کد خبر: 4836 - تاریخ: چهارشنبه، 18 جولای 2012 - 00:12

“منطقه آزاد”، در بند بی عفتی

از یکی از دوستان ماجرایی جالب ،‌غم انگیز و درد ناک را شنیدم .تعریف می کنم تا شما هم در غمم شریک شوید. ظاهرا این دوست ما برای تفریح به منطقه آزاد بندر انزلی می رود که با منظره ای عجیب رو به رو می شود خانمی با تی شرت آستین کوتاه و بدون روسری […]

 از یکی از دوستان ماجرایی جالب ،‌غم انگیز و درد ناک را شنیدم .تعریف می کنم تا شما هم در غمم شریک شوید.

ظاهرا این دوست ما برای تفریح به منطقه آزاد بندر انزلی می رود که با منظره ای عجیب رو به رو می شود خانمی با تی شرت آستین کوتاه و بدون روسری در محوطه منطقه آزاد مشغول قدم زدن بود . ایشان از سر غیرت دینی به آن خانم معترض می شود که این چه نوع پوششی در مکانی عمومی است . آن خانم هم درعین راحتی و خونسردی تابلویی را به دوست ما نشان می دهد که روی آْن نوشته است”منطقه آزاد” و می گوید اینجا منطقه آزاد است پس به شما ربطی ندارد و هر جور که دلم بخواهد میگردم. جالب اینجاست که وقتی با اعتراض دوست ما مواجه میشود حق بجانب به ایشان حمله کرده و اقدام به سر و صدا می کند .مع الوصف افرادی جمع می شند تا ببینند ماجرا چیست و جالب تر اینکه افراد جمع شده هم حق را به آن خانم داده و به  دوست ما معترض میشوند که در “منطقه آزاد!!”هستیم و به شما چه ربطی دارد که تذکر می دهید.

“منطقه آزاد” “منطقه آزاد” “منطقه آزاد”

نمی دانم شما از شنیدن این نام چه چیزی به ذهنتان متبادر می شود . اما تا آنجایی که من یادم می آید قرار بود این منطقه یک منطقه تجاری باشد تا فارغ از قید و بندهای تجارت گمرکی،اجناس وارداتی و صادراتی با محدودیت کمتر و قیمت‌های متفاوت تر عرضه گردد. اما ظاهرا این معنا رو به فراموشی گذاشته و تبدیل شده به “منطقه آزاد از حاکمیت جمهوری اسلامی”

آیا به راستی مسئولان کدام یک از این معانی را مد نظر دارند؟ اگر معنای اول را قبول دارند پس این اوضاع در محدوده مسئولیت آنان چه معنایی دارد . و آیا برای کسب درآمد بیشتر به هر راهی باید متوسل شد . و اگر معنای متاسفانه رایج دوم را قبول دارند ، وا اسفا از جامعه ای که داعیه اسلامی بودن را دارد  ،ابتدایی ترین حق خود که حق حاکمیت اسلام بر محدوه جغرافیایی خود است را به دست خود نقض کرده و در جهت عکس آن برنامه ریزی و اقدام می نماید.

البته این اوضاع فقط به  “منطقه آزاد!!” انزلی محدود نمی شود و خبرهایی که از اکثر مناطق آزاد می رسد شبیه به این است.

یادم می آید چند سال پیش خبرنگار یکی از خبرگزاریهای مطرح خارجی در گزارشی از ایران به کیش اشاره ای کرده بود که عکس آنچه از ایران شنیده بود  را در کیش دیده و از اینکه کلاسهای غواصی مختلط را دیده اظهار شگفتی کرده بود.

چند شب قبل هم ویژه برنامه ای از کیش در راستای معرفی و تبلیغ آن برگزار گردید خانم بازیگری که ظاهرا ساکن آمریکاست و فقط برای بازی به ایران می آید یکی از مدعوین این ویژه برنامه بود تا اواسط برنامه نکته ای که نظرم را جلب کرد این بود که چرا هیچ نمای بسته ای از این خانم بازیگر پخش نمی شود تا اینکه به وضوح دیده شده که مجری در گوش این خانم چیزی گفت و او شروع به مرتب کردن روسری و بستن یقه خود کرد و تا آخر برنامه با دست روسری و یقه خود را نگه داشت چون ظاهرا نمی شد درستش کرد!! و باز هم دوربین تلویزیون جمهوری اسلامی!! به نماهای از چند ده متری و از پشت بسنده کرد. چون بالاخره معرفی الگوهای به این با ارزشی برای جامعه اسلامی بسیار واجب است

و اما جمله آخر آی مسئولین! نظام! مقدس! جمهوری! اسلامی!(شاید بپرسید چرا علامت تعجب،‌برای اینکه هرکدام از این القاب که در پشت نام شما خودنمایی می کند بارمعنایی شرعی و قانونی دارد.که فقط باتوجه در هرکدام از این معانی باید هوش از سرتان ربوده شود و فکری برای جواب مسئولیتتان در محضر صاحبان این انقلاب از ابتدا تا انتها کنید)تا کی میخواهید چشمانتان را به وقایع اتفاقیه در این روزهای نظام اسلامیتان ببندید و به گزارشات و جلسات بیهوده دلخوش کنید.آیا اعتقادی به سوال و جواب آخرتتان ندارید. “هان به گوش که شب دراز است و تاریکی در پیش و حرامی از پس”

آیاگناه این کم کاری تا ابد برایمان نمی ماند . بماند که اگر خدای نکرده عمدی در کار باشد…

و جمله ای از مولاعلی (ع)(که انشاا… هیچگاه چشممان به چشمان غصه دار این روزهایش نیفتد) که فرمود:

“آه من قلت زاد و بعد سفر”:آه از کمی توشه و طولانی مسیر

نظرات بینندگان

انتشار یافته:۲

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads