کد خبر: 49039 - تاریخ: شنبه، 19 آوریل 2014 - 18:52

معاون دادگستری گیلان خبر داد:

ابلاغ اخطار کتبی جمع‌آوری داوطلبانه ماهواره در گیلان

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان گفت: به منظور حفظ حقوق شهروندی اخطار کتبی ۴۸ ساعته برای جمع‌آوری داوطلبانه ماهواره در گیلان به صاحب منزلی که ماهواره دارد ابلاغ می‌شود.

به گزارش خوبان، اسرافیل ملکی عصر امروز در جلسه کمیسیون ارتقاء امنیت اجتماعی و اخلاقی گیلان، در سالن اجتماعات شهید انصاری استانداری، برخورداری از امنیت اجتماعی را یکی از ارکان حقوق شهروندی دانست و اظهار کرد: دادگستری در حوزه‌های مختلف برای ایجاد امنیت و جلوگیری از وقوع جرم برنامه‌های دارد.

وی با اشاره به ابعاد،بسترها و آسیب‌های که در حوزه امنیت وجود دارد، افزود: دستگاه‌های مختلف در حوزه‌های کارهای متفاوت در این امر دخیل هستند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان، تحقق امنیت اجتماعی را در گرو پایبندی به ارزش‌های اسلامی دانست و گفت: داشتن ماهواره توسط شهروندان جرم است.

ملکی با اشاره به برنامه‌ای در استان برای حفظ کرامات شهروندان، تصریح کرد: با در نظر گرفتن حقوق شهروندی و با اطلاع‌رسانی پیشنهاد شد کسانی که ماهواره دارند به صورت محترمانه با مهلت اخطار کتبی و ابلاغ به صاحب منزل بعد از مدت 48 ساعت جمع آوری داوطلبانه داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه از 319 هزار ابلاغیه که انجام گرفت در حدود 65 هزار نفر جمع آوری داوطلبانه ماهواره طبق قانون داشتند، افزود: با توجه به نتیجه خوبی که این کار در گیلان داشت این امر به کل کشور تعمیم داده شد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان با بیان اینکه همه متولیان امور فرهنگی باید با ضمن هوشیاری و شناسایی کامل تهدیدات و انحرافات جامعه، مانع از بزهکاری و وقوع جرم در جامعه شوند،گفت: با رعایت حقوق شهروند و نفوذ در قلب مردم و آموزش به فرزندان می تواند از وقوع جرم در استان پیشگیری کرد.

ملکی با اشاره به تاثیر ماهواره در مسائل سیاسی فرهنگی و از هم گسیختن خانواده‌ها، خاطرنشان کرد: با برنامه‌های آموزشی و تهیه بروشورهای فرهنگی شاید کاهش جرائم در حوزه فضای مجازی بودیم.

وی پیشگیری از جرائم را امری بسیار مهم و ضروری دانست و گفت: درج پیام های در ارتباط با پیشگیری از سرقت و جرائم دهگانه که در استان احتمال وقوع دارد در صفحه نخست روزنامه‌های استان به صورت تیترمی‌تواند موثر باشد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان، خواستار همکاری مخابرات برای در اختیار نهادن خطی برای ارسال هشدارهایی در سطح استان به شهروندان در ارتباط با مسائلی چون طلاق ،سرقت،کلاهبرداری وجعل شد.

ملکی افزود: با بالابردن آگاهی مردم کاهش چشم‌گیری در وقوع جرائم رخ می‌دهدچرا که آموزش بهترین راهکار در پیشگیری از وقوع جرم است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

یک نظر ثبت شده است

  1. عمار رهبری
     | 2014/04/20 - 00:23
    پاسخ

    باید به عنوان نهی از منکر، در همه جا از ماهواره مذمت شود؛ تا مردم نه تنها به داشتن آن افتخار نکنند، بلکه از داشتن آن احساس شرم کنند.

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads