کد خبر: 47305 - تاریخ: یکشنبه، 23 مارس 2014 - 21:17

لاریجانی:

هدفمندی یارانه‌ها نباید اصلی‌ترین استراتژی اقتصادی دولت باشد/ به قواره دولت نمی‌خورد درباره هدفمندی این‌گونه حرف بزند

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حوزه اقتصادی، هدفمندی یارانه‌ها نباید اصلی‌ترین استراتژی اقتصادی دولت محسوب شود، گفت: اظهارات برخی دولتی‌ها درباره هدفمندی درست نیست و به قواره دولت هم نمی‌خورد که این‌گونه حرف بزند.

به گزارش خوبان، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گویی با ویژه‌نامه نوروزی روزنامه ایران به اظهارات مقامات دولتی در مورد یارانه‌ها، اظهار داشت: درباره هدفمندی اظهاراتی از سوی برخی مسئولان دیدم مثل این که افراد باید بگویند یارانه می خواهیم یا اگر اطلاعات اشتباه بدهند با ابزار مختلف زندگیشان را بررسی می کنیم. من فکر می‌کنم این حرف درستی نیست و به قواره دولت هم نمی خورد که این طوری حرف بزند.

وی با بیان اینکه در حوزه اقتصادی، هدفمندی یارانه‌ها نباید اصلی‌ترین استراتژی اقتصادی دولت محسوب شود، افزود: اینکه بگویید ما فقط به فقرا می خواهیم کمک کنیم، حرف نادرستی است؛ فقرا ممکن است یک دهک باشند عموم مردم متوسط الحال هستند که آبرومند زندگی می کنند و دلیلی ندارد که اینها شکل فقیرانه به خود بگیرند تا یارانه دریافت کنند.

رییس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: کسی که یک میلیون تومان درآمد دارد، یارانه برایش موضوعیت دارد و لزومی ندارد که با عنوان فقیر یا ندار یارانه بگیرد. این الفاظ را نباید به کار ببریم.

لاریجانی با تاکید بر اینکه درباره هدفمندی یارانه ها نباید فضای غیرطبیعی به وجود آورد، خاطر نشان کرد: یک وقتی می‌گوییم می‌خواهیم کمک بیشتری به طبقات پایین‌تر کنیم ایراد ندارد ولی این که باید فقیر باشد، درست نیست. خیلی از افراد در جامعه هستند که نیازمند یارانه هستند ولی شکل زندگیشان هم این طور نیست که بگویند ندار هستیم؛ حتما نباید مارک نداری به آنها بزنیم تا یارانه بدهیم

وی ادامه داد: یا آن وجه دیگری که گفته شده زندگی‌های مردم را بررسی می‌کنیم. نباید این اتفاق بیفتد؛ چه دلیلی دارد به زندگی مردم وارد شویم. مردم باید آرامش داشته باشند. نباید مردم را نگران کنیم. من فکر می‌کنم دولت صادقانه با مردم صحبت کند و بگوید منابع ما محدود است و هر کسی که نیاز ندارد، منصرف شود. این طوری شاید تعدادی انصراف بدهند.

رییس مجلس شورای اسلامی همچنین درباره تذکرها و سوال نمایندگان از وزرا گفت: وقتی دموکراسی در کشور حاکم است، نباید انتظار داشت صدای مخالفی وجود نداشته باشد.چند صدایی سبک زندگی سیاسی ما است که در کنار حسن هایش، اشکالاتی هم ممکن است داشته باشد. حسنش این است که در مقام تصمیم گیری افکار مختلف را می بینید و دقت بیشتری به خرج می دهید. هیچ کس نمی تواند بگوید من مطلق هستم و همه چیز را می‌فهمم. منتها اشکالش این است که این مکانیزم دیرتر به نتیجه می رسد.

وی افزود: من به برخی وزرا که می گویند وقت ما به خاطر سؤالات نمایندگان گرفته می‌شود، می‌گویم این حضور در مجلس بخشی از وظایف سیاسی شماست. البته نمی‌گویم که سؤال خارج از موضوع هم نیست ولی اگر سؤال وجود داشته باشد، باید پاسخ داده شود و اگر این گونه فکر کنیم، راحت‌تر می‌شود مسائل را حل کرد.

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads