کد خبر: 47735 - تاریخ: سه‌شنبه، 1 آوریل 2014 - 17:46

در راستای منویات رهبر معظم انقلاب؛

جلسه شورای شهر خمام با محوریت فرهنگ برگزار شد/ گزارش تصویری

جلسه فرهنگی شورای اسلامی شهر خمام، با حضور مسئولین و جمعی از اهالی فرهنگ و هنر این شهر، عصر روز دوشنبه در دفتر شورای شهر خمام برگزار گردید.

به گزارش خوبان: جلسه فرهنگی شورای اسلامی شهر خمام، با حضور مسئولین و جمعی از اهالی فرهنگ و هنر این شهر، عصر روز دوشنبه در دفتر شورای شهر خمام برگزار گردید.

سید مجتبی حسینی نسب در این ضمن عرض تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س)، با اشاره به سخنرانی رهبر انقلاب در روز اول فروردین در مشهد گفت: ایشان نقشه راه کشور در سال 93 را در این سخنرانی تشریح فرمودند.

رئیس شورای شهر خمام شوراها را یک نهاد تصمیم ساز و تصمیم گیر در حوزه شهری خواند و اظهار کرد: علاوه بر وظایفی که شوراها در عرصه های سیاسی و اقتصادی دارند، عهده دار وظایف دینی و فرهنگی نیز هستند.

حسینی نسب با بیان این که 52 سازمان رسمی در کشور در زمینه فرهنگ فعالیت می کند گفت: آمار غیررسمی از فعالیت 300 سازمان در عرصه فرهنگ حکایت دارد.

رئیس شورای شهر خمام گفت: مفهوم فرهنگ آنچنان وسیع است که کار کردن در این حوزه را دشوار می سازد.

وی با بیان این که امکانات موجود درشهر خمام در زمینه فرهنگی اندک است اظهار داشت: برای رسیدن به نتیجه مطلوب همگی باید در حد توان تلاش نماییم.

حسینی نسب، فرهنگ را «کلیه کردارها، رفتارها و هنجارهای افراد به عنوان عضوی از اعضای جامعه ، چه آن را خوب بدانیم و چه بد» تعریف نموده و تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرهنگ را به عنوان هوایی معرفی کردند که چه بخواهیم و چه نخواهیم تنفس می شود.

رئیس شورای شهر خمام با بیان این که هر کجای تاریخ که فرهنگ غرب حاکم شده ، آن فرهنگ نابود شده گفت: فرهنگ اصیل ایرانی را شهدا برای ما به یادگار گذاشته اند که با پاکی ها عجین شده است و ما باید در جهت پاسدداشت آن بکوشیم.

حسینی نسب، فرهنگ شهری و شهر فرهنگی را مکمل یکدیگر دانست و خاطرنشان کرد: برای هویت، فرهنگ مردمی، دموکراسی فرهنگی و شهروند فرهنگی باید برنامه‌ای مدون در نظر گرفته شود.

این مقام مسئول با بیان این که بسیاری از نظریات امام در ابتدای دوران انقلاب به عنوان نظریه محض شناخته می شد اظهار کرد: بسیاری از این نظریات امروزه جامه عمل به خود پوشیده است. نظریاتی مثل اسرائیل باید نابود شود و آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند و امثالهم از جمله این نظریات امام راحل عظیم الشان بود که امروزه به حقیقت پیوسته است.

به گفته حسینی نسب، اصالت دادن به فرهنگ در گفتمان پیشرفت اسلامی موجب می شود در بسیاری از زمینه ها به سهولت پیش برویم.

رئیس شورای شهر خمام در پایان تصریح کرد: شناخت کمبود ها، نیازها و نارسایی های فرهنگی، تهیه طرح ها و پیشنهادهای اصلاحی و راهبردی فرهنگی، مشارکت دادن مردم در عرصه فرهنگ و حضور سازمان های مردم نهاد در این عرصه برای اجرایی کردن خواسته ی مقام معظم رهبری در زمینه فرهنگ مبرم و ضروری است.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19

 

 

انتهای پیام/92


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads