کد خبر: 48714 - تاریخ: دوشنبه، 14 آوریل 2014 - 09:50

با حکم رئیس قوه قضاییه؛

رضا کلدانی به سمت رئیس جدید حوزه قضایی خشکبیجار منصوب شد + تصاویر مراسم تودیع

رضا کلدانی با حکم رئیس دادگستری استان به سمت رئیس حوزه قضایی بخش خشکبیجار منصوب گردید.

به گزارش خوبان: مراسم تودیع و معارفه رئیس حوزه قضایی خشکبیجار صبح یکشنبه در سالن کتابخانه امیرالمومنین خشکبیجار برگزار شد.

در این مراسم رضا کلدانی به عنوان رئیس جدید حوزه قضایی خشکبیجار معرفی گردید.

همچنین با اهدای لوح تقدیر از زحمات سیروس محمدی رئیس سابق حوزه قضایی خشکبیجار تقدیر به عمل آمد.

علی شاددوست بخشدار خشکبیجار در این مراسم، با بیان این که بخش خشکبیجار با داشتن 11 کیلومتر نوار ساحلی، طولانی ترین نوار ساحلی را در بین بخش های شهرستان رشت دارد گفت: این طولانی بودن مشکلات خاصی را با خود به همراه دارد. خصوصاً در ایام تابستان این موضوع پررنگ تر است.

وی با اشاره به اینکه طی دو سه سال اخیر مشکلات بسیار کمتر شده است اظهار کرد: امسال هم در طرح ساحل وضعیت خوبی داشتیم که در این خصوص از حوزه مقاومت بسیج خشکبیجار کمال تشکر را داریم.

 

6

بخشدار با بیان این که خشکبیجار در بین بخش های شهرستان رشت کمترین میزان جرائم در این بخش ثبت شده است خاطرنشان کرد: فعالیت های حوزه انتظامی خشکبیجار، اقدامات حوزه قضایی خشکبیجار و از همه مهمتر صداقت و ایمان مردم خشکبیجار از مهم ترین عوامل این موضوع است.

شاددوست در پایان با اشاره به افزایش سرقت سیم برق و کابل مخابرات طی یکسال اخیر، از رئیس جدید حوزه قضایی درخواست نمود تا با شدت عمل بیشتری با سارقین برخورد نمایند.

حجت الاسلام صفری امام جمعه خشکبیجار، یکی از ارکان مهم نظام را رکن قضا معرفی نمود و خاطرنشان کرد: این جایگاه در اسلام از اهمیت بالایی برخوردار است. خصوصاً در مورد سلامت اخلاقی حکام در اسلام سفارشات فراوانی شده است.

وی با بیان این که در کشورما بسیاری از قضات از حاشیه به دور هستند یادآور شد: برای استقرار این نظام هزینه های زیادی شده و خون های زیادی به پای آن ریخته شده است.

امام جمعه خشکبیجار ادامه داد: برخی مسائل در نظام دغدغه خاطر برای مردم به وجود آورده که از جمله این دغدغه ها بحث فساد اقتصادی است. با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری برای حل این موضوع، متاسفانه این مشکل نه تنها رفع نشده بلکه گسترده تر شده است.

 

7

حجت الاسلام صفری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ویژگی های « سیروس محمدی» رئیس سابق حوزه قضایی خشکبیجار گفت: یکی از ویژگی های بارز ایشان ، حل نمودن مسائل به شیوه ریش سفیدی بود. حال اینکه برخی مسائل همچون حق الناس به شیوه ریش سفیدی حل نخواهد شد.

وی ابراز امیدواری نمود تا مشکلات خشکبیجار با تدبیر رضا کلدانی رئیس جدید حوزه قضایی خشکبیجار مرتفع شود.

حجت الاسلام صفری، یکی از ویژگی های مثبت بخش خشکبیجار را تعامل مثبت بین مسئولین بخش عنوان نموده و ادامه داد: امام جمعه باید محور این تعاملات باشد.

سیروس محمدی رئیس سابق حوزه قضایی خشکبیجار در این مراسم با ارائه ی گزارشی از عملکرد خود در طول دوران فعالیت خویش گفت: در 15 آبان ماه سال 1389 شعبه قضایی خشکبیجار با 7 پرسنل شروع به کار نمود.

 

10

وی در خصوص ورودی و خروجی پرونده ها گفت: در طول سال 90 ، 1890 پرونده در حوزه قضایی بخش ثبت شدند و 1816 مورد خروجی داشتیم. در سال 91 نیز، 1974 مورد ورودی و 2044 خروجی داشتیم.

محمدی ادامه داد: در سال 92 نیز، 1669 ورودی و 1672 خروجی داشتیم. این یعنی روند کار در دادگستری به سوی کاهش آمار پیش می رود.

رئیس سابق حوزه قضایی خشکبیجار با اشاره به بازگرداندن اراضی متعلق به دولت از ید افرادی که به صورت غیرمجاز آن ها را به تصرف خود درآورده بودند، گفت: این موضوع نشان از تعامل مسئولین دارد.

محمدی در بخش دیگری از سخنانش از همه مسئولین بخش خشکبیجار به سبب تعامل با حوزه قضایی بخش تقدیر نمود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تلاش نمودیم تا در سیاست کاری مان، حقوق شهروندی و تکریم ارباب رجوع را رعایت نماییم تا ارباب رجوع با دلخوری از حوزه خارج نشوند. از همه مردم شریف خشکبیجار حلالیت می طلبم. امیدوارم با رئیس جدید نیز همچون بنده همکاری لازم را داشته باشید.

رضا کلدانی رئیس جدید حوزه قضایی خشکبیجار در این مراسم با اشاره به کاهش تعداد پرونده های موجود در حوزه قضایی خشکبیجار گفت: یکی از مشکلات فعلی در دستگاه قضا، حجم زیاد پرونده های موجود است که خوشبختانه در دوران تصدی آقای محمدی، شاهد کاهش تعداد پرونده ها در حوزه قضایی بخش بودیم.

وی در ادامه گفت: امیدوارم در ادامه دادن راه آقای محمدی، یاری گر اینجانب باشید. روزگار سریع می گذرد و در آینده ای نزدیک بنده نیز باید گزارش کار خود را ارائه نمایم.

 

12

حجت الاسلام رضا زاده، معاون فرهنگی رئیس کل دادگستری استان گیلان و، در این مراسم با بیان این که انتظار ما این بود با توجه به جمعیت خشکبیجار، پرونده های بیشتری در حوزه بخش مطرح شود گفت: اما با توجه به مدیریت آقای محمدی، این اتفاق نیفتاد و آمار پرونده ها به 2000 مورد نرسید.

وی ادامه داد: این موضوع مفهوم خاصی دارد. انتظار ما از شما پیشکسوتان و مسئولین و سایر عزیزان این است سنت اصلاح ذات البین که تا حدی گم شده بود، را احیا نمایید.

رضا زاده خاطرنشان کرد: در صورتی که مسلمانان احساس وظیفه نمایند و بی تفاوت نباشند، پرونده های قضایی تا حد قابل قبولی کاهش می یابد.

معاون فرهنگی رئیس کل دادگستری استان با انتقاد از تعدد پرونده های مطرح شده در دادگستری گفت: تعداد زیاد پرونده ها زیبنده جامعه اسلامی نیست. در یک کشور اروپایی که اسلام در آنجا حاکم نیست در طول ماه یک پرونده هم در دادگستری مطرح نمی شود ولی در کشور ما که اسلام حاکم است، با حجم زیاد پرونده ها روبرو هستیم.

رضازاده یادآور شد: اضافه نمودن قاضی به بدنه نظام قضا مشکلی را حل نمی کند. باید همگی احساس مسئولیت نماییم تا مشکلی به وجود نیاید.

رئیس شعبه دوم دادگاه تجدید نظر استان با تشکر از رئیس سابق حوزه قضایی خشکبیجار اذعان داشت: آقای کلدانی نیز شخص باتجربه ای هستند و می توانند کمک کار دستگاه قضایی باشند.

وی با اشاره به پرونده های اختلاس مالی مطروحه در دستگاه قضا گفت: امروزه با اختلاس های زیادی مواجه هستیم. ما باید به دنبال علت این قضیه باشیم. چرا باید دستگاه قضا پاسخگوی این موضوع باشد. آیا آن مدیر تمام ضوابط را رعایت کرده است؟ یا به جای این که قانون را رعایت کند به دنبال سفارش است؟

رضازاده هدف از برگزاری چنین جلساتی را ، سپردن امانت به دست شخص دیگر دانست و خاطرنشان کرد: یک مدیر باید مثل خورشید و باران باشد و برکات خود را بر همه نازل کند. برای انجام این کار، مدیر باید صبر را جزو ابزار کار خود قرار دهد.

1 2 3 4 5 8 9 11 13 14 15 16 17 18

 

 

 

 


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads