کد خبر: 48101 - تاریخ: یکشنبه، 6 آوریل 2014 - 15:22

حداد عادل:

اروپائیان خلق و خوی استعماری قرن 18 و 19 را هنوز فراموش نکرده‌اند/ ایران امروز ایران قاجاری و پهلوی نیست، ایران خمینی و خامنه‌ای است

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس گفت: اتحادیه اروپا بداند ایران امروز، ایران قاجاری و پهلوی نیست که هر کاری خواستند با آن بکنند، تصریح کرد: اروپائیان خلق و خوی استعماری قرن 18 و 19 را هنوز فراموش نکرده‌اند.

به گزارش خوبان: غلامعلی حداد عادل نماینده مردم تهران و رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز(یک‌شنبه) مجلس با تبریک سال نو به نامگذاری رهبر معظم انقلاب در سال جدید اشاره کرد و گفت: این نامگذاری اهمیت فرهنگ در کنار اقتصاد و تقدم آن بر اقتصاد را نشان می‌دهد.

وی افزود: نامگذاری سال 93 همچنین تأکیدی بر عزم ملی و اهتمام عموم ملت به حماسه فرهنگی و اقتصادی است.

حدادعادل مخاطب اصلی بحث حماسه اقتصادی را مسئولان دانست و با تأکید بر 3 عنصر ایمان، پرکاری و ساده‌زیستی به عنوان اصل و مبنای شکل‌گیری این حماسه گفت: تأکید بر فرهنگ مکمل تأکید بر اقتصاد مقاومتی است و امید است که مجلس بتواند وظیفه قانونی خود را در این خصوص انجام دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به بیانیه اخیر اتحادیه اروپا اشاره کرد و گفت: این بیانیه دو بخش دارد که بخش اول آن مربوط به مذاکرات هسته‌ای و راه‌های کسب نتیجه و توسعه روابط اقتصادی است که نسبت به گذشته مناسب‌تر بوده و ما از آن استقبال می‌کنیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اما تأسف‌آور مطالبی است که در خصوص انتخابات ریاست جمهوری سال 92 و وضعیت حقوق بشر در کشورمان مطرح شده است.

وی با اشاره به اینکه اروپا هنوز دارای روحیه استعماری است و این روحیه بر نگاه و بینش او حاکم است، گفت: اروپا در این قطعنامه از جمهوری اسلامی خواسته است تا استانداردهای اروپا را رعایت کند. ما می‌پرسیم کجا ثابت شده است که باید استانداردهای شما مراعات شود.

حداد عادل اضافه کرد: چه کسی گفته است که هنجارهای شما مطلق است و دیگران باید دنباله‌رو باشند؟ ما مسلمانیم و اعتقادات خود را داریم و از آنها دفاع می‌کنیم و البته حاضریم با دیگران در این باره گفت‌وگو کنیم اما حاضر نیستیم از عقیده خود دست برداریم.

وی با ذکر این نکته که ای کاش اروپا خود نسبت به آنچه در باب حقوق بشر می‌گوید، صادق بود، گفت: به هر جا نگاه می‌کنیم تفاوت بین قول و عمل اروپاییان را می‌بینیم؛ هر جا منافعشان اقتضا کند در برابر حقوق بشر سکوت می‌کنند و یا برخلاف آن عمل می‌کنند.

حداد عادل ادامه داد: اتحادیه اروپا باید بداند که ایران امروز ایران قاجاری و پهلوی نیست که بتوانند هر چه در آن می‌خواهند بکنند و ببرند؛ ایران امروز، ایران اسلامی است، ایران خمینی و خامنه‌ای است. ایران استقلال و آزادی و بصیرت و شهادت است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پایان خطاب به اتحادیه اروپا گفت: شما باید حقیقت انقلاب اسلامی را درک کرده و با ملت ایران متناسب با واقعیت‌های آن سخن گویید.

 

منبع: فارس

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads