کد خبر: 47405 - تاریخ: سه‌شنبه، 25 مارس 2014 - 19:21

در پنجمین روز از بهار 93؛

مسئولین بخش خشکبیجار با خانواده شهدا دیدار نمودند/ تصاویر

صبح امروز و همزمان با پنجمین روز از سال 1392، مسئولین بخش خشکبیجار با خانواده های شهیدان محمد مهدی محسنی هوشیار و شهید حسن صفری یوسفی دیدار نمودند.

به گزارش خوبان: صبح امروز و همزمان با پنجمین روز از سال 1393، مسئولین بخش خشکبیجار با خانواده های شهیدان محمد مهدی محسنی هوشیار و شهید حسن صفری یوسفی دیدار نمودند.

در اين ديدار شاددوست بخشدار خشکبیجار، صفری رئیس شوراي اسلامي شهر، دوستدار فرمانده حوزه بسيج، روانبخش رئیس كلانتري، خیرخواه رئیس اداره آموزش و پرورش، کمالی رئیس بنياد شهيد رشت و كردي رئیس جهاد كشاورزي حضور داشتند.

شهید محمد مهدی محسنی هوشیار در سال 1345 در خانواده ای مذهبی در شهر خشکبیجار به دنیا آمد. دوران تحصیل را در زادگاهش به پایان رسانید.

وی در محیط خانواده اخلاقی بسیار نیکو و رفتاری بسیار پسندیده داشت.

با فرمان امام خمینی (ره)، برای جهاد عازم جبهه های نبرد حق علیه باطل شد و با صدامیان و تجاوزگران به مبارزه پرداخت. وی می گفت: باید از دین و کشورم تا پای جان حراست بکنم.

سرانجام در مرداد ماه سال 1365، در منطقه مریوان ، پایگاه دزلی به درجه رفیع شهادت نائل گردید.

بعد از 31 سال، از جاویدالاثر شدن این شهید بزرگوار، به یادبود وی قبری به نام این شهید گمنام، در کنار شهدای دیگر بهشت فاطمیه خشکبیجار بنا گردید.

شهید حسن صفری یوسفی در سال 1346 در شهر خشکبیجار به دنیا آمد. پس از طی دوران تحصیل در خشکبیجار و خمام در سال 1364 عازم خدمت سربازی در شهر تبریز شد.

چون در دوران آموزشی وی از خود لیاقت و شایستگی نشان داده بود، مسئولین پادگان از او درخواست نمودند که دوران سربازی را به عنوان دژبان در همان جا به پایان برساند. ولی او همیشه عاشق جبهه و شهادت بود و می گفت: شهادت قسمت هر کسی نمی شود. اما من می دانم که به فیض شهادت نائل می شوم.

شهید صفری سرانجام در اثر اصابت رگبار به قلب و چشم چپش توسط نیروهای بعثی عراق در خرداد ماه سال 69 به فیض شهادت نائل شد و در زادگاهش بهشت فاطمیه خشکبیجار به خاک سپرده شد.

دیدار با خانواده شهید محسنی هوشیار

4

1 2 3

دیدار با خانواده شهید صفری

6 7

5

گزارش: حسین فرجاد

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads