کد خبر: 4861 - تاریخ: چهارشنبه، 18 جولای 2012 - 21:45

خبرنگار سرویس سیاسی خبر گزاری فارس در صدای آمریکا

فرهمد علیپور از جمله خبرنگاران فراری است که پس از فرار از کشور سعی می کند به شیوه های مختلف رسانه های ضدانقلاب و صهیونیستی را در تخریب کشور یاری کند. وی که همه سابقه سیاسی و رسانه ای اش در ایران از دو سال تجاوز نمی کند، به عنوان تحلیلگر مسایل ایران و منطقه با رسانه های ضدایرانی همکاری می کند.

به گزارش خوبان  یوسف اسدی خبرنگار سابق خبرگزاری فارس است که با فرهمند علیپور خبرنگار فراری در خبرگزاری فارس همکار بوده و شناخت دقیقی از سابقه و همچنین توهمات وی دارد.

اسدی در این باره در وبلاگش نوشت:

هفته گذشته تلويزيون صداي آمريكا در برنامه ايي تحت عنوان «خبرگزاري فارس؛ كارنامه يك دهه» با حضور چند فراري از ايران از جمله فرهمند عليپور كه بزرگترين فعاليت سياسي اش حضور كمتر از 2 ساله در گروه سياسي خبرگزاري فارس بود، برگزار كرد.

دروغهاي گفته شده در اين برنامه از سوي به اصطلاح كارشناسان برنامه «بخوانيد فراريان از ايران» بخصوص آقاي عليپور آنقدر مضحك و تاسف آور بود كه حتي دوستان سابق عليپور در خبرگزاري فارس از بيان اين جملات تعجب و به آن اعتراض كردند.

قبل از اشاره به چند دروغ آقاي عليپور، ذكر نكاتي ضروري است:

اول اينكه ورود اين فراري وطن فروش به خبرگزاري فارس در سال 1385 بود و اخراجش هم در سال 1386 به خاطر كم كاري و نداشتن كارايي اتفاق افتاد.

دوم اينكه آقاي عليپور در خبرگزاري فارس داراي حوزه خاص و مهمي از گروه سياسي نبود و وي صرفا با حزب اعتماد ملي و سخنگوي اين حزب كه خود جزو يكي از  فراريان از كشور است، در ارتباط بود و فقط اخبار همين حزب را منعكس مي كرد كه بعضا هم خبرهاي سوخته تحويل مي داد.

سوم اينكه آقاي عليپور يك بار از خبرگزاري فارس اخراج شد و بعد از يك ماه مجددا با وساطت يكي از مسئولين گروه سياسي به خبرگزاري بازگشت اما مجددا به دليل نداشتن كارايي از فارس اخراج شد كه در دست نوشته هاي خود به اين موضوع اشاره دارد.

چهارم اينكه اين فراري قبل از اخراج دومش نامه ايي به يكي از مسئولين وقت گروه سياسي مي نويسد و به بي عرضه گي و نداشتن كارايي خود اعتراف مي كند كه دست خط وي موجود است. همچنين در اين دست نوشته تاكيد مي كند كه كار سرويس سياسي فارس روزهاي روشني در عمرش است.

اما دروغهاي اين فراري براي صداي آمريكا؛
اين فرد در بخشي از مصاحبه خود عنوان مي كند كه « مهدي فضايلي مديرعامل وقت خبرگزاري برنامه ايي داشت كه سه خبرنگار اصلاح طلب را جذب كند كه عطا افشاري، مسعود لواساني و من سه خبرنگار اصلاح طلبي بوديم كه جذب فارس شديم».

اين جملات دروغين آنقدر مضحك است كه دوستان خود وي هم بعد از ديدن اين مصاحبه به وي معترض شدند. فتاح غلامي از دوستان نزديك عليپور كه سالها در فارس كار مي كرد و گرايش اصلاح طلبي داشت بعد از اين مصاحبه گفت كه اين اظهارات كه «ما سه نفر بعنوان خبرنگار اصلاح طلب جذب فارس شديم» اشتباه محض است چرا كه در فارس خبرنگاران اصلاح طلب زيادي بودند.

اما مسئولين صداي آمريكا بايد بدانند كه مرحوم عطا افشاري در هيچ رسانه اصلاح طلب كار نكرده بود و هيچ سابقه كار در بين اصلاح طلبان نداشت. افشاري خبرنگار بسيار زرنگ و كار كشته ايي بود كه با اصلاح طلبان بر حسب كار ارتباط داشت و با بسياري از آنها رفيق بود. افشاري معلم وزارت آموزش و پرورش و خبرنگار شبكه خبر بود كه جذب فارس شد و در حوزه دولت و مجمع تشخيص مصلحت نظام كار مي كرد كه در آن زمان دولت اصلاح طلبان بر سر كار بود.

جذب افشاري در فارس نه به خاطر اصلاح طلبي بودنش بلكه به خاطر تسلط بر كار خبر و حرفه ايي بودنش بود.
نكته ديگر در خصوص جذب خود عليپور است.

تا آنجا كه من به ياد دارم و مسئولين وقت فارس هم آنرا تائيد مي كنند، در مقطعي خبرگزاري فارس طي فراخواني از همه خبرنگاران دعوت به همكاري كرده بود كه مراجعه كنندگان با پر كردن فرمهايي و پس از ارزيابي دعوت به همكاري مي شدند كه اين فراري نيز از همين طريق جذب فارس شد. بنابراين اصلا نه فضايلي عليپور را مي شناخت تا دستور جذب وي را بدهد و نه كسي به دنبال جذب وي بود.

از طرف ديگر شروع بكار عليپور در فارس بعد از چهار سال از آغاز بكار اين خبرگزاري بود و قبل از وي چند خبرنگار اصلاح طلب جذب فارس شده بودند بطوريكه اولين خبرنگار جذب شده گروه سياسي فارس يك خانمي بوده كه سالها كار در روزهاي هاي اصلاح طلب را در كارنامه خود دارد.

اما در پايان خطاب به وطن فروشان بايد گفت كه خود اينجانب سالها در خبرگزاري فارس كار كردم و انتقادات زيادي به عملكرد اين خبرگزاري بعد از مديريت آقاي فضايلي، داشته و دارم و در همين داخل كشور حرفهاي خود را زدم اما معتقدم كه دم تكاني عليپور براي صداي آمريكا نه براي انتقاد وي از نحوه عملكرد خبرگزاري است چرا كه وي قبل از اخراج با دست خط خود به صراحت تاكيد مي كند كه «سرويس سياسي روزهاي روشني در عمرم خواهد بود، گرچه اين روزها گاهي صاف، آرام و آفتابي بود و گاهي باراني، اما زيبايي و لذت آن نيز در همين ويژگي نهفته بود»

 در هر حال عليپور و عليپورها در آن طرف آب براي چند روز ماندن بايد مطابق ميل ضد انقلاب و سلطنت طلبان وطن فروشي كنند اما بايد بدانند كه تاريخ مصرف آنها روزي سپري خواهد شد و اين دروغها و خود شيريني ها فايده ايي براي آنها نخواهد داشت.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads