کد خبر: 47583 - تاریخ: شنبه، 29 مارس 2014 - 11:48

معاون استاندار گیلان خبر داد:

ورود بیش از ۳ میلیون مسافر نوروزی به گیلان

معاون عمرانی استاندار گیلان گفت: از ۲۵ اسفند ۹۲ تا کنون سه میلیون و ۴۵۲هزار و ۹۵۵ نفر گردشگر نوروزی وارد گیلان شدند که ۸.۶۹ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

به گزارش خوبان، حجت شعبانپور در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در رشت، اظهار کرد: دور دوم سفرهای نوروزی با افزایش ورود مسافران به گیلان همراه بوده است.

وی با بیان اینکه در 24 ساعت گذشته 284هزار و 224 نفر وارد گیلان شده‌اند، افزود: از 25 اسفند 92 تا کنون سه میلیون و 452هزار و 955 نفر گردشگر نوروزی وارد گیلان شدند.

معاون عمرانی استاندار گیلان، گفت: در 24ساعت گذشته 547هزار و 448نفر در واحدهای اقامتی گیلان اسکان یافته‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 7.47 درصد افزایش داشته است.

شعبانپور خاظرنشان کرد: میزان ورود گردشگران در طرح نوروزی 93 تا کنون بیش از 8.69 درصد رشد را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه در 15 شهرستان گیلان پذیرش مسافران نوروزی فرهنگی برای اسکان در مدارس به صورت اینترنتی، انجام می‌شود، افزود: تا کنون بیش از 14هزار نفر در مدارس گیلان اسکان یافته‌اند.

معاون استاندار گیلان تلاش برای افزایش رفاه مسافران نوروزی را وظیفه تمامی مسئولان استان دانست و خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت طرح نوروزی برای معرفی آداب، سنن، آیین‌ها و فرهنگ اصیل مردم گیلان بهره برد.

شعبانپور گفت: مسافران نوروزی فرهنگی در 360مدرسه و 16 شهرستان گیلان اسکان یافته‌اند و مدارس تا 15 فروردین از مسافران نوروزی فرهنگی استقبال می‌کنند.

وی با اشاره به رفع گره ترافیکی در محور منجیل، گفت: محور منجیل به رودبار به طول یک‌هزار و 800متر چهارخطه شده و تا پایان سال مابقی این محور به طول 4 کیلیومتر نیز چهارخطه می‌شود.

معاون استاندار گیلان تصریح کرد: 178هزار و 94 نفر از 25 اسفند 92 تا هفتم فروردین 93 از موزه‌ها و شهرک تاریخی ماسوله بازدید کرده‌اند.

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads