماش ناهار عابدینی را برای او در دهکده ساحلی می‌فرستند، چرا باید به این تیم کمک شود تا بخشی از این پول به جیب او برود! در این صورت حتی اگر به فوتبال ستیزی هم محکوم شویم به داماش کمک نمی‌کنیم.

رهنما با تأکید بر اینکه ما به دنبال حل مشکل داماش نیستیم بلکه هدف ما حل مشکلات ورزش هستیم، گفت: حتی اگر در داماش مخاطبانش صد در صد جامعه را در بر بگیرد ولی هوادارانش با واژه های توهین آمیز، هنجارهای جامعه را زیر پا بگذارند ما به این نوع تیم ها کمک نمی‌کنیم.

رهنما تصریح کرد: اگر در آخرین روز لیگ تماشاگران داماش به من تعرض می‌کردند من هم جلوی باشگاه داماش می‌رفتم و پاسخ آنان را می‌دادم و من از این نمی‌ترسم که به فوتبال ستیزی محکوم شوم من بیشتر مایل هستم به جای فوتبال در حوزه ورزش قهرمانی فعالیت کنم، هدف ما المپیک آینده است که متاسفانه دست مان در این امر خالی شده است.

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads