کد خبر: 4673 - تاریخ: چهارشنبه، 11 جولای 2012 - 18:55

حسن عباسی:

تا به حال یک بار علیه ربا که جنگ با خداست راهپیمایی نکرده ایم

رئیس مرکز دکترینال امنیت بدون مرز گفت: ما در مورد حجاب راهپیمایی می کنیم ولی تا به حال یک بار علیه ربا که جنگ با خداست راهپیمایی نکرده ایم. حسن عباسی روز گذشته در افتتاحیه سلسله نشست های پیشرفت و آینده انقلاب در اصفهان با اشاره به اینکه هر ناهنجاری در سطح جامعه یک علت […]

رئیس مرکز دکترینال امنیت بدون مرز گفت: ما در مورد حجاب راهپیمایی می کنیم ولی تا به حال یک بار علیه ربا که جنگ با خداست راهپیمایی نکرده ایم.

حسن عباسی روز گذشته در افتتاحیه سلسله نشست های پیشرفت و آینده انقلاب در اصفهان با اشاره به اینکه هر ناهنجاری در سطح جامعه یک علت کلیدی دارد، افزود: عامل بدحجابی ها و ریزش تعداد زیادی از خواص در طول سال های گذشته مربوط به مال حرام است و این یک سنت الهی است.

مال حرام عامل بدحجابی ها و ریزش خواص است

وي آلوده شدن اقتصاد مردم به ویروس ربا، عدم تحقق عدالت، فساد و بی حجابی را از مهمترین مشکلات کشور دانست و گفت: در همین شرایط و با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری ما هم اکنون در یک پیچ بزرگ تاریخی هستیم و گردنه مهم تاریخ شروع شده است.
رئیس مرکز مطالعات دکترینال امنیت بدون مرز با اشاره به اینکه نظام سازی از طریق تعریف ترند یا روند صورت می‌پذیرد، بیان کرد: ما اگر به روش غرب بخواهیم پیش برویم این نظام سازی 35 سال به طول می‌انجامد؛ اما راه میان بر آن استفاده از بیانات رهبر معظم انقلاب است که در مورد همه مسائل افق ها را مشخص کرده اند.
عباسی با بیان اینکه مقوله نظام سازی همان پیچ بزرگ تاریخی ملت ایران است، افزود: تعریف این ترندها در غرب 130 سال زمان برده است؛ اما به لطف الهی پس از گذشت 9 سال از تعیین سند چشم انداز بیست ساله اميدواريم در دهه فجر امسال این روندها رونمایی می شود.

وی تصریح کرد: نظام، سیستم، رژیم و سامانه به معنای ایجاد یک ارتباط معنادار بین اجزا در یک کل است که در نسبت با محیط خدمات ارائه کنند و نظام یا سیستم دارای 1400 زیرسیستم از جمله مهندسی، بهداشت و درمان، آموزش عالی، خانواده، بانکداری، اقتصاد، انرژی است که باید مدل اسلامی در هر کدام استخراج و ارائه شود.

رئیس مرکز مطالعات دکترینال امنیت بدون مرز بیان کرد: طراحی این مدل ها مرد عمل خود را می خواهد و جوانانی در این حسرت هستند که ای کاش در دوران انقلاب و دفاع مقدس بودند و هم اکنون باید فرزند زمان خود بوده و با عنصر زمان آگاهی وارد این عرصه شوند.
عباسي افزود: هر کشوری که تا سال 1414 مدل اداره جهان یا حداقل دو سوم آن را ارائه دهد، اداره جهان با او خواهد بود و همان طور که کامپیوتر برای کار کردن خود به سیستم عامل نیازمند است، نرم افزار برای حکومت جهان نیز به یک نرم افزار نیازمند است که هم اکنون فرصت استثنایی تهیه آن در دست ایران است.

وي گفت: این حرکت نظام سازی چندسالی است که شروع شده و مقام معظم رهبری در سفر سال گذشته خود به کرمانشاه آن را اعلام كردند و جنبش نرم افزاری و ایجاد جامعه علمی مدنظر رهبری با کلاس کنکور رفتن برای مقاطع تحصیلات تکمیلی در تضاد است و برای این راه باید ذهن انسان عرق ریخته و فرد سختی بکشد.

هم اکنون حضور شیطان همچون زمان حضرت سلیمان (ع) غلیظ شده و با تمامی قوا در صحنه است

رئیس مرکز مطالعات دکترینال امنیت بدون مرز افزود: هم اکنون در دوران آخرالزمان شیطان همچون زمان حضرت سلیمان (ع) غلیظ شده و با تمامی قوا در صحنه است و لایه اول نفوذ شیطان در حاکمان جوامع است که اگر حکومت را از آن ها گرفتیم، از طریق مردم وارد عمل می شود و در صورت جدا شدن مردم از شیطان خود به همراه جنودش وارد صحنه می شود.

عباسی ادامه داد: هم اکنون هفت میلیارد انسان از این وضعیت و قالب های موجود خسته شده و به دنبال الگوی جدیدی هستند، پس در این شرایط باید برای فردا آماده شد؛ نه اینکه برای دیروز آماده شد.

وي تصريح کرد: جنگ اتمی بین آمریکا و چین، جنگ اتمی بین ایران و اسرائیل، فروپاشی دولت سعودی و تغییرات سیاسی در عربستان، فروپاشی طبقه متوسط، افتادن سلاح های اتمی به دست تروریست ها از جمله وقایعی است که برای پایان جهان پیش بینی شده است.

نباید هنوز اسیر تکنولوژی غرب باشیم

رئیس مرکز مطالعات دکترینال امنیت بدون مرز بیان کرد: انقلاب اسلامی ما نور خود را به جهان ساطع کرده است، پس در این شرایط ما نباید هنوز اسیر تکنولوژی غرب باشیم و هم اکنون تمام عناصر و امکانات برای عبور از این گردنه در دست ما است؛ اما اگر ما نتوانیم از پس رسالت ارائه الگو برای اداره جهان برآییم این رسالت و پرچمداری به قوم دیگری مثل لبنان واگذار می شود.

عباسی گفت: اگر به رسالت تاریخی خود عمل نکنیم در صحرای محشر باید در مقابل تمامی انبیا، ائمه، علمای اسلام، امام خمینی (ره) و شهدا پاسخگو باشیم.
وی با اشاره به اینکه ترند به معنای روند بوده و شبیه نقشه یک شهر است، افزود: به اعتراف غربی ها ترندهای سال 2050 ناامیدکننده است و پیری جمعیت یکی از این ترندهای ناامید کننده است.

تعداد حیوانات خانگی در غرب از جمعیت خود آن ها بیشتر شده است

رئیس مرکز مطالعات دکترینال امنیت بدون مرز تصریح کرد: پیری جمعیت یکی از این ترندهای ناامید کننده است به گونه ای که نرخ زاد و ولد پایین، آمار طلاق بالا و میزان ازدواج پایین است و در مقابل تعداد حیوانات خانگی در غرب از جمعیت خود آن ها بیش تر شده است و اورگانیزنشن یا همان شهری شدن به گونه ای که تا سال 2050 هیچ روستایی در جهان وجود ندارد.
عباسي افزود: ترند بعدي تغییرات زیست محیطی و گرم شدن هوای کره زمین است به گونه ای که سرزمین های روسیه شرقی به مناسبت ترین مکان برای زیست بشری تبدیل شده است و مردم چین و هند به این مناطق مهاجرت می کنند.

تا سال 2050 ایران، ترکیه و مکزیک به ابرقدرت های جهان تبدیل می شوند

وي گفت: تغییرات قدرت از سمت غرب به شرق نيز به گونه ای است که تا سال 2050 کشورهای ایران، ترکیه و مکزیک به ابرقدرت های جهان تبدیل می شوند.

رئیس مرکز مطالعات دکترینال امنیت بدون مرز تصریح کرد: دو سال پیش الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت به منظور طراحی ترندها و روندگذاری ها و آن افق نمایی های جدی مطرح شد و گردش مالی 198 کشور جهان 45 تریلیون دلار و بدهی کل آن 60 تریلیون دلار است یعنی اقتصاد جهان 15 تریلیون دلار بدهی دارد و 27 کشور حوزه یورو از هم فرو پاشیده است؛ حالا ما باید چطور به اساتیدمان بفهمانیم که اقتصاد لیبرالی دیگر جواب نمی دهد.

ایران تنها کشوری که قابلیت تولید مدل و نرم افزار اداره جهان را دارد

عباسي بابیان اینکه نظام مارکسیسم در شوروی کنار گذاشته شد و نظام لیبرالی فوکویاما هم در غرب در حال فروپاشی است، گفت: ایران تنها کشوری است که قابلیت تولید مدل و نرم افزار اداره جهان را دارد.

وي یاد آور شد: جمهوری اسلامی ایران با مشکلات فراوانی روبه رو است؛ اما جامعه‌ای که به مشکلات خو کرد و انتقاد نکرد آینده خوبی نخواهد داشت؛ به گونه ای که اولین گام اولین در نظام سازی اراده برای تحول است.

رئیس مرکز مطالعات دکترینال امنیت بدون مرز اضافه کرد: در حال حاضر به ندرت فردی را می‌بینید که از وضعیت موجود کشور راضی باشد و همه از بی عدالتی، فساد و روابط و مناسبات غلط صاحبان قدرت گلایه‌مند هستند در این حالت یا باید ناامید بود و یا آستین همت را برای رفع مشکلات بالا زد.

عباسی خاطرنشان کرد: پول باید برای تولید و صنعت به کار گرفته شود، اما در حال حاضر ساده ترین راه برای ثروت خرید و فروش پول یا همان بورس است که این حبابی ایجاد می کند که می ترکد و زمینه نابودی ما را فراهم می کند.

وی افزود: دعوای ما در کشور سر اقتصاد پول مبنا و ربا است و ما می گوییم که اگر این تولید ثروت از طریق پول با پول را حذف نکنیم نابود می شویم.

رئیس مرکز مطالعات دکترینال امنیت بدون مرز گفت: هم اکنون چند مرکز در کشور در حال تهیه الگوهای جایگزین برای چهار نهاد اقتصادی بیمه، بانک، بورس و اوراق قرضه هستند.

تا به حال یک بار علیه ربا که جنگ با خداست راهپیمایی نکرده ایم

عباسي اذعان داشت: جنبش وال استریت بشدت ایدئولوژیک و فرهنگی است و کاپیتالیسمی که هسته و اساس آن طمع و حرص و ولع است را هدف گرفته و سرمایه داران با تبلیغات خود که مبتنی بر دروغ است بر حرص و طمع مردم دامن می زنند تا مصرف گرایی رواج یابد.

وی تصریح کرد: انسان غربی علیه این نظام سرمایه داری به خیابان ها ریخته؛ اما ما هنوز در کشور خوابیم به طوری که ما در مورد حجاب راهپیمایی می کنیم ولی تا به حال یک بار علیه ربا که جنگ با خداست راهپیمایی نکرده ایم و آمریکایی ها در این زمینه از ما جلوترند.

عباسی با اشاره به اینکه مکتب مورد قبول مجمع تشخیص مصلحت نظام نئوکنزی و دولت اصولگرا هم فریدمنی است، گفت: چه فایده که اساتید تمامی این مکاتب را برای دانشجویان تدریس کنند؛ اما ما هنوز نتوانسته باشیم مدل اقتصاد اسلامی را استخراج کنیم.

وی افزود: آیا حیات 75 میلیون ایرانی ربا شود مهم تر است یا اینکه فلسفه زیر سؤال برود؟ و حالا با این صحبت های من همه مدافع فلسفه شده اند.

رئیس مرکز مطالعات دکترینال امنیت بدون مرز یاد آور شد: فلسفه باید فلسفه مضاف را ارائه دهد و در مرحله بعد دکترین و در گام آخر هم طرح استراتژیک را ارائه دهد.

عباسي ادامه داد: من می گویم امروز ربا زندگی مردم را گرفته است و حالا وبسایت های جریان ساکتین فتنه بعد از سه سال آمده اند انتقام گیری کنند و می گویند عباسی با فلسفه بیگانه است و رئیس اتاق فکر اقتصادی دولت اصولگرا جمشید پژویان است که در دانشگاه علامه طباطبایی به اقتصاددان لیبرالی معروف است و این هدفمندی یارانه ها هم با مدل فریدمنی و مکتب شیکاگویی اجرا شد.

وي اضافه کرد: در رسانه ها می گویند عباسی با فلسفه مخالف است در حالی كه سومین رشته تحصیلی من فلسفه غرب است.

رئیس مرکز مطالعات دکترینال امنیت بدون مرز با اشاره به اینکه آن هایی که در حوزه علیه من صحبت می‌کنند طلبه هایشان را بیاورند تا با دانشجویان دکتری من در این زمینه مناظره کنند، گفت: دانشجویان من برای ارائه رساله های دکتریشان باید تفسیر آیت الله جوادی آملی و علمای زنده را مطالعه کنند.

نظرات بینندگان

یک نظر ثبت شده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads