کد خبر: 47942 - تاریخ: جمعه، 4 آوریل 2014 - 13:04

در آستان مقدس امام زاده حسن (ع) خمام؛

برگزاری مراسم شام غریبان شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها/ تصاویر

در شام غریبان شهادت حضرت زهرا (س)، مراسم سوگواری و عزاداری بانوی عصمت و پاکدامنی، با حضور مردم و مسئولین خمامی در آستان مقدس امام زاده حسن (ع) برگزار شد.

به گزارش خوبان: در شام غریبان شهادت صدیقه کبری حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها مراسم سوگواری و عزاداری بانوی عصمت و پاکدامنی، با حضور مردم و مسئولین خمامی در آستان مقدس امام زاده حسن (ع) برگزار شد.

در این مراسم معنوی حجت الاسلام والمسلمین مودب پور سخنرانی و برادر الیاس آستی مرثیه سرایی کردند.

حجت الاسلام مودب پور در این مراسم با بیان این که انسان موجودی دو بعدی است گفت: شخص و شخصیت دو بعد وجود انسان است. شخص ملاک نیست. شخصیت ملاک است.

حجت الاسلام مودب پور انسان شریف را انسان شاکر و ذاکر دانست و خاطرنشان کرد: انسان شریف در برابر امتحانات صبور است.

وی با بیان این که خداوند عیار نیات خیر انسان ها را می داند، اظهار کرد: علم خدا اکتسابی نیست. بلکه حضوری است. لذا خداوند همه چیز را می داند.

به گفته وی نباید از القاب زشت علیه یکدیگر استفاده کنیم .

حجت الاسلا مودب پور ادامه داد: امتحانات انبیا الهی با امتحانات مردم عادی متفاوت است. امتحانات مردم عادی، چیزهایی همچون ترس، بی پولی، گرسنگی است. اما بزرگ ترین دزدی های دنیا را کسانی انجام می دهند که خود سرمایه دار هستند. به قول مونتسکیو فرانسوی در کتاب روح القوانین: بزرگ ترین قانون شکنان دنیا، قانون دان ها هستند.

امام جمعه سابق خشکبیجار افزود: پیامبر اکرم (ص) هنگامی که حضرت زهرا(س) به  دیدار ایشان می رفتند، به احترام دخترشان تمام قد می ایستادند و پیشانی و دست فاطمه (س) را می بوسیدند. اگر ما کسی یا چیزی را دوست داریم به خاطر خدا دوست بداریم و اگر بغضی نسبت به کسی داریم به خاطر خدا داشته باشیم.

به گفته وی، اگر انسان درست تربیت نشود از گرگ وحشی خطرناک تر است.

حجت الاسلام مودب پور با اشاره به اتمام دوره ریاست جمهوری همه روسای جمهور، اظهار داشت: در نهایت تمام این ها خواهد گذشت و آنچه به جا می ماند تنها نیک نامی و بدنامی است.

وی ادامه داد: انوشیروان از بزرگمهر سوال کرد بهتر از زندگی چیست. پاسخ داد: خوشنامی و سوال کرد بدتر از مرگ چیست. گفت: بدنامی.

حجت الاسلام مودب پور با اشاره به وجود امتحان برای همه انسان ها گفت: امتحان برای همه انسان ها حتی حضرت علی(ع) و حضرت زهرا (س) نیز هست. روزی حضرت زهرا(س) در خواب دیدند که قرآن از دستشان افتاده است. این خواب را برای پیامبر اکرم (ص) تعریف کردند و تعبیرش را پرسیدند. نبی مکرم اسلام فرمودند: به زودی من را از دست خواهید داد.

1 2 4 5 6 7 8 9 10

 

انتهای پیام/

 

اخبار مرتبط:

تشییع نمادین تابوت حضرت ام ابیها (س) در خیابان های خمام + تصاویر


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

یک نظر ثبت شده است

  1. محمدی
     | 2014/04/5 - 20:14
    پاسخ

    به به جام خالی .حیف که خمام نیستم
    مراسمی که تو توش قاری باشی یعنی یه مراسم تاپ
    محمد جواد جان موفق باشی

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads