کد خبر: 49018 - تاریخ: شنبه، 19 آوریل 2014 - 10:47

حجت الاسلام عاشوری در خطبه های نماز جمعه خمام تاکید نمود؛

سپاه پاسداران حافظ مرزهای فرهنگی کشور است / لزوم استفاده از ظرفیت اقتصادی سپاه

امام جمعه خمام با اشاره به ظرفیت عظیم اقتصادی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یادآور شد: متصديان امر عوض اين که به دنبال شرکاي تجاري خارجي باشند، بهتر است که از ظرفيت اين نهاد دل سوز و با تجربه داخلي استفاده کنند.

به گزارش خوبان: حجت الاسلام و المسلمین عاشوری در خطبه های نماز جمعه خمام با اشاره به 29 فروردین ماه روز ارتش جمهوری اسلامی، اظهار کرد: ارتش در كنار سپاه پاسداران انقلاب اسلامى و نيروى انتظامى جمهورى اسلامى ايران به ‏عنوان يكى از اركان نظامى در نظام مقدس جمهورى اسلامى ايران به ‏شمار مى‏ آيد.

 

وی با اشاره به تشکیل سپاه پاسداران در اردیبهشت ماه سال 1358، گفت:  طى سال‏ هاى اخير، تهاجم عليه سپاه پاسداران در قالب پروژه سپاه ‏هراسى به شكل بى‏ سابقه ‏اى افزايش يافته و به اوج خود رسيده است.

 

امام جمعه خمام، نقش تعیین کننده سپاه در خنثی سازی توطئه های سال های اول انقلاب، ناكام گذاشتن متجاوزان به ايران اسلامى، پيشبرد پروژه ‏هاى ملى، خنثى ‏سازى توطئه تحريم ‏هاى اقتصادى، خنثى ‏سازى جنگ نرم، فتنه 88 و افشاى ماهيت واقعى فتنه‏ گران و منحرفان از خط اصيل انقلاب اسلامى را از جمله دلایل تهاجم علیه سپاه از سوی دشمنان و معاندان خارجی و مخالفان و منحرفان داخلی برشمرد.

 

خطیب جمعه خمام ادامه داد: اگر اكنون در دهه چهارم انقلاب قرار داريم و جمهورى اسلامى با اقتدارى روزافزون، ضمن تأمين عزت ملى براى مردم ايران در حوزه ‏هاى گوناگون در حال پيشرفت است، بايد بگوييم که سپاه پاسداران به رسالت خود به‏ خوبى عمل كرده است.

 

حجت الاسلام عاشوری با بیان این که مهم ترین وظیفه سپاه، حفاظت از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن می باشد، خاطرنشان کرد: امروزه سپاه پاسداران نه تنها حافظ مرزهاي جغرافيايي ايران اسلامي است بلکه حافظ مرزهاي فرهنگي کشور هم مي باشد.

 

امام جمعه خمام با اشاره به ظرفیت عظیم اقتصادی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یادآور شد:  متصديان امر عوض اين که به دنبال شرکاي تجاري خارجي باشند، بهتر است که از ظرفيت اين نهاد دل سوز و با تجربة داخلي استفاده کنند. زيرا راکد نگه‌ داشتن سرمايه‌ هاي کلان و استعدادهاي کارآزموده و امتحان پس داده و دراز کردن دست نياز به سوي اجانبي که فقط به چپاول و تناول مي‌انديشند، هيچ کسي را خشنود و قانع نمي‌کند، الا دشمنان کينه توز را.

 

وی با اشاره سالروز اعلام انقلاب فرهنگی در سال 58، به تلاش دشمنان برای نفوذ در دانشگاه های کشور اشاره نموده و اظهار داشت:  دشمنان تلاش زيادي دارند تا در دانشگاه هاي ما نفوذ کنند؛ چون مي دانند که بيشترين نيروي جوان فعّال و با استعداد کشور در اين مرکز وجود دارد و هر تحولي اگر بخواهد در کشور ايجاد شود طبيعتاً بايد از اينجا آغاز گردد؛ لذا اکنون بسياري از عوامل فتنه همة توان خود را براي تأثيرگذاري بر دانشگاه ها بکار گرفته اند تا در موقعيت مناسب خيانت خود را تکرار کنند. غافل از اينکه «ومکروا و مکرالله واللهُ خيرالماکرين».

 

امام جمعه خمام ضمن تبریک روز میلاد حضرت زهرا (س)، روز مادر و سالروز میلاد حضرت امام خمینی (ره)، گفت:  همه مردان و زنان ما بايد در مسير کمال نفساني‌ شان از فاطمه زهرا(ع) الگو بگيرند. زيرا روح کمال طلب انسان، يک موجود ملکوتي مجرد از خصوصيات مادي مذکر و مونث است. بنابراين هيچ کمالي مشروط به مذکر بودن و يا ممنوع به مونث بودن نيست. هرکسي که درجات بالاتري از ايمان را داشته باشد، ذاتاً گرامي‌تر از ديگران است. چه مرد باشد چه زن.

 

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

یک نظر ثبت شده است

  1. ناشناس
     | 2014/04/19 - 21:16
    پاسخ

    با چنگ و دندان دشمن از خانه راندیم ولی با ماهواره در خانه اش کشاندیم

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads