کد خبر: 48284 - تاریخ: چهارشنبه، 9 آوریل 2014 - 11:31

فضیلت سوره اسراء

حجت الاسلام محمد رحمانی چوکامی

در روایات، در خصوص فضیلت قرائت سوره اسراء آمده است: هر کس شب جمعه سوره اسرا را بخواند، نمی میرد مگر اینکه قبل از مرگ امام زمان (عج) را زیارت می کند.

در روایات ما خواندن سوره اسراء وسیله ای برای ملاقات با امام عصر معرفی شده است.

در روایات، در خصوص فضیلت قرائت سوره اسراء آمده است: هر کس شب جمعه سوره اسرا را بخواند، نمی میرد مگر اینکه قبل از مرگ امام زمان (عج) را زیارت می کند.

با خواندن این سوره، با مفهوم رزمنده، بسیجی و اصحاب و یاران امام زمان آشنا می شویم و رنگ یار امام زمان به خود می گیریم و خود رنگ گرفتن موجب دیدار و ملاقات با امام عصر (عج) می شود.

رمز دوم این سوره در آیه هشتادم آن است: « و قل رب ادخلنی مدخل صدق و اخرجنی مخرج صدق واجعل لی من لدنک سلطاناً نصیرا»این سلطان تعبیر به حضرت مهدی (عج) شده است.

این ذکر مبارکه و نورانی مربوط به امام زمان (عج) است. وقتی انسان این آیه را تلاوت می کند، همه وجودش صدق و صفا و وفا می شود. لذا شایستگی ارتباط را پیدا می کند.

حضرت مهدی

مرحوم شیخ رجبعلی خیاط این ذکر را چهل شب و هر شب صد بار به شاگردان توصیه کردند. یکی از شاگردان که در تا چند سال پیش در مشهد سکونت داشتند، این ذکر را می گوید و خدمت حضرت ولی عصر (عج) می رسد. اما متوجه نمی شود که امام زمان (عج) را ملاقات کرده است.

خدمت جناب شیخ رجبعلی می رسد و عرضه می دارد که من چهل شب ذکر نورانی را صدبار خواندم اما خدمت امام زمان (عج) نرسیدم.

شیخ که احاطه ای بر دنیا و برزخ و قیامت داشت توجهی می کند و می فرماید: یادت هست وقتی از سرکارت بیرون آمدی و وارد خیابان شدی، یک آقای سید جوان زیبارو که روی گونه راستش خال بود و چهره ای به مانند ماه شب چهارده داشت را دیدی و به او سلام گفتی و او نیز جواب سلام تو را داد؟

گفت: بله آقا چنین ملاقاتی برایم حاصل شد.

فرمود: آن آقا امام زمان (عج) بود. منتها تو دیدی و نشناختی.

دیده ای خواهم که باشد شه شناس

تا شناسد شاه را در هر لباس

 

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads