کد خبر: 46690 - تاریخ: چهارشنبه، 12 مارس 2014 - 10:29

26 اسفند ماه جاری؛

گیلان از زباله پاکسازی می‌شود

استاندار گیلان از پاکسازی عمومی زیست‌محیطی زباله با همکاری دستگاه‌های اجرایی و مردم در 26 اسفند ماه جاری در این استان خبر داد.

به گزارش خوبان، محمدعلی نجفی عصر سه شنبه در جمع شهرداران گیلان مردم این استان را آگاه و فرهنگی خواند و اظهار کرد: رعایت اصول اخلاقی و منصف بودن از اصول کاری شهرداران است.

وی به امضای تفاهمنامه زیست‌محیطی استان‌های ساحلی دریای خزر اشاره کرد و افزود: فضای کنونی زیبنده گیلان نیست و پسماندهای خانگی باید مدیریت شود.

نجفی با تاکید بر جمع‌آوری زباله گردشگران در گیلان، بیان کرد: بهترین ساحل شهرهای گیلان با وجود زباله به زشت‌ترین ساحل‌ها شده است.

استاندار گیلان از پاکسازی عمومی زیست‌محیطی زباله با همکاری دستگاه‌های اجرایی و مردم در 26 اسفند ماه جاری در این استان خبر داد و تصریح کرد: پاکسازی گیلان از زباله نیازمند حمایت جدی رسانه‌ها است.

وی خواستار ورود مدیران بخش‌های مختلف در پاکسازی گیلان از زباله شد و گفت: سال 93 جمع‌آوری زباله با رویکرد تفکیک از مبدا در استان انجام می‌شود.

نجفی با بیان اینکه دفع زباله نیازمند برنامه عملیاتی است، خاطرنشان کرد: بخش فرهنگ عمومی در مورد زباله باید ارتقا پیدا کند.

استاندار گیلان زیباسازی و نظافت شهرها را در اولویت برنامه‌ها خواند و اظهار کرد: آمادگی لازم برای پذیرایی از مهمانان نوروزی باید ایجاد شود.

وی بر گسترش فضای سبز در شهرها تاکید کرد و یادآور شد: سرانه فضای سبز در شهرهای گیلان کمتر از دیگر شهرهای کشور است و درختکاری در ورودی شهرها باید جدی گرفته شود.

نجفی خواستار تهیه برنامه پنج ساله شهرداری‌ها در گیلان شد و تصریح کرد: شهرداران پروژه‌های نیمه‌تمام را به اتمام برسانند.

*پروژه‌های زیر 50 درصد پیشرفت فیزیکی واگذار می‌شود

استاندار گیلان از واگذاری پروژه‌های دولتی با پیشرفت فیزیکی زیر 50 درصد خبر داد و بیان کرد: پروژه‌های زیر 30 درصد به صورت رایگان واگذار می‌شود.

وی بر رعایت دقیق بودجه مصوب شوراهای اسلامی شهر و حسابرسی مالی شهرداری‌ها توسط شهرداران تاکید کرد و افزود: شهرها با زیباسازی باید زیبنده شهروندان گیلانی باشد.

منبع: فارس

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads